سئوی آسان و سریع با ۱۲ نکته که فوراً باید اجرا کنید.
سئوی آسان و سریع رابیایید با آن روبرو شویم و ببینیم سئو آسان است یا خیر!!
سئوی آسان و سریع را با جنبه های بسیار زیادی که باید در نظر داشته باشید، از نظر فنی، از طریق بهینه سازی درون صفحه تا سئوی خارج از صفحه، ممکن است گاهی اوقات بسیار زیاد و خسته کننده باشد،با این حال، همیشه اینطور نیست.پس به بررسی آن و راه حل هایی که آسانتر به نظر میایدجلو میرویم پس بزن بریم.
به همین دلیل است که ما این لیست از برندههای سئو آسان و سریع را ایجاد کردهایم که پیادهسازی آن آسان است و میتواند ارزش فوری برای وبسایت شما به ارمغان بیاورد.
۱ – تگ های عنوان را بهینه کنید
وقتی صحبت از سئوی آسان و سریع میشود، بهینهسازی مناسب عناوین شما بیمعنی است.
برچسبهای عنوان خوب نه تنها ارتباط صفحات شما را بهبود میبخشند، بلکه CTR قطعههای شما را در جستجوی گوگل نیز افزایش میدهند.
مگر اینکه وب سایت شما حاوی هزاران صفحه باشد، بهینه سازی تگ های عنوان یک فرآیند بسیار سریع و ساده است . فقط چند روش مهم را هنگام نوشتن متون عنوان خود در نظر داشته باشید:
الف) یک کلمه کلیدی تمرکز قرار دهید
اگر می خواهید برای یک عبارت جستجوی خاص رتبه بندی کنید، (بدیهی است) لازم است که آن کلمه کلیدی را در برچسب عنوان خود قرار دهید.
همچنین قرار دادن کلیدواژه تمرکز در ابتدای عنوان تمرین خوبی است (ممکن است توجه خواننده را سریعتر جلب کند)
ب) طول عنوان را حفظ کنید
برای سئو اسان و سریع از عناوینی که بیش از 50 تا 60 کاراکتر دارند دوری کنید (زیرا گوگل احتمالاً عناوین طولانی تر از آن را کوتاه می کند).
در عوض، سعی کنید تگ های عنوان مختصر و دقیق را فقط در چند کلمه بنویسید تا به طور کامل در موتور جستجو نمایش داده شوند.
ج) منحصر به فرد باشید
اگرچه ارائه عناوین اصلی ممکن است کار دشواری باشد، سعی کنید خود را از بقیه نتایج جستجو متمایز کنید.
در اینجا چند نکته از سئوی آسان و سریع وجود دارد که می توانید از آنها برای نوشتن عناوین چشم نوازتر استفاده کنید که ممکن است کاربران بیشتری را جذب کند:
سؤالات را بنویسید ،عناوین در قالب یک سؤال معمولاً می توانند توجه خواننده را سریعتر جلب کنند (مخصوصاً اگر دقیقاً سؤالی باشد که آنها به عنوان سؤال جستجو تایپ کرده اند)
شامل اعداد عناوینی مانند ” 10 نکته مفید برای … ” یا ” 7 نوع … ” به سادگی هرگز قدیمی نمی شوند و همچنان در اینترنت محبوب هستند.
از نمادها و کاراکترهای ویژه استفاده کنید ، براکت ها، خط تیره ها، لوله ها یا هر کاراکتر عجیب دیگری می توانند به عنوان عناصر بصری عمل کنند که متن کسل کننده و یکنواخت عنوان را بشکنند.
نام تجاری خود را بگنجانید ، نوشتن نام برند در انتهای تگ عنوان یک روش رایج است که فرصتی را برای ارائه وب سایت (یا شرکت) خود در موتور جسجو فراهم می کند.
میتوانید طول عنوان و همچنین ظاهر کلی قطعه خود را در ابزار رایگان SERP Simulator بررسی کنید. این ابزار میتواند به شما در بهبود برچسبهای عنوان به روشهای مختلف کمک کند، مانند:
طول عنوان شما ، ابزار بررسی می کند که آیا از محدودیت کاراکتر توصیه شده فراتر رفته اید یا خیر
ظاهر قطعه ، می توانید بررسی کنید که برچسب عنوان شما به عنوان یک نتیجه جستجو به همراه URL صفحه، توضیحات متا و غیره باشد.
رقبا را بررسی و مقایسه کنید،حتی می توانید بررسی کنید که قطعه شما با برچسب عنوان در موتر جستجو واقعی به همراه سایر صفحات رتبه بندی چگونه به نظر می رسد. این به ویژه در صورتی مفید است که می خواهید از رقبای خود الهام بگیرید یا به سادگی ببینید که برچسب عنوان شما چگونه از بقیه نتایج جستجو متمایز می شود.
توجه: اگرچه توضیحات متا معمولاً در کنار تگهای عنوان قرار میگیرند، اما دومی تأثیر بسیار قویتری بر عملکرد CTR صفحات شما دارد.
۲ – اضافه کردن نشانه گذاری داده های ساخت یافته (برای نتایج غنی)
داده های ساختاریافته در قالب یک نتیجه غنی می تواند به طور قابل توجهی CTR قطعه شما را در موتور جستجو افزایش دهد و ارتباط صفحه شما را با موتور جستجو بهبود بخشد.
نتایج غنی نتایج جستجو در مورد استروئیدها هستند .فقط بررسی کنید که چگونه می توانند از بقیه نتایج جستجوی معمولی مقاومت کنند:
– داده های ساختاریافته به ویژه در صورتی مفید هستند که وب سایت های رقیب زیادی وجود نداشته باشند که از آنها استفاده می کنند.
اگرچه پیادهسازی دادههای ساختاریافته همیشه به خودی خود باعث ایجاد نتیجه غنی نمیشود، اگر از آنها استفاده کنید واقعاً نمیتوانید اشتباه کنید .
همچنین چند نکته سریع وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
هر نشانهگذاری طرح واره ممکن را فقط به خاطر آن اضافه نکنید . همیشه سعی کنید نشانهگذاریهایی را انتخاب کنید که ممکن است برای کاربران مرتبط و مفید باشند.
داده های ساختاریافته را برای صفحاتی که ابتدا بهترین عملکرد را دارند پیاده سازی کنید . احتمال اینکه آنها به عنوان نتایج غنی در موتور جستجو ظاهر شوند، بیشتر است.
سعی کنید از فرمت JSON-LD برای نشانه گذاری استفاده کنید ( فرمت ترجیحی برای گوگل است).
۳ – تصاویر خود را بهینه کنید
آیا می دانستید که اندازه تصویر می تواند به طور قابل توجهی بر سرعت صفحه تأثیر بگذارد؟
طبق State of the Web ، میانگین اندازه انتقال همه تصاویر در یک صفحه حدود نیمی از اندازه کل صفحه است!
از آنجایی که سرعت صفحه یک فاکتور رتبه بندی برای گوگل است، بهینه سازی و کاهش اندازه تصاویر در یک صفحه همیشه یک تمرین خوب است.
در اینجا چند نکته در مورد سئوی آسان و سریع نحوه انجام آن وجود دارد:
الف) اندازه تصاویر بزرگ را تغییر دهید
سعی کنید از ابعادی استفاده کنید که متناسب با عرض صفحه شما باشد (با + – چند پیکسل).
به طور کلی، همیشه توصیه می شود از تصاویری با ابعادی استفاده کنید که فقط کمی بزرگتر از عرض صفحه شما هستند.
به عنوان مثال، اگر صفحه شما در وبلاگ حدود 1000 پیکسل عرض دارد، استفاده از تصاویری با عرض 3000 پیکسل بی فایده است.
ب) از فرمت های فایل مناسب استفاده کنید
فرمت های مناسب برای تصاویر شما نقش مهمی در اندازه فایل آنها دارند.
محبوب ترین فرمت های فایلی که معمولا استفاده می شوند عبارتند از: JPEG، PNG و GIF.
به طور کلی، شما باید بیشتر تصاویر PNG خود را به JPEG تبدیل کنید (که اندازه فایل تصاویر شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد) از طرف دیگر، تعدادی استثنا وجود دارد که تعیین می کند کدام فرمت تصویر باید نسبت به دیگری استفاده شود:
– JPEG : رایج ترین فرمت فایل با کوچکترین اندازه فایل، معمولا برای عکس های کلاسیک توصیه می شود.
– PNG : فرمت فایل معمولاً برای تصاویر، اسکرین شات ها یا تصاویر با متن واضح توصیه می شود
– GIF : فرمت بسیار محدودی است که برای انیمیشن های ساده تصاویر کوتاه توصیه می شود
– ج) تصاویر خود را فشرده کنید
فشرده سازی فرآیندی است که می تواند اندازه فایل تصویر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد بدون اینکه کیفیت آن بسیار کاهش یابد.
بسته به کیفیت تصویر اصلی، میتوانید از درجات مختلف فشردهسازی استفاده کنید و بهترین را برای نسبت اندازه/کیفیت فایل پیدا کنید.
تعدادی افزونه وردپرس وجود دارد که می تواند به سرعت تمام تصاویر شما را فشرده کند (به عنوان مثال Imagify ، Smush ، TinyPNG ، و غیره).
توجه: استثنائات زیادی وجود دارد که باید در هنگام فشرده سازی تصویر در نظر گرفته شوند (مثلاً استفاده از فرمت PNG بر روی فرمت JPEG برای تصاویر واضح با متن یا نقاشی خط).
اگر میخواهید درباره فرمتهای تصویر یا انواع فشردهسازی تصاویر بیشتر بدانید، راهنمای ما در مورد سئوی تصویر را با نکات مفید در مورد نحوه بهینهسازی تصاویر خود بررسی کنید.
علاوه بر جنبه فنی تصاویر، باید به متنهای جایگزین آنها نیز توجه کنید . زیرا میتوانند بر عملکرد و ارتباط صفحات شما در جستجوی گوگل تأثیر بگذارند.
متن جایگزین تصویر نه تنها به کاربران کم بینا کمک می کند، بلکه به موتورهای جستجو مانند گوگل نیز کمک می کند تا درک بهتری از آنچه در تصویر وجود دارد
با بهینه سازی متن جایگزین، گوگل می تواند شروع به استفاده از تصاویر شما در Google Images کند .و در نتیجه ترافیک اضافی را به وب سایت شما وارد کند.
نوشتن متنهای جایگزین خوب علم موشکی نیست، حتی زمان زیادی هم نمیگیرد (مگر اینکه از صدها یا هزاران تصویر استفاده کنید).
در اینجا چند نکته سئوی آسان و سریع وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:
– توصیفی باشید: یک متن جایگزین دقیق و عینی بنویسید که به وضوح آنچه را در تصویر است توصیف کند.
– توضیحات مختصر بنویسید: متن جایگزین باید توصیف کوتاهی از تصویر باشد که آن را فقط در چند کلمه انجام می دهد.
– کلمات کلیدی را پر نکنید: پر کردن متن جایگزین با یک سری کلمات کلیدی بی فایده به کاربران و موتورهای جستجو کمک نمی کند تا تصاویر شما را به درستی رتبه بندی کنند. همیشه از کلمه کلیدی تمرکز خود در متن های جایگزین فقط در جایی که مناسب است استفاده کنید.
۴ – صفحات را برای قطعه های برجسته بهینه کنید
بهینهسازی محتوای خود برای قطعههای برجسته راهی نسبتاً ساده است که چگونه میتوانید از رقبای خود رتبه بالاتری بگیرید و در بالای موتور جستجو قرار بگیرید.
اگرچه تکههای ویژه تمایل به کلیکهای کمتری نسبت به نتیجه جستجوی شماره 1 در موتور جستجو دارند، اما میتوانند به طور قابل توجهی CTR صفحات شما را که در رتبههای پنجم، هشتم یا حتی پایینتر در موتور جستجو قرار دارند، افزایش دهند.
بنابراین، Featured Snippet یک برد آسان است که می تواند فوراً موقعیت های رتبه بندی شما را بهبود بخشد . حتی اگر رقبای قوی تر از شما وجود داشته باشند.
اگرچه هیچ راه تضمینی برای برنده شدن یک قطعه برجسته وجود ندارد ، شما حداقل می توانید محتوای خود را بهینه کنید و احتمال ظاهر شدن شما در بالای موتور جستجو ها را افزایش دهید.
الف) پرس و جوهای جستجوی نوع سؤال را هدف بگیرید
از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند KWFinder برای تعیین اینکه کاربران چه سوالاتی را در گوگل تایپ می کنند استفاده کنید و پاسخی کوتاه و واضح به آن سوالات ارائه دهید:
ب) به سبک هرم معکوس پاسخ دهید
سعی کنید ابتدا به پرسشهای سؤالی با مهمترین اطلاعات و سپس جزئیات و زمینههای اضافی پاسخ دهید.
استفاده از “سبک هرم معکوس” احتمال استفاده از محتوای شما برای یک قطعه ویژه را افزایش می دهد.
ج) محتوای خود را قالب بندی کنید
قطعه های ویژه تمایل دارند محتوا را فقط در قالب های خاصی نمایش دهند.
رایج ترین مواردی که گوگل می تواند از آنها استفاده کند عبارتند از:
– پاراگراف ساده
– لیست گلوله ای
– لیست شماره گذاری شده
– جداول
– نمودارها
سعی کنید هنگام بهینه سازی محتوای خود همیشه به این قالب ها پایبند باشید.این شانس شما را افزایش می دهد که صفحه شما در بالای موتور جستجو به عنوان یک قطعه برجسته ظاهر شود.
توجه: به تعداد کلمات نیز توجه کنید . قطعه های برجسته معمولاً فقط حدود 40 تا 50 کلمه (یا 250 تا 300 کاراکتر) را در موتور جستجو نشان می دهند.
بنابراین سعی کنید همیشه پاسخی مختصر و واضح ارائه دهید که در این حد باشد.
۵ – کلمات کلیدی “که اسان تر است” را پیدا کنید
” کلمات کلیدی آسان ” کلمات کلیدی هستند که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند و در صورت ایجاد محتوای بهتر می توانند “به راحتی” از رتبه بالاتری برخوردار شوند.
برای پیدا کردن این “کلمات کلیدی آسان” و بهینه سازی محتوای خود برای آنها، باید:
– دریابید که رقبای شما چه کسانی هستند
– کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کنند بررسی و انتخاب کنید
– محتوای بهتری ایجاد کنید
بیایید نگاهی دقیق تر به این فرآیند گام به گام بیندازیم.
الف) رقبای خود را بشناسید
برای یافتن “کلمات کلیدی آسان”، ابتدا باید بدانید که رقبای شما چه کسانی هستند.
اگر جایگاه خود را بشناسید، احتمالاً از قبل می دانید که با کدام وب سایت ها در نتایج جستجو رقابت می کنید. در صورتی که این کار را نکنید، می توانید از ابزارهای SEO مانند KWFinder و ویژگی آن “جستجو بر اساس دامنه” استفاده کنید:
- برگه «جستجو بر اساس دامنه» را انتخاب کنید
- دامنه یا URL دقیق خود را وارد کنید
- KWFinder رقبا و مکان های احتمالی را پیشنهاد می کند
- ایجاد یک لیست تمام رقبای ممکن است که شما می توانید تجزیه و تحلیل
ب) کلیدواژه ها را بررسی و انتخاب کنید
هنگامی که بدانید رقبای شما چه کسانی هستند، می توانید به صورت دستی هر وب سایت رقیب را بررسی کنید و ببینید آنها برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند. و آنهایی را که برای شما مرتبط هستند انتخاب کنید.
کلمات کلیدی باید 2 معیار را داشته باشند:
– رقیب منتخب از اعتبار پایینی برخوردار است. اگر وب سایت رقیب دارای اعتبار کمتری نسبت به شما باشد، این احتمال وجود دارد که بتوانید با محتوای بهتری نسبت به آنچه که ارائه می دهد از آنها پیشی بگیرید.
-رقیب انتخاب شده در رتبه بالایی قرار دارد .وب سایت رقیب باید جایی در 10 نتیجه جستجوی برتر برای کلمه کلیدی خاص باشد.
راه های زیادی وجود دارد که چگونه می توان به اعتبار یک وب سایت پی برد. KWFinder از معیارهای استاندارد صنعتی Domain Authority، Page Authority، Citation Flow و Trust Flow برای تخمین اقتدار کلی صفحه داده شده – با متریک Link Profile Strength (LPS) استفاده می کند.
این معیار به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا می توانید از رقبای خود برای یک کلمه کلیدی خاص به سادگی با مقایسه آمار خود با آنها پیشی بگیرید یا خیر.
ج) محتوای بهتری ایجاد کنید
هنگامی که کلمات کلیدی مرتبطی را پیدا کردید که حجم جستجوی مناسبی دارند و حداقل یکی از وب سایت های رقیب در 10 نتیجه جستجوی برتر از اعتبار کمتری نسبت به شما برخوردار است، می توانید کلمه کلیدی را به لیست موضوعات ممکن با ارزش محتوا اضافه کنید.
میتوانید از فهرستی با این «از کلمات کلیدی آسان و مرتبط» در استراتژی محتوای خود استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوای بهتری نسبت به رقبای خود بنویسید، ایجاد کنید و ببینید در طول زمان چگونه برای کلمه کلیدی خاص رتبهبندی میشود.
نکته: همچنین می توانید از ابزارهای ردیابی مانند SERPWatcher برای نظارت بر کلمات کلیدی انتخابی خود استفاده کنید و بررسی کنید که آیا صفحه شما در طول زمان برای آنها رتبه بالاتری پیدا می کند یا خیر.
۶ ـ به روز رسانی و انتشار مجدد پست های قدیمی
به روز رسانی پست های موجود یک روال است که هر وب مستر باید به طور منظم آن را دنبال کند.
تقریباً هر محتوایی یک چرخه مشخص را طی میکند: صفحه منتشر میشود ← شروع رتبهبندی برای درخواستهای خاص ← رسیدن به اوج خود در موتور جستجو← رشد رتبهبندی متوقف میشود ← به تدریج شروع به از دست دادن موقعیتهای برتر موتور جستجو خود میکند ← ترافیک کاهش مییابد.
به همین دلیل است که محتوای شما هرازگاهی نیاز به بهروزرسانی دارد .اگر فقط یک محتوای جدید اضافه کنید یا به سادگی محتوای موجود را بهبود ببخشید، میتواند تفاوت زیادی در رتبهبندی ایجاد کند.
برای اینکه ببینید کدام صفحات نیاز به بهروزرسانی دارند ، به Google Analytics (یا هر ابزار دیگری که میتواند در ممیزی محتوا به شما کمک کند) بروید و بررسی کنید که آیا برخی از صفحات شما در طول زمان ترافیک ارگانیک زیادی را از دست ندادهاند یا خیر.
وقتی صفحاتی را انتخاب میکنید که نیاز به بهروزرسانی دارند، روشهای بینهایتی وجود دارد که چگونه میتوانید محتوای آنها را بهبود ببخشید، برای مثال:
– اطلاعات جالب یا مهم بیشتری را به محتوای خود اضافه کنید
– تصاویر و UX صفحه خود را بهبود بخشید
– محتوای موجود از صفحات موجود را در یک صفحه ادغام کنید
– پیوندهای داخلی و خارجی بیشتری که مرتبط هستند اضافه کنید
هنگامی که صفحات خود را به روز کردید، وقت آن است که آنها را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید تا به خوانندگان خود اطلاع دهید که پیشرفت قابل توجهی در پست های خود ایجاد کرده اید!
۷ – لینک های داخلی را به صفحات جدید (و قدیمی) اضافه کنید
افزودن لینک های داخلی بین صفحات شما (بدیهی است) یک روش مفید است که اغلب توسط بسیاری از صاحبان وب سایت نادیده گرفته می شود.
نکته کلیدی سئوی آسان و سریع، استفاده از لینک های ساختاری (مثلاً در منوها، دستهها یا پاورقیها) نیست، بلکه از لینک های متنی نیز استفاده میکند که میتواند ارزش بسیار بیشتری را برای کاربران (و همچنین موتورهای جستجو) به ارمغان بیاورد.
علاوه بر این، افزودن لینک از صفحات جدید به صفحات قدیمی تر و بالعکس، چند مزیت مهم را برای شما به ارمغان می آورد:
– خزیدن را سرعت می بخشد ، لینک دادن از صفحات قوی به صفحات جدید به موتور جستجو اشاره می کند که باید صفحه جدید شما را در اسرع وقت بررسی کند.
– رتبهبندی صفحات جدید را افزایش میدهد، افزودن لینک ها از بخشهای مرتبط وبسایت به محتوای اخیراً منتشر شده، رتبه صفحه آن را بهبود میبخشد و از همان ابتدا رتبهبندی رایگان را افزایش میدهد.
– بازدیدکنندگان را در سایت شما نگه می دارد، ارائه لینک های داخلی مرتبط به صفحات مفید (جدید و قدیمی) به کاربر دلیل خوبی برای ماندن بیشتر در وب سایت شما می دهد.
با این حال، به خاطر داشته باشید که همیشه باید فقط بین صفحاتی که به طور موضعی به یکدیگر مرتبط هستند، پیوندهای درونی انجام دهید.
۸ – پودر سوخاری را اجرا کنید
در عصر سئوی کنونی ما، پودرهای سوخاری به عنوان لینک های “باید” در نظر گرفته می شوند که باید از همان ابتدا در وب سایت پیاده سازی شوند.
۲ دلیل مهم وجود دارد که چرا باید از پودر سوخاری استفاده کنید (اگر قبلاً این کار را نکرده اید):
– ناوبری را برای کاربران بهبود می بخشد، خرده نان به سادگی به بازدیدکنندگان نشان می دهد که در چه سطح صفحه ای هستند و سایر بخش های مرتبط وب سایت شما را که ممکن است جالب باشد به آنها نشان می دهد (بنابراین کاربران را برای مدت طولانی تری در وب سایت خود نگه می دارید).
– UX را در جستجوی Google بهبود بخشید، از breadcrumbs می توان به عنوان بخشی از قطعه شما در موتور جستجو استفاده کرد. این به کاربران (و موتور جستجو) کمک می کند تا سلسله مراتب سایت شما را بهتر درک کنند و آنها را با سرعت بیشتری به بخش های مهم هدایت کنند.
– Breadcrumbs را می توان تنها در عرض چند ثانیه در وب سایت شما پیاده سازی کرد ، اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید به سادگی از افزونه های WP مانند:
– Yoast SEO
– WooCommerce Breadcrumb
All In One SEO
۹ – متن های انکر را بهینه کنید
صحبت از لینک های داخلی، انکر تکست های بهینه سازی شده یکی دیگر از جنبه های مهمی است که باید در نظر داشته باشید.
Anchor text می تواند ارتباط صفحه وب لینک شده را بهبود بخشد ،به کاربران (و Google) نشان می دهد که صفحه لینک داده شده در مورد چیست.
بسیاری از مردم تمایل دارند قدرت لینک های داخلی و کنترلی که بر آنها دارند را فراموش کنند.
2 دلیل اصلی وجود دارد که چرا انکر تکست های بهینه شده برای شما اهمیت دارند:
– این به عنوان یکی از سیگنال های رتبه بندی برای گوگل استفادهمی شود ، این نشان می دهد که صفحه پیوند داده شده ممکن است برای یک جستجوی خاص مرتبط باشد.
– این به کاربران کمک می کند تا سریعاً بفهمند پیوند ممکن است آنها را به کجا هدایت کند، بنابراین شانس کلیک روی آن (اگر برای آنها مرتبط است) و ماندن طولانی تر در وب سایت شما افزایش می یابد.
این به شما فرصتی می دهد تا متن های لنگر خود را به دقت تنظیم کنید – نه تنها برای عبارات تطابق دقیق (یا فوکوس)، بلکه برای سایر کلمات کلیدی مرتبط که می خواهید با صفحات خود رتبه بالاتری کسب کنید.
مزیت اصلی انکر تکست داخلی این است که نباید زیاد نگران نسبت متن های لنگر با کلمات کلیدی غنی با سایر لنگرهای عمومی تر باشید ، زیرا گوگل معمولا صفحاتی را که دارای یک سری لینک های داخلی هستند جریمه نمی کند. با همان انکر تکست ها
در اینجا چند نکته دیگر در باره سئوی آسان و سریع وجود دارد که باید به شما کمک کند تا به درستی انکر تکست های خود را بهینه کنید:
– متون کوتاه و در عین حال توصیفی بنویسید ، باید بلافاصله در چند کلمه مشخص شود که صفحه وب پیوند داده شده در مورد چه چیزی می تواند باشد.
– متنهای لنگر گمراهکننده ننویسید ، متنهای لینک نامربوط یک تکنیک اسپم و مضر هستند که ممکن است به وبسایت شما آسیب برساند.
– روی زمینه اطراف لینک تمرکز کنید ، Google همچنین متن اطراف لنگرهای شما را ارزیابی می کند، به خصوص برای متن های لنگر برهنه یا عمومی که هیچ زمینه ای در مورد صفحه پیوند داده شده ارائه نمی دهند.
۱۰ – صفحه «درباره ما» و بیوگرافی نویسنده را اضافه کنید
ممکن است یک “نکته سئوی آسان و سریع” غیرمعمول به نظر برسد، اما افزودن اطلاعات مربوط به شما و نام تجاری شما به وب سایت شما می تواند اعتبار آن را در جستجوی Google بهبود بخشد.
صفحاتی مانند «درباره ما»، «خدمات مشتری (سئو)» یا حتی صفحات دارای اطلاعات تماس، رتبهبندی وبسایت را طبق دستورالعملهای کیفیت Google بهبود میبخشد . این سند حتی به صراحت بیان می کند که ارزیابی کنندگان کیفیت گوگل باید ارزیابی کنند که چه کسی وب سایت را ایجاد کرده و مسئول آن است:
گوگل سعی می کند این دستورالعمل های کیفیت را در الگوریتم رتبه بندی خود منعکس کند ،به ویژه مفهوم مدل EAT:
تقریباً مثل این است که ما به دنبال سیگنال هایی هستیم که با تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن هماهنگ باشد. ما باید به آن یک مخفف مانند EAT بدهیم و شاید به مردم پیشنهاد کنیم که این هدف را داشته باشند.
با توجه به این واقعیت، افزودن اعتبار بیشتر به وب سایت شما ممکن است نه تنها از دیدگاه کاربر، بلکه برای رتبه بندی شما در جستجوی گوگل نیز مفید باشد.
راه های زیادی وجود دارد که چگونه می توانید شفافیت و شهرت وب سایت خود را بهبود بخشید:
– صفحه « درباره ما» را اضافه کنید ،به کاربران (و Google) اطلاعاتی در مورد برند خود و اینکه چرا باید به شما اعتماد کنند، ارائه دهید
– اطلاعات تماس را ارائهدهید ، یک ایمیل تماس، الگو یا شماره تلفن در سایت خود داشته باشید
– پروفایل های رسمی در رسانه های اجتماعی ایجادکنید ، برای ارتباط بهتر با مشتریان، کاربران یا به سادگی با طرفداران برند خود
– اعتبارنامه را در وب سایت خود قرار دهید، به بازدیدکنندگان نشان دهید که در زمینه یا تخصص خود مهارت دارید
– نظرات و رتبهبندیها را از منابع معتبر دریافت کنید، نظرات کاربران از وبسایتهای خارجی مستقل یا منابع دیگر ممکن است شهرت و اعتبار شما را در چشم Google بهبود بخشد.
نکته پاداش: گوگل همچنین از اطلاعات نمایه کسب و کار گوگل (به عنوان یک سیگنال رتبه بندی محلی) برای دریافت داده های مرتبط تر در مورد سایت و نمایش آن در عبارت های جستجوی مرتبط تر استفاده می کند.
بنابراین، ایجاد نمایه کسب و کار گوگل و پر کردن اطلاعات مربوط به کسب و کار شما می تواند شهرت و دیده شدن وب سایت شما را در موتورجستجو های محلی افزایش دهد .
۱۱ – از یک افزونه کش استفاده کنید (برای بهبود سرعت صفحه خود و سئوی آسان و سریع)
فرآیند ذخیره سازی روشی موثر برای ارائه سریعتر محتوا در صفحات شما است.
ایده ذخیره سازی بسیار ساده است ، به جای پردازش و ایجاد مجدد نسخه HTML صفحه شما برای هر کاربری که می خواهد محتوای شما را ببیند، سرور سایت نسخه پردازش شده را فقط یک بار ذخیره می کند و در آینده این نسخه را به هر کاربر نشان می دهد. .
از منظر سئو، کش کردن ساده، موثر است و افزایش مثبتی برای سرعت صفحه شما (به عنوان یک عامل رتبه بندی تایید شده) ایجاد می کند.
فرآیند ذخیره سازی در سایت شما بسیار آسان است . به سادگی از یکی از بسیاری از افزونه های وردپرس موجود استفاده کنید، مانند:
- مجموع کش W3
- WP Fastest Cache
- wp-ROCKET
- WP Super Cache
۱۲ – تبلیغات و پاپ اب را حذف کنید
گاهی اوقات کمتر، بیشتر است ، به ویژه برای تبلیغات در وب سایت ها.
در آگوست 2016 ، گوگل سیگنال رتبهبندی جدیدی را اعلام کرد که میتواند بر عملکرد سایتها در جستجوی Google تأثیر بگذارد .این ارزیابی میکند که آیا محتوا به راحتی برای کاربران قابل دسترسی است یا اینکه توسط تبلیغات مخرب در یک صفحه مسدود شده است.
استفاده از تبلیغات مزاحم که محتوای اصلی یک صفحه را مسدود یا پوشش می دهد، منجر به تجربه کاربری بدی در صفحه وب می شود و همچنین به رتبه بندی آن در جستجو لطمه می زند.
به عبارت ساده ،گوگل تبلیغات هرزنامه یا مزاحم در وب سایت را دوست ندارد:
برای بهبود تجربه جستجوی تلفن همراه، پس از 10 ژانویه 2017، صفحاتی که در هنگام انتقال از نتایج جستجوی تلفن همراه به راحتی برای کاربر قابل دسترسی نیست، ممکن است رتبه بالایی نداشته باشند. ” ( وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل )سئوی آسان و سریع
چند تکنیک رایج تبلیغاتی “بد” وجود دارد که می تواند به سئو وب سایت شما آسیب برساند:
– تبلیغات پاپ آپ: تبلیغاتی که هر زمان که کاربر از صفحه شما بازدید می کند بلافاصله نمایش داده می شود و محتوای اصلی را پوشش می دهد
– بینابینیهای مستقل: تبلیغاتی که قبل از دسترسی به محتوای صفحه باید ابتدا رد شوند
– تبلیغات در بالای صفحه: هر نوع تبلیغاتی که در ابتدای (یا بالای) صفحه نمایش داده می شود، بنابراین کاربر باید برای دیدن محتوای واقعی صفحه به پایین اسکرول کند.
در این سناریوها، بهترین کار این است که هر تبلیغ مزاحم را در اسرع وقت حذف کنید و در آینده از تبلیغات تهاجمی کمتری استفاده کنید . ممکن است رتبه بد صفحات با چنین تبلیغاتی را بهبود بخشد.
سئوی آسان و سریع را حتما امتحان کنید و به آموزش سئو ما هم نگاهی بیاندازید و شما هم اگر راه حل دیگری دارید آن را با ما در میان بزارید.