7 نکته مهم برای بهینه سازی تصویر
- سئودانان
- سئو و بهینه سازی
آیا به دنبال کسب برتری در سئو هستید؟ اگر بهینه سازی تصویر شما به اندازه کافی خوب نیست، ممکن است ترافیک، تعامل کاربر و فروش را از دست بدهید.
گوگل به بیش از 200 عامل در هنگام تصمیم گیری برای رتبه بندی وب سایت برای یک جستجوی خاص توجه می کند. در حالی که داشتن یک تصویر بهینهسازی شده به رتبه یک محتوای پایینتر کمک نمیکند، اما میتواند به شما کمک کند تا از سایتهایی که تصاویر خود را بهینه نمیکنند متمایز شوید.
خبر خوب؟ بهینه سازی تصویر چندان پیچیده نیست. فقط چند تغییر در فرآیند تصویر فعلی شما می تواند به سایت شما کمک کند تا ترافیک و سرنخ بیشتری کسب کند و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشد.
چرا بهینه سازی تصویر مهم است؟
تصاویری که به خوبی بهینه شده اند، دید بهتری در گوگل دارند که ترافیک بیشتری را به همراه دارد . این اولین دلیلی است که سایت ها باید تصاویر خود را بهینه کنند، اما مزایای بسیار دیگری نیز وجود دارد:
– بهبود تجربه کاربر:تصاویر بهینهسازی شده که به درستی نمایش داده میشوند، با آسانتر کردن مسیریابی سایت شما، UX را بهبود میبخشند. به عنوان مثال، تصاویر بزرگ می توانند کل صفحه را اشغال کنند یا سایر عناصر صفحه را پوشش دهند.
– سرعت سایت بیشتر:وقتی صحبت از سئو به میان می آید، سرعت اهمیت دارد . تصاویر بزرگ یا فرمت نادرست می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند و رتبه شما را از بین ببرند و بازدیدکنندگان سایت را آزار دهند.
– سایت شما را در دسترستر میکند:برخی از مراحل بهینهسازی، مانند افزودن برچسبهای alt، میتواند مسیریابی سایت شما را برای کسانی که از صفحهخوانها استفاده میکنند آسانتر کند. دسترسی به وب نه تنها برای بازدیدکنندگان سایت خوب است
– برای سئو نیز خوب است.
در حالی که بهینه سازی تصویر ممکن است قدم دیگری در تلاشی بی پایان برای بهبود سئو به نظر برسد، اما می تواند تأثیر قابل توجهی بر رتبه بندی و UX داشته باشد.
چگونه مطمئن می شوید که تصاویر مانع سایت شما نمی شوند؟
7 نکته بهینه سازی تصویر برای وب سایت شما
سئو فنی می تواند بسیار پیچیده شود، به خصوص اگر با آخرین به روز رسانی های الگوریتم گوگل و معنای آنها آشنا نباشید. خبر خوب این است که بهینه سازی تصویر به اندازه سایر جنبه های سئو پیچیده نیست و به نظر نمی رسد که اغلب اوقات تغییر می کند.
آیا آمادهاید مطمئن شوید که تصاویرتان به سئوی شما کمک میکنند؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.
1. نوع فایل تصویری مناسب را انتخاب کنید
استفاده از نوع فایل تصویری نادرست میتواند باعث شود که تصاویر شما نادرست نمایش داده شوند، تار به نظر برسند، حتی بر روی اینکه کاربران میتوانند تصاویر شما را ببینند تأثیر بگذارد. اما تعداد زیادی فرمت مختلف برای تصاویر وجود دارد – وکتور، JPEG، رستر، PNG، GIF.
کدام نوع تصویر برای سئو بهتر است؟ به طور کلی، شما می خواهید از JPEG یا PNG استفاده کنید.
JPEG، با نام مستعار Joint Photographics Expert Group، یک نوع فایل تصویری محبوب است. آنها تقریباً با هر نوع دستگاهی قابل نمایش هستند و می توانند میلیون ها رنگ را نشان دهند، بنابراین رنگ آمیزی تصاویر شما را به خوبی حفظ می کنند. JPEG ها از فشرده سازی با اتلاف استفاده می کنند و در نتیجه برخی از داده ها در طول فشرده سازی از بین می روند، بنابراین برای عکاسی حرفه ای ایده آل نیستند. با این حال، آنها برای تصاویر برجسته در پست های وبلاگ و تصاویر مشابه خوب کار می کنند.
یکی دیگر از انواع محبوب تصویر PNG است که می تواند در هر نوع دستگاهی نیز نمایش داده شود. اینها از فشرده سازی بدون تلفات استفاده می کنند، به این معنی که در طول فرآیند فشرده سازی داده ها را از دست نمی دهند. آنها همچنین از عناصری مانند پس زمینه شفاف پشتیبانی می کنند. با این حال، اندازه فایل ها بسیار بزرگتر است.
اینها محبوب ترین تصاویر برای نشریات وب هستند. در اینجا زمانی است که من استفاده از آنها را توصیه می کنم:
- از JPEG برای تصاویر پست وبلاگ، اسکرین شات ها و غیره استفاده کنید. اندازه کوچکتر از سرعت سایت محافظت می کند و بیشتر تصاویر به اندازه کافی واضح خواهند بود. اگر کیفیت به اندازه کافی خوب نیست و سرعت سایت شما خوب است، راحت به فرمت PNG بروید.
- از PNG برای نمادها، آرمها و تصاویری که ممکن است شخصی بزرگنمایی کند، استفاده کنید.PNG تصاویر بزرگتر اما کمی با کیفیت هستند. وقتی کیفیت تصویر مهم است، از یک فایل PNG استفاده کنید.
اکیداً توصیه میکنم از سایر فرمتهای تصویر در سایت خود، بهویژه GIF استفاده نکنید. من عاشق یک GIF خوب هستم، اما آنها واقعا سرعت سایت شما را کاهش می دهند.
2. تصاویر خود را فشرده کنید
فشردهسازی تصویر فایلهای تصویری بزرگ را میگیرد و آنها را کوچکتر میکند، بنابراین بارگیری آنها در اینترنت یا ذخیره در دستگاه شما آسانتر است. فشرده سازی تصویر زمانی که به خوبی انجام شود تعادل کاملی بین اندازه و کیفیت تصویر ایجاد می کند.
دو نوع فشرده سازی تصویر عبارتند از فشرده سازی با اتلاف و بدون اتلاف. فشرده سازی با اتلاف، که JPEG ها از آن استفاده می کنند، اساساً برخی از داده ها را از بین می برد در حالی که بدون اتلاف تمام داده ها را حفظ می کند. (همانطور که در بالا ذکر کردم، PNG ها بدون اتلاف استفاده می کنند.)
بنابراین، نوع فشرده سازی که استفاده می کنید به نوع تصویری که انتخاب می کنید بستگی دارد.
تصویر سمت چپ 824 کیلوبایت است که بسیار بزرگ است. تصویر وسط تقریباً یکسان به نظر می رسد (اگر با دقت نگاه کنید کمی دانه بندی در پس زمینه وجود دارد) اما بسیار کوچکتر است و 76 کیلوبایت است. مورد سوم حتی کوچکتر است، اما کیفیت تصویر قطعا تحت تاثیر قرار می گیرد.
هدف ایجاد تعادل مناسب بین اندازه و کیفیت.
هنگامی که تصمیم می گیرید چقدر تصاویر خود را فشرده کنید، به کاربر خود فکر کنید. در بیشتر موارد، بعید است که برای آنها اهمیتی قائل شوند که آیا یک تصویر در یک پست وبلاگ کمی کمتر واضح است. با این حال، اگر برای مشتری یک لوگوی جدید ارسال می کنید، داستان متفاوت است.
نکته این است که از نوع فشرده سازی بر اساس فرمت فایلی که استفاده می کنید استفاده کنید و فرمت فایل را بر اساس نحوه استفاده از تصویر انتخاب کنید.
حال چگونه می توان تصاویر را فشرده کرد؟ چندین ابزار وجود دارد.
من resizing.app را دوست دارم، این یک افزونه رایگان کروم است که به شما امکان میدهد فرمتهای فایل را تبدیل کنید، تصاویر را برش دهید و اندازه آنها را تنها با یک کلیک تغییر دهید. از دیگر ابزارهای فشرده سازی عکس می توان به Photoshop و PicResize اشاره کرد.
3. توضیحات Alt Text را اضافه کنید
متن جایگزین (مستعار، متن جایگزین) یک توصیف نوشتاری از یک تصویر است که توصیف می کند که چیست و چه هدفی را دنبال می کند. صفحهخوانها از این دادهها برای توصیف تصاویر برای کاربران خود استفاده میکنند، و Google از آن برای تعیین اینکه آیا یک تصویر به یک عبارت جستجو مرتبط است یا خیر، استفاده میکند.
اگر از وردپرس استفاده می کنید، اضافه کردن متن جایگزین بسیار ساده است. فقط بلوک را با یک تصویر برجسته کنید و متن جایگزین را به کادر ارائه شده اضافه کنید، مانند این:
در Google Docs، روی تصاویر کلیک راست کنید، سپس روی متن Alt کلیک کنید، کادری ظاهر می شود که به شما امکان می دهد متن جایگزین را اضافه کنید.
چه چیزی را به عنوان متن جایگزین خود می نویسید؟ در حالی که بستگی به شما دارد، فرمولی که من استفاده می کنم در اینجا آمده است:
کلمه کلیدی اصلی توضیحات تصویر
برای تصویر بالا از وردپرس، از «متن جایگزین راهنمای بهینهسازی تصویر در مثال وردپرس» استفاده کردم. این قالب مطمئن میشود که خوانندگان صفحه میدانند تصویر چیست و به Google میگوید که تصویر مربوط به جستوجوهای بهینهسازی تصویر است.
نکته حرفه ای – اگر می خواهید ببینید رقبای شما چگونه از تگ های alt استفاده می کنند، به سایت آنها بروید، کلیک راست کرده و “Inspect” را انتخاب کنید. تگ های alt را در کد سایت آنها خواهید دید.
4. نام ها و توضیحات تصویر با کیفیت بالا بنویسید
عنوان تصویر به کاربران (و موتورهای جستجو) زمینه کمی بیشتر در مورد تصاویر شما می دهد. در حالی که آنها به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارند (طبق گفته جان مو گوگل )، آنها کمی زمینه بیشتری را ارائه می دهند و در کد سایت شما نشان داده می شوند.
توصیه میکنم از عبارت کوتاهی که تصویر را توصیف میکند، همراه با عبارت کلیدی که پست هدف میگیرد، استفاده کنید – مشابه متن جایگزین شما.
این همچنین میتواند یافتن تصاویر شما را در جستجوی تصویر Google آسانتر کند زیرا Google عنوان و قطعهای را برای تصاویر ایجاد میکند. اگر عنوانی را وارد کنید، آن را در نظر خواهند گرفت.
5. اطمینان حاصل کنید که تصاویر برای موبایل مناسب هستند
اگر از نوع فایل درستی استفاده کردهاید و تصاویر خود را فشرده کردهاید، باید کاملاً سازگار با موبایل باشند. با این حال، گاهی اوقات همه چیز آنطور که ما انتظار داریم نمایش داده نمی شود.
بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت از یک دستگاه تلفن همراه می آید ، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که تصاویر تجربه تلفن همراه را به هم نمی ریزند.
به همین دلیل، من توصیه می کنم سایت خود را از چندین دستگاه تلفن همراه مختلف مشاهده کنید تا مطمئن شوید که تصاویر به بهترین شکل ظاهر می شوند. به یاد داشته باشید، تبلت ها، آیفون ها و دستگاه های اندرویدی ممکن است تصاویر شما را کمی متفاوت نشان دهند.
همچنین توصیه میکنم از تست موبایلپسند گوگل استفاده کنید تا مطمئن شوید که تصاویر شما سرعت سایت در موبایل را کاهش نمیدهند.
6. از Schema Markup استفاده کنید
نشانه گذاری طرحواره ، که به آن داده های ساختاریافته نیز می گویند، نوعی کد است که به موتورهای جستجو کمک می کند اطلاعات شما را بهتر درک کنند.
تصور کنید می خواهید دستور العمل هایی را برای تهیه کتابی از دستور العمل های خانوادگی جمع آوری کنید. به جای اینکه همه دستور پخت مورد علاقه خود را بفرستند – که ممکن است از اندازه گیری های مختلف، قالب های عنوان مختلف و غیره استفاده کند – شما یک فرم ارسال می کنید و از خانواده خود می خواهید که دستور پخت خود را وارد کنند.
در حال حاضر، تمام دستور العمل ها در یک فرمت هستند و شما می توانید به راحتی مواد، اندازه گیری ها و مراحل پخت را مشاهده کنید.
اساساً این همان کاری است که آرایش طرحواره انجام می دهد. دادههای شما را قالببندی میکند تا Google بتواند بفهمد که آیا فهرست، دستور غذا، تصویر و غیره است یا خیر. در اینجا به نظر می رسد:
Schema.org سه نوع طرحواره تصویر را فهرست می کند، از جمله:
- layoutImage ( در انتظار اجرای)
- لوگو
- عکس
این یک تغییر فنی تر است، بنابراین اگر بیش از حد به نظر می رسد استرس نداشته باشید. Schema.org کد نویسی را که می توانید برای افزودن داده های ساختاریافته به تصاویر در اینجا استفاده کنید فهرست می کند.
اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، با تیم من تماس بگیرید . ما می توانیم به شما در راه اندازی این راه اندازی کمک کنیم.
7. بهینه سازی نام فایل های تصویری
به گفته گوگل ، از مسیر URL و نام فایل برای درک بهتر تصاویر شما استفاده می کند. این بدان معنی است که شما باید URL های تصویر خود را به طور منطقی سازماندهی کنید و عبارات کلیدی را در نام فایل قرار دهید.
این می تواند به شما کمک کند سازماندهی کنید و به Google کمک کند تصاویر شما را درک کند: یک برد مضاعف.
نام فایل ها نباید پیچیده باشند. من معمولاً از متن جایگزین به عنوان نام فایل استفاده می کنم که آپلود پست ها در وردپرس را آسان تر می کند.
توصیه می کنم از کلمه کلیدی موجود در نام فایل و توصیف تصویر استفاده کنید.
سوالات متداول در مورد بهینه سازی تصویر *
بهینه سازی تصویر به چه معناست؟
بهینه سازی تصویر به این معنی است که مطمئن شوید هم گوگل و هم کاربران به راحتی می توانند تصاویر یک وب سایت را درک کرده و مشاهده کنند. به عنوان مثال میتوان به فشردهسازی تصاویر بهمنظور بارگذاری سریعتر و افزودن متن جایگزین اشاره کرد تا Google بهتر بفهمد که تصویر در مورد چیست.
چرا بهینه سازی تصویر مهم است؟
در حالی که بهینه سازی تصویر مهمترین تاکتیک SEO نیست، اما می تواند به شما کمک کند در دنیای رقابتی آنلاین برجسته شوید. شما همچنان به محتوای باکیفیت و پیروی از بهترین شیوه های سئو نیاز دارید ، اما بهینه سازی تصویر راه دیگری برای افزایش رتبه گوگل شماست.
بهترین فرمت تصویر برای سئو چیست؟
هیچ قالب خاصی که برای سئو بهتر باشد وجود ندارد. به طور کلی، شما می خواهید تصاویر تا حد امکان کوچک باشد و در عین حال داده های بیشتری را حفظ کنید. من PNG را توصیه می کنم اگر سرعت سایت شما را زیاد کند نمی کند.
سئوی تصویر چگونه کار می کند؟
سئوی تصویر به این صورت عمل می کند که تصاویر شما را برای گوگل آسان تر می کند و آنها را تا حد امکان برای بازدیدکنندگان سایت شما مفید می کند. به عنوان مثال، افزودن متن جایگزین به Google کمک می کند تا بفهمد تصویر شما در مورد چیست و کاربران صفحه خوان را آسان تر می کند تا در سایت شما حرکت کنند.
نتیجه گیری: بهینه سازی تصویر
گوگل اطلاعات زیادی در مورد نحوه بهینه سازی سایت ها و تصاویرمان به ما می دهد. غرق در همه جزئیات کوچک آسان است.
نکات بالا به شما کمک می کند تا از تصاویر خود نهایت استفاده را ببرید. با این حال، توصیه میکنم بر روی اطمینان از ارزشگذاری تصاویرتان برای کاربران تمرکز کنید . تصاویر را صرفاً برای رسیدن به یک سهمیه جمع نکنید و تصاویری را که برای محتوای شما منطقی نیستند اضافه نکنید.
آیا تصاویر را در وب سایت خود بهینه کرده اید؟ چه تاثیری بر ترافیک شما داشت؟
نوشته شده توسط سئودانان
برای اطلاعات بیشتر به صفحان زیر نگاهی بیاندازید.