5 دلیل ارتباط طراحی سایت با سئو
- سئودانان
- سئو و بهینه سازی
زمانی که میخواهید ارتباط طراحی سایت با سئو و عملکرد وبسایت خود را بهبود ببخشید، مهم است که به یاد داشته باشید که باید روی عوامل متعددی به طور همزمان تمرکز کنید.
هم در زندگی و هم در بازاریابی دیجیتال، ما تمایل داریم تمام توجه خود را به یک یا دو عنصر مهم معطوف کنیم در حالی که از چیز دیگری که می تواند به همان اندازه مهم باشد غفلت می کنیم.
اگر می خواهید در صفحه های گوگل بهتر عمل کنید، به چیزی بیشتر از سئو نیاز دارید.
وب سایت شما نیز باید به خوبی طراحی شود، در غیر این صورت شما در معرض خطر هدر دادن تمام ارزش ارگانیکی که ساخته اید هستید.
سئو و طراحی وب بینظیرتر از آنچه بسیاری از مردم تصور میکنند با هم کار میکنند.
اجزای آنها به خوبی با هم ترکیب می شوند و جریان می یابند که وقتی به درستی اجرا شوند، بازدیدکنندگان وب سایت شما واقعاً متوجه چیزی در مورد آنچه ایجاد کرده اید نمی شوند. آنها باید به سادگی شروع به پیمایش در سایت شما کنند.
بنابراین، آن عناصری که سئو و طراحی سایت با یکدیگر ربط پیدا می کنند چیست؟ این پنج روش را که با هم استفاده می شوند بررسی کنید.
5 دلیل ارتباط طراحی سایت با سئو :
1. ریسپانسیو بودن
( ارتباط طراحی سایت با سئو )
هرکسی که حتی اندکی با سئو یا طراحی وب آشنایی دارد، باید اهمیت ایجاد وب سایت خود را برای ریسپانسیو بودن تلفن همراه بداند.
گوگل در سال 2015 ریسپانسیو بودن همراه را به یک عامل رتبه بندی تبدیل کرد. این مربوط به نیم دهه پیش است.
سپس این غول جستجو در سال 2017 فهرستبندی اولین موبایل را معرفی کرد. واضح است که میبینید گوگل چقدر به ریسپانسیو بودن تلقن همراه اهمیت میدهد، اما بسیاری از وبسایتها هنوز به آن توجه نکردهاند.
تعداد افرادی که در رایانه های رومیزی جستجو می کنند چند سالی است که در حال کاهش است، در حالی که تعداد افرادی که در دستگاه های تلفن همراه جستجو می کنند به طور پیوسته در حال افزایش است.
بیش از نیمی از کل ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه است، به این معنی که بیش از نیمی از مخاطبان شما نیز احتمالاً از تلفن همراه خود استفاده می کنند.
بدون طراحی وب سایت سازگار با موبایل، ممکن است به طور تصادفی نیمی از کاربران خود را از خود دور کنید. که عظیم است.
وب سایتی با نرخ پرش بالا به دلیل لود نشدن مناسب روی گوشی یا تبلت، سیگنال های بدی را به گوگل ارسال می کند و رتبه شما ممکن است سقوط کند.
2. طراحی آسان برای خواندن
( ارتباط طراحی سایت با سئو )
اگر روی بهبود سئوی خود کار کرده اید، احتمالاً محتوا چیزی است که زمان زیادی را صرف آن کرده اید.
برخی از افراد ممکن است متوجه نباشند که طراحی یک وب سایت چه تأثیر بزرگی بر محتوای شما یا حداقل ارائه آن دارد.
طراحی وب ضعیف می تواند باعث شود که کاربران نتوانند آنچه را که برای انجام دادن به وب سایت شما آمده اند بخوانند.
صفحاتی با بلوکهای محتوا در مکانهای عجیب و غریب، با لینکهای بسیار زیاد که هدف مشخصی ندارند، اساساً هر مخاطبی را که شما توانستهاید به سایت خود بیاورید پاک میکند.
و اگر کسی نتواند اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورد، چه فایده ای دارد؟
در برخی موارد، احتمالاً در وب سایتی بوده اید که متنی داشته است که خواندن آن به دلیل طراحی صفحه غیرممکن است.
شاید متنی با رنگ روشن روی پسزمینه سفید خالص یا رنگی تیره روی سیاه بود. این نوع طراحی ها وب سایت های اغلب وحشتناک اواسط تا اواخر دهه 1990 را به یاد می آورند.
اما موضوع همیشه رنگ نیست. همچنین ممکن است متن خیلی بزرگ یا کوچک باشد یا با فونت خوانا نوشته شده باشد.
مانند وبسایتهایی که سازگار با موبایل نیستند، سایتهایی که خواندن آنها در هر دستگاه یا دسکتاپ دشوار است، به سرعت مردم را دور میکنند.
طراحان وب میدانند که چگونه وبسایتهایی ایجاد کنند تا کاربران بتوانند محتوای شما را آسان کنند تا بیشترین سود را برای پول خود داشته باشید.
فضای سفید، طول خط و هر عنصر اضافی مانند تصاویر، همگی می توانند بر نحوه توجه افراد به سایت شما تأثیر بگذارند. همچنین، به یاد داشته باشید که افراد دارای معلولیت را با استفاده از یک قالب طراحی وب فراگیر در نظر بگیرید.
3.سرعت وب سایت
( ارتباط طراحی سایت با سئو )
آیا می دانید چه چیزی باعث کاهش سرعت وب سایت شما می شود؟
به احتمال زیاد، می تواند با طراحی وب شما ارتباط داشته باشد. سرعت وب سایت یکی از مهم ترین جنبه های سئو فنی است و برای بسیاری از وب سایت ها یک نقص اولیه است.
اگر رتبهبندی خوبی نداشتهاید، میتواند به این دلیل باشد که وبسایت شما خیلی کند است و مردم به سرعت بالا میروند.
هرگز فراموش نکنید که سرعت صفحه یک سیگنال رتبه بندی شناخته شده است، بنابراین باید با بهینه سازی تصاویر، حذف افزونه های غیر ضروری، امکان ذخیره کش مرورگر و غیره، زمان خود را برای افزایش سرعت سایت خود اختصاص دهید.
اکنون، ممکن است فکر کنید وب سایت شما به اندازه کافی سریع بارگیری می شود، بدون اینکه بدانید مردم واقعاً چقدر مایلند منتظر بمانند. در حالت ایده آل، وب سایت شما باید در دو ثانیه بارگیری شود.
زمانی که بیش از سه ثانیه طول بکشد، تقریباً نیمی از کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند احتمالاً آن را رها می کنند. سرعت صفحه در دستگاههای تلفن همراه مهمتر است، جایی که افراد کمتر وقت خود را در انتظار صرف میکنند.
سرعت صفحه نه تنها برای کاربران مهم است، بلکه برای گوگل نیز مهم است. سرعت وب سایت شما بر توانایی گوگل در خزیدن آن تأثیر می گذارد.
اگر سرعت صفحه شما باعث میشود که گوگل صفحات کمتری را بخزد، تعداد صفحاتی که ایندکس میشوند را نخواهید داشت .
وقتی این اتفاق بیفتد، اصلاً امکان رتبه بندی این صفحات وجود ندارد. اطمینان از امنیت وب سایت از طریق رمزگذاری “https” ضروری است.
4. نقشه های سایت
( ارتباط طراحی سایت با سئو )
در مورد خزیدن وب سایت شما، طراحی وب می تواند به بیش از یک روش به این امر کمک کند. اگر می خواهید موتورهای جستجو در مورد نحوه خزیدن وب سایت شما هوشمندتر باشند، نقشه سایت یک عنصر حیاتی است که باید در آن وجود داشته باشد.
نقشه سایت شما راهنمای تمام صفحات و محتوای وب سایت شما را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد. این به شما این فرصت را می دهد که به موتورهای جستجو بگویید چه صفحاتی برای سایت شما مهم هستند.
این بخش بسیار مهمی است که برای وبسایتهای بزرگتر و همچنین وبسایتهای جدیدتر که ممکن است هنوز هیچ پیوند خارجی نداشته باشند، مناسب است.
نقشه سایت علاوه بر مزایایی که برای موتورهای جستجو دارد، به ناوبری کاربر نیز کمک می کند. یک بازدید کننده جدید از سایت شما می تواند به نقشه سایت شما مراجعه کند تا به آن کمک کند.
نقشههای سایت همچنین حاوی ابردادههای مهمی در مورد صفحات وب شما هستند تا شانس بیشتری برای رتبهبندی بالا داشته باشند.
5. جلب اعتماد کاربران
( ارتباط طراحی سایت با سئو )
برخلاف برخی دیگر از عوامل سئو، شما واقعا نمی توانید میزان اعتماد مردم به شما یا وب سایت شما را اندازه گیری کنید. با این حال، جلب اعتماد همچنان بخش بزرگی از رتبه بندی وب سایت شماست.
شکی نیست که اکثر مردم به سرعت نظرات خود را شکل می دهند، و زمانی که آنها نظرات خود را داشته باشند، تغییر نظر آنها ممکن است دشوار باشد.
در طول سالها، ما عادت کردهایم تا وبسایتهای کاملتری را ببینیم که تجربیات فوقالعادهای برای کاربران ارائه میدهند. این همان چیزی است که ما به طور طبیعی انتظار داریم هنگام باز کردن یک وب سایت ببینیم.
ما چیزی را می خواهیم که تمیز باشد، به راحتی بتوان آن را پیمایش کرد، و بتواند به سرعت اطلاعاتی را که می خواهیم به ما بدهد. ما تمایل داریم فکر کنیم که این نوع وب سایت ها قابل اعتمادتر به نظر می رسند.
اگر یک وب سایت قدیمی و قدیمی به نظر می رسد یا استفاده از آن بسیار دشوار است، بیشتر مردم با تصور بدی مواجه می شوند و می توانند آن را ترک کنند و دیگر برنگردند.
شما می توانید محصول یا خدماتی داشته باشید که ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که آنها به دنبال آن هستند، اما وب سایت شما این را بیان نمی کند.
یک وب سایت بد باعث می شود به نظر برسد که کسب و کار یا سازمان شما تلاش زیادی نمی کند.