۷ دلیل ایندکس نشدن سایت
- سئودانان
- سئو و بهینه سازی
ایندکس نشدن سایت در گوگل به چه دلیل است ؟
ایندکس نشدن سایت به دلایل مختلفی بستگی دارد که ما در این مقاله به ۷ دلیل آن اشاره کردیم.
جستجوی URL دقیق یا نام دامنه آن بدون هیچ کلمه دیگری ایندکس شده است (مثلاً: http://www.yourdomain.com).
اگر سایت ایندکس نمیشود و در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمیشود، یا عملکرد ضعیفتری نسبت به قبل دارد، عملکرد جستجوی سایت خود را در گوگل بررسی کنید.
چرا رتبه بندی جستجو اهمیت دارد؟
اکثریت قریب به اتفاق مردم از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمی کنند . طبق این مطالعه ، فهرست برتر در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل 33 درصد از ترافیک را دریافت می کند، در مقایسه با 18 درصد برای جایگاه دوم، و ترافیک تنها از آنجا کاهش می یابد.
بنابراین ایندکس سایت شما توسط گوگل ، بینگ و یاهو کافی نیست.
چرا سایت ها در نتایج جستجو رتبه بندی نمیشوند؟
گوگل حیله گر است. در اینجا چیزی است که ممکن است مانع از نمایش سایت شما در نتایج جستجو شود:
۱ – گوگل هنوز وب سایت شما را ایندکس نکرده است (برای سایت های جدید)
۲ – وب سایت شما برای خزیدن در موتورهای جستجو بهینه نشده است
۳ – بازار کلمات کلیدی شما بسیار رقابتی است
۴ – وب سایت شما دارای برچسب “بدون فهرست” است.
۵ – وب سایت شما جریمه شده و از گوگل حذف شده است
در زیر دلایل متداول (به تفصیل) رتبه بندی نشدن سایت شما ( وردپرس ، Wix و Squarespace ) و نحوه ظاهر شدن در جستجوی گوگل آورده شده است:
۱ – گوگل هنوز وب سایت ایندکس نکرده است(دلایل ایندکس نشدن سایت )
گاهی اوقات ممکن است یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا یک موتور جستجو نتایج جستجو را به روز کند. این به این دلیل است که وب سایت شما جدید است و هیچ لینک ورودی ندارد.
ابتدا یک حساب کاربری درجستجوی گوگل ایجاد کنید . Google Serch consol، تا به افراد مناسب کمک کند محتوای شما را با منابعی مشاهده کنند تا وب سایت شما را برای جستجوی Google قابل شناسایی کنند.
وقتی ثبت نام میکنید و گوگل را به URL sitemap.xml خود نشان میدهید، میتوانید از آنها درخواست کنید تا URL های شما را دوباره بخزند . با این حال، درخواستهای زیادی وجود دارد که این ویژگی همیشه بلافاصله کار نمیکند (مخصوصاً اگر یک سایت جدید یا بزرگ دارید).
اگر نمیخواهید یک حساب مرکزی جستجوی Google ایجاد کنید، این پیوند را امتحان کنید تا آدرس اینترنتی خود را به Google اضافه کنید: http://www.google.com/addurl/
Google همه URL های ارسالی را به فهرست خود اضافه نمی کند، و نمی تواند پیش بینی یا تضمینی در مورد اینکه چه زمانی و آیا URL های ارسالی در فهرست آنها ظاهر می شود یا خیر. اما اگر وبسایت جدید شما خزیده شود، ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد تا به فهرست نمایش داده شود.
۲ – وب سایت شما خیلی جدید است(دلایل ایندکس نشدن سایت )
آیا به تازگی وب سایت جدید خود را ساخته و راه اندازی کرده اید؟ معمولاً ممکن است تا چهار هفته طول بکشد تا در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود. در حالی که ما ممکن است عادت داشته باشیم که چیزها را به سرعت آنلاین کنیم، فهرست های موتورهای جستجو می توانند نسبتاً کند باشند. پس محکم بنشینید، صبر کنید و قبل از اینکه بیش از حد عصبی شوید ، درباره الگوریتم های موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری کسب کنید.
۳ – وب سایت شما دارای برچسب “بدون فهرست” است(دلایل ایندکس نشدن سایت )
می توانید از کدهای سفارشی استفاده کنید تا به موتورهای جستجو بگویید که سایت یا صفحات خاص شما را ایندکس نکنند. اگر شما یا شخصی که سایت شما را طراحی کرده است، این کد را اضافه کرده است، دلیل عدم نمایش آن در نتایج جستجو را توضیح می دهد.
۴ – وب سایت شما برای خزیدن در موتورهای جستجو بهینه نشده است (دلایل ایندکس نشدن سایت )
هنگامی که وب سایت خود را به یک موتور جستجو ارسال می کنید، یک عنکبوت به سایت شما فرستاده می شود تا آن را برای محتوا بخزد. این عنکبوت ها به سایت شما به عنوان یک بازدید کننده نگاه نمی کنند.
آنها سایت شما را برای محتوای متا ، اشباع کلمات کلیدی، محتوای مرتبط و بسیاری از عوامل دیگر اسکن می کنند.
بنابراین، باید در نظر داشته باشید که موتورهای جستجو چه محتوایی را در صفحات وب شما می بینند.
۵ – بازار کلمات کلیدی شما بسیار رقابتی است (دلایل ایندکس نشدن سایت )
موتورهای جستجو به میلیون ها کاربر در سراسر جهان کمک می کنند تا در اینترنت حرکت کنند و محتوای خاصی را در میان میلیاردها وب سایت پیدا کنند.
مطمئن شوید که بازار کلمات کلیدی رقابتی کمتری را هدف قرار داده اید تا بتوانید توجه مصرف کننده خود را به خود جلب کنید.
۶ – همه کلمات کلیدی برابر نیستند (دلایل ایندکس نشدن سایت )
رتبه بندی برای کلمات کلیدی نامربوط در موتورهای جستجو آسان است. رتبه بندی برای کلمات کلیدی که برای تجارت شما سودآور هستند دشوار است .
دشواری دوگانه است، یکی تعیین سودآورترین کلمه کلیدی برای کسب و کار شما، و دیگری داشتن دانش برای انتقال شما به رتبه بندی صفحه 1.
۷ – وب سایت شما از گوگل حذف شده است(دلایل ایندکس نشدن سایت )
در صورتی که گوگل معتقد است که طبق قانون موظف به انجام این کار است، اگر سایتها دستورالعملهای کیفیت Google را رعایت نکنند، یا به دلایل دیگر، مانند اینکه سایتها توانایی کاربران را از بین ببرند، ممکن است به طور موقت یا دائم سایتها را از فهرست و نتایج جستجو حذف کند. اطلاعات مربوطه را بیابید
در اینجا روش های مختلفی وجود دارد که گوگل ممکن است سایت شما را از نتایج جستجو حذف کند:
- Deindexed : زمانی که دامنه شما به طور کامل از گوگل حذف شود. همچنین به عنوان ممنوعه شناخته می شود.
- مجازات : زمانی که دامنه یا صفحه شما هنوز وجود دارد اما هیچ یک از صفحات شما را نمی توان از طریق عبارت های جستجوی بسیار مستقیم پیدا کرد. این جریمه می تواند به صورت خودکار از طریق الگوریتم گوگل یا به صورت دستی توسط مهندس کیفیت گوگل اعمال شود.
- Sandboxed : دامنه یا صفحه شما حذف یا جریمه نشده است، اما ترافیکی که از Google دریافت میکنید ناگهان به شدت کاهش مییابد.
اگر سایت شما از فهرست ما مسدود شده است زیرا دستورالعملهای کیفیت ما را نقض میکند، ممکن است Google با استفاده از کنسول جستجو در این مورد به شما هشدار دهد .
اگر اعلانی دریافت کردید که سایت شما دستورالعملهای کیفیت ما را نقض میکند ، میتوانید سایت خود را طوری تغییر دهید که این دستورالعملها را رعایت کند، سپس سایت خود را برای بررسی مجدد ارسال کنید .
شما موتورهای جستجو را از خزیدن در سایت خود مسدود می کنید
وردپرس دارای یک ویژگی داخلی است که به شما امکان می دهد به موتورهای جستجو دستور دهید تا سایت شما را ایندکس نکنند. هنگامی که یک وب سایت جدید وردپرس را راه اندازی می کنید، این ویژگی به طور خودکار فعال می شود. بنابراین باید به صورت دستی آن را غیرفعال کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به Settings » Reading بروید و کادر کنار گزینه Search Engine Visibility را علامت بزنید.
چگونه وب سایت خود را در گوگل نمایش دهیم؟
شما می خواهید وب سایت شما در صفحه اول (که معمولا دارای 10 لیست وب سایت است) رتبه بندی کند. بسته به کسب و کار خود، باید از استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو و سئو برای بهبود رتبه خود استفاده کنید.
۱ – یک ممیزی کامل سئو انجام دهید
برای اطمینان از موفقیت بیشتر در آینده، اکنون زمان آن است که یک ممیزی SEO از وب سایت خود انجام دهید . این به شما دید واضحی از موقعیت شما در مورد موارد زیر می دهد:
– بهینه سازی در سایت
– بهینه سازی خارج از سایت
– انتخاب کلمه کلیدی
۲ – کلمات کلیدی را به محتوای وب سایت خود اضافه کنید
کلمات کلیدی می توانند یک کلمه یا یک عبارت کوتاه تا چهار یا پنج کلمه باشند. اینها باید عباراتی باشند که به سایت شما مرتبط هستند و افراد احتمالاً هنگام جستجوی Google از آنها استفاده می کنند.
بدیهی است که آنها باید با موضوع سایت شما مرتبط باشند.
۳ – از متا تگ ها برای افزودن کلمه کلیدی بیشتر استفاده کنید
متا تگ ها کدهای مخفی هستند – بازدیدکنندگان وب سایت شما آنها را نمی بینند، اما موتور جستجوی گوگل “ربات ها” که سایت شما را اسکن می کنند آنها را انتخاب می کند.
اگر برنامه طراحی وب دارید یا می دانید چگونه کد نویسی HTML انجام دهید، می توانید خودتان این متا تگ ها را به سایت خود اضافه کنید.
۴ – کلمات کلیدی را پیدا کنید که بیش از حد رقابتی نیستند
پیشنهاد می کنیم از برنامه ریز کلمات کلیدی رایگان گوگل برای فهمیدن این موضوع استفاده کنید.
این ابزار تحقیق کلمات کلیدی به شما امکان می دهد محبوبیت عبارات جستجوی خاص و همچنین سطح رقابتی که با استفاده از آنها با آن روبرو هستید را بسنجید.
کلمات کلیدی بسیار رقابتی میتوانند دهها هزار وبسایت را بر سر آنها با هم درگیر کنند، بنابراین اگر این کلمات را انتخاب کنید، احتمال کمتری وجود دارد که در صفحه یک گوگل قرار بگیرید.
۵ – به دنبال بک لینک باشید
صفحات وب حاوی پیوندهایی به سایت شما: یک عامل بزرگ برای موتورهای جستجو، بک لینک های ارگانیک با کیفیت است. این همان چیزی است که موتورهای جستجو به دنبال آن هستند.
اگر چندین وبسایت دارید که به وبسایت شما پیوند میدهند، گوگل به صفحه شما اعتبار و رتبه جستجوی بالاتری میدهد.
۶ – فهرستی برای سایت خود در Google My Business ایجاد کنید
این نکته برای مشاغل آجر و ملات با مکان های فیزیکی است.
Google My Business سایت شما را به یک فهرست نقشه پیوند می دهد، بنابراین وقتی افراد به دنبال کسب و کار شما می گردند یا با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما جستجو می کنند، فهرست نقشه گوگل را پیدا می کنند و می توانند برای اطلاعات بیشتر به وب سایت شما کلیک کنند.
۷ – محتوایی داشته باشید که مرتبط با کسب و کار شما باشد
از مقالات یا مطالب دیگری که مختص محصولات و خدماتی است که ارائه می کنید استفاده کنید. از پرکنندههایی که فقط مرتبط هستند استفاده نکنید.
الگوریتم گوگل سایت هایی را با محتوای اصلی و مرتبط بالاتر از سایت هایی با محتوای تکرار شده در جاهای دیگر رتبه بندی می کند.
۸ – سئوی فنی خود را تجزیه و تحلیل کنید
گزارش سئوی رایگان من یک منبع عالی برای عملکرد موتور جستجوی URL خاص است. ما همچنین یک چک لیست طولانی از روش هایی را به شما ارائه می دهیم که می توانید سئوی وب سایت خود را به تنهایی بهبود بخشید.
نکته مهم: تعمیر و نگهداری سئو
هنگامی که وب سایت خود را برای رسیدن به صفحه اول مهم گوگل بهینه کردید، نمی توانید متوقف شوید، سئو همیشه باید مدیریت شود.
به محض اینکه به رتبه بندی صفحه یک صعود کردید، رقبای شما با استراتژی های سئوی خود به دنبال شما خواهند بود و به دنبال حذف شما از صدر خواهند بود.
یا ممکن است مشتریان با کلمات کلیدی مختلف شروع به جستجو کنند.
نتیجه نهایی : وب سایت شما برای حفظ رتبه موتور جستجو به بررسی مداوم سئو نیاز دارد.
برای صاحبان مشاغل، با سایتهای وردپرس، Squarespace و Wix، یادگیری در مورد SEO و بهبود حضور آنلاین خود بسیار مهم است. در واقع، 63 درصد از مردم هر روز به وب تلفن همراه دسترسی دارند و این تعداد در حال افزایش است.
نوشته شده توسط سئودانان
برای اطلاعات بیشتر به صفحات زیر نگاهی بیاندازید.