۵ مرحله آسان در نحوه یافتن بک لینک های رقیب

دسته بندی :ابزارهای سئو, سئو و بهینه سازی سئو دانان

یافتن بک لینک های رقیب و سرقت آنها راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان به محتوای شما است. چرا؟ شما باید به نتیجه جستجوی شماره یک در گوگل برسید. 

90٪ از کل ترافیک به آن نقطه بالا می رود. بقیه نتایج جستجو بر سر آن 10 درصد ترافیک باقی مانده باقی مانده است.

در حالی که بازاریابان به طور کلی اهمیت استفاده از بازاریابی محتوای SEO (بهینه سازی موتور جستجو) را برای رسیدن به این هدف درک می کنند، بسیاری اهمیت بک لینک را فراموش می کنند – یک خطای مرگبار.

بک لینک به اندازه بازاریابی محتوا اهمیت دارد. 

بک لینک و بازاریابی محتوا دو عامل مهم رتبه بندی جستجو هستند – اما هر دو دارای وزن یکسانی هستند.

با وجود این، 95 درصد از وب سایت ها دارای بک لینک صفر هستند. 

استراتژی بک لینک خود را با بررسی اینکه رقبای شما از کدام سایت های ارجاعی برای افزایش رتبه بندی جستجو استفاده می کنند و آنها را سرقت می کنند، بسازید.

آیا می خواهید بدانید که چگونه بک لینک های رقیب را برای ایجاد یک استراتژی بک لینک قوی پیدا کنید؟ 

راهنمای گام به گام یافتن بک لینک های رقیب و ارزیابی سودمندی آنها برای استراتژی سئوی خود را بخوانید.

 

بک لینک رقیب چیست؟

بک لینک کردن یکی از موثرترین تاکتیک های سئو است که به شما کمک می کند به نتایج جستجوی شماره یک در گوگل برسید.

اما چگونه مطمئن می شوید که از رقبای خود بهتر عمل می کنید؟ 

شما در مورد استراتژی ساخت لینک آنها تحقیق می کنید و آن را برانداز می کنید. این به عنوان بک لینک رقیب شناخته می شود.

بک لینک رقیب یک استراتژی سئو است که در آن شما بک لینک های وب سایت های رقیب را تجزیه و تحلیل می کنید تا معیارهای انواع، کیفیت و تعداد بک لینک های مورد نیاز خود را درک کنید.

این به شما کمک می کند تا یک استراتژی لینک سازی قوی تر و موثرتر برای وب سایت خود بسازید.

برای مثال بک لینک را در نظر بگیرید. دسترسی به وب سایت های ارجاع احتمالی روش شماره یک لینک سازی است. 

با تجزیه و تحلیل بک لینک های رقیب خود، ایده بهتری از وب سایت های ارجاع موثرتر خواهید داشت، بنابراین می توانید برای استراتژی ساخت لینک خود با آنها تماس بگیرید.

هنگامی که رقبای خود را تجزیه و تحلیل می کنید تا از استراتژی بک لینک آنها استفاده کنید، به یک حمله دو طرفه نیاز دارید. 

دو نوع رقیب وجود دارد که باید در مورد آنها تحقیق کنید:

 – رقبای سطح دامنه

 – رقبای سطح صفحه

رقبای سطح دامنه

رقبای سطح دامنه به طور کلی با وب سایت شما رقابت می کنند. 

این سایت ها در همان بخش صنعتی شما قرار دارند یا اطلاعات مشابهی ارائه می دهند. اساساً، آنها همان مخاطبی را هدف قرار می دهند که شما می خواهید به آن برسید.

این رقبا سعی می کنند برای بسیاری از کلمات کلیدی مشابه شما رتبه بالایی کسب کنند تا در کل دامنه خود رقابت کنند.

همچنین سایت هایی هستند که بک لینک ایجاد میکنند، با  یک سرچ خرید بک لینک به سایت های زیادی دسترسی خواهد داشت.

رقبای سطح صفحه

رقبای سطح صفحه به صفحات جداگانه ای اشاره می کنند که به صورت رقابتی برای کلمه کلیدی هدف مشابه یکی از صفحات شما رتبه بندی می کنند. 

این وب‌سایت‌ها ممکن است خدمات مشابهی ارائه ندهند و در کل سعی در هدف قرار دادن مخاطبان مشابه شما نداشته باشند. در عوض، این صفحات منفرد به جای کل سایت با هم رقابت می کنند.

 

چگونه بک لینک های رقیب را پیدا کنیم: راهنمای گام به گام

کشف بک لینک های رقبای شما یک راه قدرتمند برای تقویت یک استراتژی ساخت لینک موفق است . به هر حال، اگر برای آنها کار کند، احتمالاً برای شما هم کار خواهد کرد.

با دنبال کردن این مراحل ساده، یک تجزیه و تحلیل لینک کامل انجام دهید تا بک لینک رقبای خود را بالا ببرید.

1. کلمات کلیدی اصلی خود را شناسایی کنید 

اگر می خواهید بدانید رقبای شما چه کسانی هستند، باید بدانید که آنها چگونه رقابت می کنند. 

هنگامی که صحبت از بالا رفتن رتبه در موتورهای جستجو می شود، کلمات کلیدی هدف برای یک استراتژی سئو قوی بسیار مهم هستند. رقبای اصلی شما رقبای با نمایه بک لینک هستند که دقیقاً شبیه پروفایل شما هستند.

برای کشف این رقبای مستقیم، باید هر کلمه کلیدی هدفی را که به دیده شدن موتور جستجوی شما کمک می کند، بشناسید. 

در حالی که ممکن است کلمات کلیدی را که به طور فعال در استراتژی سئوی خود نوشته اید را بدانید، استفاده از ابزار کلمات کلیدی برای درک اینکه کدام کلمات کلیدی دیگر در سایت شما رایج هستند نیز عاقلانه است.

از ابزاری مانند Ubersuggest، Spyfu یا Morningscore برای انجام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی در وب سایت خود استفاده کنید.

شما به سادگی وارد وب سایت خود می شوید و ابزار کلمات کلیدی لیستی از کلمات کلیدی برتر را به همراه موقعیت و حجم جستجو در اختیار شما قرار می دهد.

کلمات کلیدی با عملکرد برتر را یادداشت کنید، زیرا این همان جایی است که می خواهید شروع کنید. با سوق دادن یک مقاله از رتبه نهم به رتبه دوم، به جای رفتن از رتبه 30 به 20، دید بیشتری خواهید داشت. 

از این کلمات کلیدی به عنوان نقطه پرش استفاده کنید. ابزارهایی مانند Keywordtool.io، Ask The Public و Google Keyword Planner می توانند به شما کمک کنند کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید که به شما در شناسایی رقبا نیز کمک می کند.

بک لینک،1seodanan

2. رقبای اصلی خود را شناسایی کنید

اکنون باید رقبای اصلی خود را شناسایی کنید. اینها بهترین عملکردهایی هستند که در گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رقیب شما هستند.

با جستجوی «مرتبط» در گوگل شروع کنید. 

با این کار تمام وب سایت هایی که موضوعات مرتبط با شما دارند را به شما نشان می دهد.

این را در نوار جستجو تایپ کنید:

مرتبط: [URL وب سایت شما]

وب سایت هایی که از جستجوی مرتبط بازگردانده شده اند، برخی از رقبای سطح دامنه شما هستند.

راه دیگر برای یافتن رقبای سطح دامنه استفاده از Spyfu است:

بک لینک،seodanan2

اگر وب سایت خود را در Spyfy تایپ کنید و روی برگه «رقبا» کلیک کنید، لیستی از وب سایت های مرتبط را دریافت خواهید کرد. 

ابزار سئو همچنین به شما نشان می دهد که چقدر این وب سایت ها با وب سایت شما همپوشانی دارند و چند کلمه کلیدی مشترک دارید.

در مرحله بعد، جستجوی کلمه کلیدی را برای هر کلمه کلیدی هدف انجام دهید.

از صفحات رقیب برتر در هر صفحه نتایج موتور جستجو یادداشت کنید. 

متوجه خواهید شد که وب سایت های خاصی بارها و بارها ظاهر می شوند. اینها را به لیست رقبای خود در سطح دامنه اضافه کنید.

رقبای سطح صفحه فقط برای یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز رتبه بندی می کنند اما به همان اندازه مهم هستند.

برحذر بودن. از جستجوهای شخصی خودداری کنید.

جستجوهای شخصی‌شده نتایجی را که در هر صفحه اول گوگل  می‌بینید منحرف می‌کنند، زیرا نتایجی را بر اساس جستجوهای شما ارائه می‌دهند. جستجوهای شما احتمالاً با محتوای وب سایت شما مرتبط است، بنابراین نتایج متفاوتی از جستجوگرهای معمولی دریافت خواهید کرد.

3. رقبای سطح دامنه را با ابزار جستجوگر بک لینک تجزیه و تحلیل کنید

بررسی کننده بک لینک به شما امکان می دهد در دامنه های پیوندی که به رقبای سطح دامنه شما منتهی می شود، جستجو کنید. 

از آنجایی که این‌ها نزدیک‌ترین رقبای شما هستند، می‌خواهید بدانید کدام یک از وب‌سایت‌های ارجاع‌دهنده آن‌ها مؤثرتر هستند – سپس آن‌ها را بدزدید.

در حالی که بسیاری از ابزارها مانند Ahrefs و SEMRush مفید هستند، برای دسترسی به ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک آنها باید هزینه پرداخت کنید.

در حالی که Moz Link Explorer یک گزینه ممتاز دارد، می توانید بک لینک های برتر رقبای خود را به صورت رایگان تجزیه و تحلیل کنید. از آنجایی که شما واقعاً نگران بک لینک هایی هستید که بهترین عملکرد را دارند، این ابزار بک لینک مکانی عالی برای شروع است.

در اینجا نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا در سطح دامنه با Moz Link Explorer آمده است:

به ابزار تجزیه و تحلیل پیوند بروید و مطمئن شوید که “دامنه ریشه” را انتخاب کرده اید تا کل وب سایت را جستجو کنید. هر وب سایت رقیب را یکی یکی وارد کنید.

بک لینک،seodanan۳

بر روی شماره ای که “Linking Domains” مشخص شده است کلیک کنید. این به شما تمام دامنه‌های منحصربه‌فردی را که به وب‌سایت رقبای شما پیوند دارند، نشان می‌دهد.

بک لینک،seodanan۴

در لیست دامنه های پیوند دهنده، می توانید اعتبار دامنه برای هر سایت را مشاهده کنید. سایت‌هایی که دارای اعتبار دامنه بالایی هستند، پیوندهای ورودی با ارجاع خوبی را ایجاد می‌کنند، زیرا Google این منابع را مفید، مرتبط و قابل اعتماد می‌داند.

اطمینان حاصل کنید که دامنه پیوند دهنده امتیاز اسپم پایینی دارد. سایت هایی با امتیاز اسپم بالا دارای ویژگی هایی هستند که توسط گوگل ممنوع شده اند. این باعث کاهش اثربخشی بک لینک می شود.

برای مثال Entrepreneur.com بک لینک بهتری نسبت به feedburner.com است. در حالی که feedburner دارای اعتبار دامنه است که سه امتیاز بالاتر از feedburner است، feedburner دارای 50٪ امتیاز اسپم است.

شما می خواهید شناسایی کنید که کدام سایت ها به چندین رقیب شما بک لینک می دهند. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که داده ها را به یک فایل CVS صادر کنید، همه آنها را به یک صفحه گسترده اضافه کنید و ورودی های تکراری را مشخص کنید.

بک لینک،seodanan۵

۴. کلمات کلیدی مشابه را از نظر معنایی تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که تمام کلمات کلیدی برتر خود را بررسی کردید، می خواهید به کلمات کلیدی مرتبط با معنایی بپردازید. به هر حال، برخی از رقبا استراتژی سئوی کمی متفاوت با شما دارند، بنابراین ممکن است زمانی که شما در حال جستجوی عبارات کلیدی خاص خود هستید، ظاهر نشوند.

از همان ابزار سئوی بالا استفاده کنید و هر یک از کلمات کلیدی برتر خود را جستجو کنید. این به شما صفحات برتری را نشان می دهد که از کلمات کلیدی مشابه معنایی استفاده می کنند.

۵. سایت های ارجاع دهنده برتر را مشخص کنید

اکنون که تمام داده های خود را جمع آوری کرده اید، زمان آن رسیده است که یک تحلیل بک لینک عمیق انجام دهید تا ارزشمندترین دامنه های ارجاع دهنده را شناسایی کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، می‌خواهید به دنبال سایت‌هایی باشید که امتیازات دامنه اقتدار بالایی دارند و صفحاتی با امتیازهای اعتبار صفحه بالا.

امتیاز اعتبار دامنه سایت یا امتیاز اعتبار صفحه نشان می دهد که چقدر احتمال دارد در گوگل رتبه بالایی کسب کند. بازدیدکنندگان بیشتر سایت‌ها و صفحاتی را می‌بینند که در گوگل رتبه بالایی دارند، یعنی کلیک‌های بیشتر برای شما.

به یاد داشته باشید، از صفحاتی که امتیاز اسپم بالایی دارند دوری کنید. این سایت ها و صفحات به خوبی با گوگل سازگار نیستند، بنابراین رتبه بالایی نخواهند داشت.

به دنبال سایت‌هایی باشید که اخیراً بازدیدکنندگانی را معرفی کرده‌اند. فقط به این دلیل که یک سایت قبلاً یک منبع بک لینک برجسته بود، به این معنی نیست که امروزه چنین است. 

وبلاگ ها، محصولات و رهبران فکری از مد افتاده و مخاطبان آنها کاهش می یابد. یا یک دوره کاملاً جدید مستر کلاس به صورت زنده اجرا می شود و آنها را در صفحه های گوگل جهش می دهد. وقتی این اتفاق می‌افتد، پیوندهای ارجاع آنها دیگر همان وزن را ندارند. به دنبال فرصت های بک لینک باشید که در حال حاضر هستند.

فرصت های بک لینک را در سایت هایی که ترافیک ارگانیک بالایی دارند، کاوش کنید. هرچه افراد بیشتری به یک وب سایت مراجعه کنند، احتمال اینکه افراد روی بک لینک شما کلیک کنند بیشتر می شود.

در نهایت، به دنبال معرفی کنندگان محبوب در صنعت خود باشید. رقبایی که هدفشان همان مخاطبان هدف شماست، در همان سایت هایی که سایرین در بخش شما هستند، بک لینک خواهند داشت.

وقتی همه داده های بک لینک خود را در یک صفحه گسترده قرار می دهید و آن را بر اساس AZ فیلتر می کنید، تشخیص موارد تکراری آسان تر است.

نحوه ارزیابی بک لینک های رقبا

همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند.

برای افزودن ارزش واقعی به استراتژی ساخت لینک خود ، بک لینک هایی با کیفیت بالا از منابع معتبر می خواهید. 

به همین ترتیب، برای بهره‌مندی از تاکتیک‌های لینک‌سازی خودتان، باید مطمئن شوید که از فرصت‌های بک لینک به درستی استفاده می‌کنید.

در اینجا چند نکته سریع در مورد نحوه تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبا آورده شده است.

کیفیت بک لینک 

در حالی که کمیت مهم است، بک لینک های با کیفیت بالا برای شما بهتر کار می کنند.

نه تنها بک لینک های با کیفیت بالا اغلب ترافیک ارگانیک بالاتری دارند، بلکه دارای اعتبار دامنه بالاتری هستند . این بدان معناست که این سایت‌ها در گوگل بالاتر ظاهر می‌شوند و رتبه‌بندی موتور جستجوی شما را بالا می‌برند.

وقتی به دنبال لینک های رقبای خود هستید، از انجمن ها یا وبلاگ های اسپم دوری کنید.

به دنبال منابع رسانه ای معتبر، رهبران فکری با نفوذ، و وبلاگ های مرتبط با صنعت محبوب باشید.

ارجاع‌دهنده‌هایی را با امتیازهای اعتبار دامنه و صفحه معتبر، ترافیک ارگانیک زیاد و محتوای اخیر شناسایی کنید.

انتخاب صفحات ارجاعی که دارای بک لینک های زیادی هستند نیز هوشمندانه است. ارجاع بیشتر به صفحه ارجاع شما به معنای کلیک بیشتر برای شما خواهد بود.

قرار دادن بک لینک 

به جایی که بک لینک ها در هر مقاله قرار می گیرند توجه داشته باشید. 

منطقی بهش فکر کن وقتی مقاله ای را می خوانید، روی کدام لینک ها بیشتر کلیک می کنید؟

برخی از پیوندها بسیار برجسته هستند و در بالای صفحه یا در کنار محتوای جذاب ظاهر می شوند. برخی دیگر پاشنه های خود را در پایین صفحه یا پایین مقاله می کشند.

اگر به فرصت‌های پیوند بالقوه نگاه می‌کنید، اما سایت می‌خواهد متن لنگر شما در محتوا دفن شود یا توسط پیوندهای دیگر احاطه شود، فرصت دیگری را دنبال کنید – آن یک مزاحم است.

ارتباط بک لینک

بسیاری از سایت‌ها سعی می‌کنند با پرداخت هزینه برای لینک‌ها در سایت‌های ارجاع‌دهنده، مقدار بک لینک را افزایش دهند، مهم نیست که سایت در مورد چه چیزی است.

بهترین بک لینک های شما در سایت هایی خواهد بود که محتوای مرتبط دارند زیرا مخاطبان شما به احتمال زیاد روی یک لینک مفید کلیک می کنند.

فرصت‌های بک لینک را پیدا کنید که در آن محتوا یا محصول شما می‌تواند از مقاله‌ای که بازدیدکننده می‌خواند پشتیبانی اضافی ارائه کند. اگر خواننده ای احساس کند که می تواند با کلیک کردن روی یک پیوند بیشتر بیاموزد، روی آن کلیک می کند.

اگر فقط شبیه یک تبلیغ محصول هرزنامه باشد که به عنوان یک لینک لنگر پنهان شده است، هیچ کلیکی دریافت نخواهید کرد.

نتیجه :

اکنون شما ایده بهتری در مورد نحوه یافتن بک لینک های رقیب دارید، باید برنامه ای برای ایجاد این بک لینک ها در استراتژی سئوی خود ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید که همه بک لینک ها فرصت های خوبی نیستند. 

هر بک لینک را به دقت تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید که سایت های ارجاعی را انتخاب می کنید که با محصول یا خدمات شما مرتبط هستند و در عین حال تخصص و قدرت را به مخاطبان خود نشان دهید. شما نمی خواهید زمان زیادی را صرف لینک های ضعیف کنید.

ترجمه شده توسط سئودانان

برگرفته شده از محتوای سایت خارجی.

برای اطلاعات بیشتر به صفحان زیر نگاهی بیاندازید.

سئو چیست

سئو سایت

سئو وردپرس

آموزش سئو

سئو محتوا

خدمات سئو

مشاوره سئو

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید
تلگرام مارا دونبال کنید.

مطالب مرتبط

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: