خدمات حرفه ای سئو و بهینه سازی سایت

کلمات کلیدی طولانی چیست؟

کلمات کلیدی طولانی چیست؟

تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی یک تاکتیک عالی سئو است. کلمات کلیدی دم بلند، کلمات کلیدی یا عباراتی هستند که نسبت به کلمات کلیدی رایج تر – و معمولا طولانی تر هستند. کلمات کلیدی دم بلند ترافیک جستجوی کمتری دارند، اما معمولاً ارزش تبدیل بالاتری دارند، زیرا خاص تر هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که به تدریج ترافیک بیشتری به سایت خود وارد کنید و توسط مخاطبان جدید و با انگیزه پیدا شوید.

استراتژی کلمه کلیدی دم بلند واقعاً می تواند به شما کمک کند وقتی رقابت زیادی در بازار شما وجود دارد. یا رقابت زیادی برای کلمات کلیدی اصلی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. همانطور که گفته شد، اکثر شرکت‌ها یا وبلاگ‌ها می‌توانند از این استراتژی بهره ببرند، زیرا به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان را با هدف جستجوی بسیار خاص جذب کنید. در اینجا، من توضیح خواهم داد که کلمات کلیدی دم بلند چیست و چگونه درک ماموریت و محصول شما می تواند به شما در تنظیم یک استراتژی کلیدواژه طولانی کمک کند.

کلمات کلیدی طولانی ( دم بلند ) چیست؟

کلمات کلیدی دم بلند نسبت به سایر کلمات کلیدی خاص تر و کمتر رایج هستند . آنها بیشتر بر روی یک طاقچه تمرکز می کنند. تقریباً برای هر محصولی بازاری وجود دارد. و اگرچه این بازار در برخی موارد واقعاً کوچک است، اما گستردگی اینترنت باعث می شود محصول یا پست وبلاگ شما سودآور باشد.

تم یک سر

اکثر وبلاگ ها یک موضوع اصلی دارند – به آن اصطلاح سر یا کلمه کلیدی اصلی می گویند. برای مثال، وبلاگ‌های مادر معمولاً درباره زندگی خانوادگی هستند و وبلاگ‌های غذا درباره غذا خوردن، رستوران‌ها یا دستور پخت غذا هستند. وبلاگ ما در Yoast همه چیز در مورد SEO است. ما حتی نام آن را سئو وبلاگ گذاشتیم . بنابراین، همه پست های وبلاگ ما در مورد موضوعات مرتبط با سئو یا سئو هستند.

موضوع یا موضوع اصلی وبلاگ یا سایت شما کلمه کلیدی شماره یک (یا عبارت کلیدی) است که می خواهید مردم شما را برای آن پیدا کنند. در مورد ما، آن کلمه کلیدی آشکارا سئو است. کسی که یک وبلاگ غذایی درباره غذاهای خانگی ایتالیایی دارد، احتمالاً می خواهد در عبارت جستجو شده [غذای خانگی ایتالیایی] پیدا شود. آن عبارت جستجو را به عنوان عبارت کلیدی شماره یک وبلاگ خود قرار دهند.

بسیاری از موضوعات دم

با این حال، نمی‌توانید همه پست‌های وبلاگ را برای یک اصطلاح [غذاهای خانگی ایتالیایی] بهینه کنید. حتی اگر تمام پست های وبلاگی که می نویسید در مورد غذاهای خانگی ایتالیایی باشد. در عوض، شما باید تعداد زیادی پست وبلاگ در مورد انواع دم بلند کلمه کلیدی اصلی خود بنویسید. در مثال وبلاگ غذا می توانید در مورد انواع چیزهای خوشمزه بنویسید: ماکارونی خانگی ایتالیایی، سالاد ایتالیایی خانگی، پای ایتالیایی خانگی.

پست های وبلاگ شما حتی می تواند طولانی تر باشد. شما می توانید در مورد اسپاگتی بولونیز خانگی ایتالیایی، لازانیا خانگی ایتالیایی، کاربونارا اسپاگتی ایتالیایی خانگی و غیره بنویسید. هنگامی که تحقیق درستی برای کلمات کلیدی انجام دهید، همه این کلمات کلیدی طولانی را پیدا خواهید کرد . اگر کلمات کلیدی فوکوس بسیار طولانی پیدا کردید، می توانید از بررسی طول عبارت کلیدی در افزونه های مختلف مثل ماز،اچرف و… استفاده کنید تا ببینید آیا آنها خیلی طولانی هستند یا خیر.

کلمات کلیدی طولانی،سئودانان۱
کلمات کلیدی اصلی کمتر خاص هستند و می توانند بسیار رقابتی باشند. در همین حال، کلمات کلیدی طولانی خاص تر و کمتر رقابتی هستند.

همانطور که در مثال‌های زیر مشاهده می‌کنید، یک کلمه کلیدی دم بلند نیازی به طول خاصی ندارد. همانطور که گفته شد، کلمات کلیدی طولانی اغلب شامل 3 تا 5 کلمه هستند و در بسیاری از موارد کلید واژه اصلی را نیز شامل می شوند.

کلمه کلیدی سرکلمات کلیدی دم بلند
نایککفش‌های نایک قدیمی نایک ایر مکس
وان نایک سیاست پایداری
بازاریابی دیجیتالبازاریابی دیجیتال چگونه کار می کند
سفر کاربر بازاریابی
دیجیتال خدمات بازاریابی دیجیتال B2B
لوازم عروسیگل
آرایی عروسی ست لباس عروس و ساقدوش
لوازم تحریر عروسی

اگر پست وبلاگ خود را برای انواع مختلف دم بلند بهینه می کنید، باید از این پست های وبلاگ به صفحات دسته بندی بیشتر خود و از این صفحات دسته به عالی ترین صفحات خود پیوند دهید: محتوای سنگ بنای شما . به یاد داشته باشید: همیشه از دم به سر خود پیوند دهید! به این ترتیب، به گوگل نشان می‌دهید که ساختار سایت شما چگونه است و کدام یک از صفحات شما مهم‌تر است. مطمئن شوید که شگفت انگیزترین صفحات شما در گوگل رتبه بالایی دارند! در مورد نحوه انجام این کار در پست ما در مورد پیوند داخلی برای سئو بیشتر بخوانید .

چرا روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنیم؟

رتبه بندی برای کلمات کلیدی طولانی بسیار آسان تر از کلمات کلیدی رایج تر است زیرا وب سایت های کمتری برای رتبه های بالا در صفحات نتیجه گوگل رقابت می کنند. هرچه عبارات جستجوی شما طولانی تر (و خاص تر) باشد، رتبه بندی آن عبارت آسان تر است. به دلیل گستردگی اینترنت، پیدا کردن مخاطبان خود برای جایگاه خاص خود آسان تر است. تمرکز بر روی گروهی از کلیدواژه‌های طولانی می‌تواند منجر به ترافیک زیادی شود.

یکی دیگر از مزایای تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی این است که، اگرچه این کلمات کلیدی کمتر در جستجو استفاده می شوند، بازدیدکننده ای که وب سایت شما را با استفاده از آنها می یابد، احتمال بیشتری دارد که خدمات یا محصول شما را بخرد.

فرض کنید من به دنبال یک بازی رومیزی جدید هستم تا با بچه هایم سرگرمی خانوادگی داشته باشم. من جستجوی خود را با عبارت [بازی های تخته ای] شروع می کنم. پس از کمی جستجو، به سرعت متوجه شدم که یک بازی رومیزی می خواهم که هم برای بچه ها مناسب باشد و هم یک عنصر آموزشی در آن وجود داشته باشد. جستجوی من ادامه دارد، اما اکنون از اصطلاحات [بازی‌های رومیزی آموزشی برای بچه‌ها] استفاده می‌کنم. یا وقتی می‌دانم این هفته در آمستردام خواهم بود، حتی می‌توانم آن را به یک عبارت جستجوی محلی تبدیل کنم: [جایی برای خرید بازی‌های رومیزی آموزشی برای بچه‌ها در آمستردام]. این هر دو کلیدواژه دم بلند هستند. با استفاده از این کلمات کلیدی، نتایج جدیدی پیدا خواهم کرد که بیشتر شبیه هدف جستجوی من است. شانس خرید من یک بازی رومیزی تا حد زیادی با این جستجوی خاص افزایش یافته است.

چگونه کلمات کلیدی طولانی را برای سایت خود پیدا کنید؟

اول از همه، اگر می خواهید چیزی بفروشید، باید به سادگی یک محصول خوب داشته باشید. و شما باید به خوبی از آنچه محصول یا وب سایت شما می تواند به مخاطبان ارائه دهد آگاه باشید. چه چیزی محصول یا وبلاگ شما را خاص می کند؟ اگر این را بدانید و درک کنید، بسیار ساده تر خواهد بود که مخاطبان خود را دوست داشته باشند و چیزهای شما را بخرند. پس کمی وقت بگذارید و به منحصر به فرد بودن محصول یا وبلاگ خود فکر کنید و آن را یادداشت کنید.

بنابراین، چرا ماموریت شما مهم است؟

شاید شما مبلمان می فروشید. شما قطعات منحصر به فردی را ارائه می دهید که با مواد بازیافتی ساخته شده اند و تأثیر کمی بر محیط زیست دارند. ارائه مبلمان با کیفیت که به افراد کمک می کند تأثیر خود را بر محیط زیست کاهش دهند، می تواند منحصر به فرد بودن خدمات شما باشد. این ماموریت شماست، جایگاه شما، این چیزی است که باید به مخاطبان خود ارائه دهید. مطمئن شوید که مأموریت خود را با کلماتی که برای مخاطبان شما استفاده و درک می شود، یادداشت کنید.

رقابت پذیری بازار

در برخی بازارها، رتبه بندی واقعاً دشوار است. برخی از بازارها به شدت رقابتی هستند و شرکت های بزرگ بر نتایج جستجو تسلط دارند. این شرکت ها بودجه بسیار زیادی برای صرف بازاریابی به طور کلی و سئو به طور خاص دارند. رتبه بندی در این بازارها سخت است. شما نمی توانید با بودجه کمی در بازاری مانند صنعت مبلمان با استفاده از عبارات جستجویی مانند [مبلمان با کیفیت] رقابت کنید.

با این حال، اگر ماموریت خود را مشخص کرده‌اید، باید بتوانید تعریف کنید که چه چیزی محصول یا وب‌سایت شما را از این بازار متمایز می‌کند. شما باید بتوانید جایگاه خود را پیدا کنید . و شما باید از ماموریت خود برای شروع رتبه بندی استفاده کنید! مثال من از مبلمان ساخته شده با مواد بازیافتی به این معنی است که شما باید روی اصطلاح کمتر رقابتی [مواد بازیافتی مبلمان] تمرکز کنید. باز هم، از کلماتی استفاده کنید که مخاطب هدف شما استفاده می کند (و از اصطلاحات دشوار اجتناب کنید).

از ماموریت خود برای تعریف کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

ماموریت شما، که در آن به وضوح مشخص می‌کنید که عالی بودن محصول، سایت یا وبلاگ شما چیست، باید در انتخاب کلمات کلیدی بلندی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، نقش اساسی داشته باشد. عباراتی که برای توصیف ماموریت خود استفاده کردید می تواند به خوبی برای تمرکز بر روی استراتژی سئو شما استفاده شود. این کلمات باید در کلیدواژه های دم بلندی که قصد دارید وب سایت خود را برای آنها رتبه بندی کنید، محور باشند.

با نوشتن ماموریت خود، شما قبلاً اولین مرحله از تحقیقات کلمات کلیدی خود را تکمیل کرده اید . مرحله بعدی ایجاد لیستی از کلمات کلیدی است. سعی کنید به ذهن مخاطبان خود وارد شوید. این افراد به دنبال چه خواهند بود؟ وقتی صحبت از محصول یا سایت شما می شود از چه عباراتی برای جستجو استفاده می کنند؟ فکر کردن به موضوع اصلی و کلیدواژه های اصلی احتمالاً بسیار آسان خواهد بود، اما یافتن کلمات کلیدی دم بلند شما ممکن است کمی چالش برانگیزتر باشد. افزونه ما می تواند در این زمینه به شما کمک کند!

Yoast SEO به شما پیشنهادهایی برای عبارات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی تمرکز شما ارائه می دهد. این ابزار برای کمک به شما در استفاده از عبارات کلیدی مرتبط برای تقویت متن طراحی شده است، اما همچنین می تواند برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی طولانی استفاده شود. هنگامی که در حال نوشتن یک پست یا صفحه با تمرکز بر یکی از کلمات کلیدی هستید که قبلاً به آن فکر کرده اید، به سادگی روی دکمه “دریافت عبارات کلیدی مرتبط” در زیر قسمت عبارت کلیدی تمرکز خود کلیک کنید. شما فهرستی از عبارات کلیدی مرتبط پیشنهادی را دریافت خواهید کرد که مخاطبان شما از آنها استفاده می‌کنند، که می‌توانند کلمات کلیدی طولانی مناسبی نیز باشند:

مرحله بعدی: محتوای عالی

امیدوارم این مقاله پتانسیل باورنکردنی کلمات کلیدی دم بلند را به شما نشان داده باشد. افرادی که از شرایط ماموریت شما استفاده می کنند و وب سایت شما را پیدا می کنند حجم نسبتا کمی خواهند داشت، اما این افراد بیشترین شانس را برای خرید محصول شما یا تبدیل شدن به بازدیدکنندگان دائمی دارند. بنابراین ایجاد رتبه وب سایت شما برای یک دوره خاص می تواند کاملاً سودآور باشد، اما مطمئن شوید که این عبارت خاص شبیه محصولی است که می فروشید تا از ناامیدی جلوگیری کنید.

شما قبلاً مأموریت خود را مشخص کرده اید، بنابراین بیایید حرکت را ادامه دهیم! قبل از اینکه بتوانیم با بخش مورد علاقه من در سئو شروع کنیم، کار زیادی برای انجام داریم: نوشتن کپی رایت سئو . قبل از اینکه شروع به تایپ کردن پست های وبلاگ عالی خود کنید، مطمئن شوید که بقیه مراحل را در راهنمای نهایی ما برای تحقیق کلمات کلیدی بررسی کنید.

نوشته شده توسط سئودانان

برای اطلاعات بیشتر به صفحان زیر نگاهی بیاندازید.

سئو چیست

سئو سایت

سئو وردپرس

آموزش سئو

سئو محتوا

سئودانان وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *