کلمات کلیدی سئو چیست و چگونه آنها را پیدا کنیم؟
- سئودانان
- سئو و بهینه سازی
احتمالاً میدانید که کلمات کلیدی در سئو بسیار مهم هستند، اما وقتی در مورد کلمات کلیدی سئو صحبت میکنیم، واقعاً منظور ما چیست؟ چگونه می توانید کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت خود پیدا کنید و مهمتر از آن، چگونه از آن کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید و سئوی خود را به حداکثر برسانید؟
اینها برخی از سوالاتی است که در این پست به آنها پاسخ خواهم داد.
1 – کلمات کلیدی سئو چیست؟
2 – چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
3 – نمونه هایی از کلمات کلیدی سئو
4 – انواع مختلف کلمات کلیدی سئو
5- نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سئو
6 – چگونه از کلمات کلیدی سئو در محتوای خود استفاده کنید؟
کلمات کلیدی سئو چیست؟
بیایید با یک تعریف شروع کنیم. کلمات کلیدی سئو کلمات یا عباراتی (عبارات جستجو) هستند که افراد هنگام جستجوی اطلاعات از طریق موتور جستجو از آنها استفاده می کنند.
با افزودن آن کلمات کلیدی در محتوای خود، شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج جستجو برای آن عبارات افزایش می دهید.
کلمات کلیدی سئو باعث می شود موتورهای جستجو درک کنند که محتوای شما چیست و به کاربران کمک می کند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
همانطور که قبلاً حدس زده اید، کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم هستند.
بدون استفاده از کلمات کلیدی مناسب سئو در محتوای شما، موتورهای جستجو برای درک معنای محتوای شما مشکل دارند. و این شانس شما را برای جذب کاربر به وب سایت شما کاهش می دهد.
روش کار موتورهای جستجو با تطبیق عبارت های جستجوی کاربر با صفحات موجود در فهرست آنها است.
در طول مرحله خزیدن و نمایه سازی، خزنده های موتورهای جستجو از یک صفحه وب بازدید می کنند. آنها اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کرده و به فهرست خود اضافه می کنند. آنها بعداً از این اطلاعات در طول فرآیند «تطبیق» (که به عنوان فرآیند رتبهبندی نیز نامیده میشود) استفاده میکنند.
بخشی از اطلاعاتی که آنها استخراج می کنند، کلمات کلیدی است که یک صفحه وب با آنها مرتبط است.
اگر در طول این فرآیند وب سایت شما با کلمات کلیدی اشتباه مرتبط شود ، هیچ شانسی برای ظاهر شدن در نتایج برای کلمات کلیدی مهم برای وب سایت خود ندارید.
اجازه دهید برای درک بهتر این موضوع مثالی بزنم.
فرض کنید می خواهید برای [دوچرخه های برقی] رتبه بگیرید. شما یک صفحه ایجاد می کنید و محصولات خود را به نمایش می گذارید (نام محصول، تصاویر محصولات و غیره).
مگر اینکه در صفحه ذکر کنید که آنها برقی هستند ، گوگل به احتمال زیاد صفحه شما را با دوچرخه مرتبط می کند و این چیزی نیست که شما می خواهید.
کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید افراد هنگام جستجوی دوچرخه های برقی از چه کلمات کلیدی به عنوان عبارات جستجو استفاده می کنند و مطمئن شوید که این کلمات کلیدی بخشی از محتوای شما هستند.
انواع مختلف کلمات کلیدی سئو
کلمات کلیدی در دو دسته کلیدواژه های کوتاه و کلیدواژه های دم بلند طبقه بندی می شوند.
کلمات کلیدی کوتاه (که به عنوان کلمات کلیدی seed نیز شناخته می شوند) معمولاً از یک یا دو کلمه تشکیل شده اند و حجم جستجوی بالایی دارند.
کلمات کلیدی دم بلند از کلمات بیشتری تشکیل شده اند، حجم جستجوی کمتری در مقایسه با کلیدواژه های اصلی دارند، اما 70٪ از کل جستجوها را تشکیل می دهند.
آنچه در این مرحله مهم است این است که کلمات کلیدی کوتاه ممکن است حجم جستجوی بیشتری داشته باشند اما بسیار رقابتی نیز هستند .
این بدان معنی است که هزاران وب سایت برای یکی از موقعیت های برتر در نتایج جستجو رقابت می کنند و این باعث می شود که وب سایت های جدید (یا مشاغل کوچک) رتبه بندی برای این شرایط را تقریباً غیرممکن کنند.
راه حل این است که روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید.
آنها حجم جستجوی کمتری دارند، اما با برنامه سئوی مناسب ، میتوان در رتبههای برتر گوگل قرار گرفت و ترافیک ارگانیک هدفمندی را به وبسایت خود دریافت کرد.
نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سئو
یایید ببینیم چگونه کلمات کلیدی “درست” سئو را برای استفاده در محتوای خود انتخاب کنیم.
این فرآیند در سئو به عنوان تحقیق کلمات کلیدی شناخته می شود .
مرحله 1: تصمیم بگیرید که با کدام “عبارات جستجو” می خواهید شناخته شوید
اولین قدم شما این است که مدتی را صرف فکر کردن به موارد زیر کنید:
1- میخواهید با کدام عبارات جستجوی آنلاین شناخته شوید.
2- افراد ممکن است از چه کلمات یا عباراتی در موتورهای جستجو برای یافتن شما استفاده کنند.
3- کدام کلمات به بهترین وجه محصولات یا خدمات شما را توصیف می کنند.
4 – کدام کلمات جایگاه شما را بهتر توصیف می کنند.
نتیجه تمرین بالا باید لیستی از عباراتی باشد که در مرحله بعد از آنها برای تبدیل به فهرست کلمات کلیدی استفاده خواهیم کرد.
مرحله 2: یک لیست کلمات کلیدی ایجاد کنید
برای ایجاد یک لیست کلمات کلیدی، باید لیست ایجاد شده در بالا را بردارید و آن را با کلمات کلیدی واقعی که افراد در کادر جستجو تایپ می کنند، مرتبط کنید، یعنی کلمات کلیدی سئو.
برای انجام این کار به کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیاز داریم. ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید استفاده کنید، اما ابزارهای پیشنهادی من Google Keyword Planner (رایگان) و SEMRUSH (پرداختی) هستند.
برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل
Google Keyword Planner بخشی از Google Ads است و توسط Google به صورت رایگان برای مشتریان Google Ads ارائه می شود.
با این وجود، این یک ابزار عالی برای تحقیق کلمات کلیدی است و می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی SEO خود استفاده کنید.
به Google Ads بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. مراحل ایجاد یک کمپین پیش نویس را دنبال کنید تا سیستم به شما امکان دسترسی به Keyword Planner را بدهد.
پس از اتمام کار با کمپین پیش نویس، ابزار > KEYWORD PLANNER را انتخاب کنید.
بر روی FIND NEW KEYWORDS کلیک کنید
برای این مثال، بیایید بگوییم که شما یک مربی سگ(dog) هستید که یک دوره آنلاین به مردم آموزش می دهد که چگونه سگ های خود را آموزش دهند.
اگر کلمات کلیدی مربوطه را در برنامه ریز کلمات کلیدی وارد کنید، فهرستی از ایده های کلمات کلیدی مطابق با موضوعات انتخابی شما در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
توجه داشته باشید که علاوه بر کلمات کلیدی، ابزار چند ستون دیگر نیز دارد.
«میانگین جستجوهای ماهانه» به شما نشان میدهد که چه تعداد جستجو در ماه در Google برای آن عبارت انجام میشود و «رقابت» به شما ایده رقابتی بودن یک کلمه کلیدی را میدهد.
منظور ما از “رقابتی” چند نفر است که برای آن کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل مناقصه می دهند.
به یاد داشته باشید که برنامه ریز کلمات کلیدی ابزاری برای تبلیغات گوگل PPC است و نه برای نتایج جستجوی SEO.
برخی از کلمات کلیدی را که بسیار مرتبط با وب سایت و محصولات شما هستند، هر دو «;کوتاه» و «کلمات کلیدی دم بلند» انتخاب کنید، آنها را به صفحه گسترده اضافه کنید و به مرحله بعدی بروید.
مرحله 3: کلمات کلیدی SEO Semantic را پیدا کنید
قدم بعدی یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظرتان است. این کلمات کلیدی به عنوان کلمات کلیدی معنایی یا کلمات کلیدی LSI شناخته می شوند.
کلمه کلیدی معنایی کلمه کلیدی است که به شدت با کلمه کلیدی دیگری مرتبط است.
دلیل اینکه میخواهید این کار را انجام دهید این است که گوگل دیگر صفحاتی را که کلمات کلیدی جداگانه را هدف قرار میدهند رتبهبندی نمیکند، بلکه بیشتر موضوعات را هدف قرار میدهد.
بنابراین، با یافتن کلمات کلیدی LSI برای کلمات کلیدی اصلی خود و گنجاندن آنها در محتوای خود، به گوگل کمک می کنید تا درک بهتری از محتوای شما داشته باشد و این به رتبه های بالاتر تبدیل می شود.
بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی LSI استفاده از LSI Keyword Generator و جستجوی گوگل است.
تولید کننده کلمات کلیدی LSI
به نمودار LSI و کلمات کلیدی کوتاه خود بروید و روی جستجو کلیک کنید. کلمات کلیدی را یادداشت کنید و آنها را در ستون دوم در صفحه گسترده خود اضافه کنید.
جستجوی گوگل
هنگامی که یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کنید، 2 راه وجود دارد تا متوجه شوید که گوگل چه کلمات کلیدی مرتبطی را برای یک عبارت جستجو می داند.
اولین مورد این است که به بخش «مردم هم می پرسند» نگاه کنید.
SEMRUSH
SEMRUSH ابزار تحقیق کلمه کلیدی مورد علاقه من است.
در میان بسیاری از ویژگی های مفید دیگر، دو ابزار بسیار قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی دارد.
اولی “ابزار جادویی کلمه کلیدی” و دومی “تحقیق موضوعی” است.
با SEMRUSH، لازم نیست برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط، فرآیند ایجاد حساب کاربری با Google Keyword Planner یا رفتن به LSIGraph و جستجوی Google را طی کنید.
همه چیز در SEMRUSH انجام می شود.
ابزار جادویی کلمه کلیدی
اولین قدم ایجاد یک حساب کاربری است (7 روز آزمایشی رایگان وجود دارد).
سپس در زیر KEYWORD ANALYTICS، KEYWORD MAGIC TOOL را انتخاب کنید.
کلمه کلیدی اصلی خود را تایپ کنید و روی SEARCH کلیک کنید.
SEMRUSH کلمات کلیدی مرتبط را با هم گروه بندی می کند.
کلمات کلیدی را بر اساس حجم و KD (مشکل کلمه کلیدی) مرتب کنید. برخلاف Google Keyword Planner، KD به دشواری رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص در گوگل اشاره دارد.
یک معیار بسیار مفید، زیرا چیزی که میخواهید این است که کلمات کلیدی سئو مناسب را انتخاب کنید که حجم جستجوی بالاتر و نمره KD پایینتری دارند.
تحقیق موضوعی
آنچه در بالا ذکر کردم را به خاطر دارید که گوگل اکنون وب سایت ها را بر اساس موضوعات و نه فقط کلمات کلیدی رتبه بندی می کند؟
ابزار Topic Research به شما کمک می کند کلمات کلیدی طولانی مرتبط با یک موضوع را پیدا کنید.
روی TOPIC RESEARCH از منوی سمت چپ کلیک کنید و کلمه کلیدی اصلی ما را تایپ کنید.
چگونه از کلمات کلیدی سئو در محتوای خود استفاده کنید
انجام تحقیقات خوب برای کلمات کلیدی و داشتن فهرست کلمات کلیدی کافی نیست.
برای بهره مندی از این فرآیند، باید بدانید که چگونه از آن کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.
این به عنوان محتوای سئو شناخته می شود که زیر مجموعه ای از On Page SEO است.
در اینجا چند نکته برای دنبال کردن وجود دارد:
صفحه اصلی خود را برای کلمه کلیدی اصلی خود بهینه کنید
سئوی صفحه اصلی بسیار مهم است. موتورهای جستجو فرآیند خزیدن را از صفحه اصلی شروع می کنند و هر لینکی را از آنجا دنبال می کنند.
وقتی صحبت از بهینه سازی کلمات کلیدی می شود، باید صفحه اصلی خود را برای کلمات کلیدی اصلی خود بهینه کنید (حتی اگر سختی کلمات کلیدی آنها بسیار بالا باشد).
دلیل آن این است که می خواهید برای خزنده ها و کاربران روشن کنید که وب سایت شما چیست.
برای هر یک از کلمات کلیدی اصلی خود یک صفحه جداگانه ایجاد کنید
فرض کنید شرکت شما خدمات می فروشد (مانند شرکت دیج کالا)، شما باید برای هر یک از خدمات خود یک صفحه ایجاد کنید، هر صفحه برای یک کلمه کلیدی اصلی بهینه شود.
به نحوه سازماندهی صفحه خدمات دیجی کالا نگاه کنید .
من یک صفحه خلاصه برای تمام خدمات خود و صفحات جداگانه برای هر یک از خدماتی که ارائه می دهیم دارم. هر صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه شده است.
قطعاتی از محتوا را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی ایجاد کنید
پس از اتمام کار با کلمات کلیدی اصلی، زمان آن رسیده است که از قدرت وبلاگ نویسی استفاده کنید و شروع به تولید محتوایی کنید که کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهد.
شما می توانید از نتایج تحقیقات موضوعی برای تصمیم گیری در مورد کلمات کلیدی در پست های وبلاگ خود استفاده کنید.
محتوای خود را با کلمات کلیدی سئو بهینه کنید
هنگام نوشتن محتوا برای صفحات و پست های وبلاگ خود، باید مطمئن شوید که:
از کلمات کلیدی در URL استفاده کنید – شما کلمه کلیدی مورد نظر خود را در URL صفحه قرار می دهید.
از کلمات کلیدی در عنوان صفحه استفاده کنید – شما کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان صفحه قرار می دهید.
از کلمات کلیدی در تگ H1 استفاده کنید – شما کلمه کلیدی مورد نظر خود (یا تغییرات نزدیک) را در تگ h1 قرار می دهید.
از کلمات کلیدی دم بلند به عنوان زیرعنوان استفاده کنید (h2، h3) – شما کلمات کلیدی مرتبط را در عنوان فرعی خود قرار می دهید
از کلمات کلیدی LSI در محتوای خود استفاده کنید – شما کلمات کلیدی LSI را در متن خود قرار می دهید.
کلمات کلیدی سئو: مشاوره نهایی
انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما مهم است.
هنگام انتخاب کلمات کلیدی، سعی کنید خارج از چارچوب فکر کنید و تمام عبارات جستجوی ممکنی که ممکن است افراد در موتورهای جستجو برای یافتن محصولات شما استفاده کنند را در نظر بگیرید.
آن کلمات کلیدی را در یک صفحه گسترده اضافه کنید و از داده های ارائه شده توسط ابزارهای مختلف کلمات کلیدی استفاده کنید تا فهرست کلمات کلیدی خود را تا حد امکان گسترش دهید.
کلمات کلیدی خود را به دو دسته گروه بندی کنید. اول کلمات کلیدی برای استفاده در صفحه اصلی و صفحات اصلی وب سایت و دوم کلمات کلیدی برای استفاده در وبلاگ خود هستند.
نکات سئوی درون صفحه که در بالا ذکر شد را دنبال کنید تا به طور هوشمندانه کلمات کلیدی را در کپی خود بگنجانید، اما همیشه مطمئن شوید که به کیفیت محتوا توجه ویژه ای داشته باشید.
برای مشاوره و خدمات وارت صفحات زیر شوید.
نوشته شده توسط سئودانان
برای اطلاعات بیشتر از سئو و آشنایی با آن به صفحات زیر نگاهی بیاندازید.
8 نظر
[…] دهید. میتوانید از ابزارهایی مانند moz و … برای جستجوی کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبهبندی میکنند و کلمات […]
[…] دهید. میتوانید از ابزارهایی مانند moz و … برای جستجوی کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبهبندی میکنند و کلمات […]
[…] را دوست دارند. این صفحه باید یک نتیجه عالی برای این کلمه کلیدی باشد. بیایید آن را چند نقطه افزایش […]
[…] را دوست دارند. این صفحه باید یک نتیجه عالی برای این کلمه کلیدی باشد. بیایید آن را چند نقطه افزایش […]
[…] بنابراین چگونه می توان کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کرد؟ […]
[…] بنابراین چگونه می توان کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کرد؟ […]
[…] اینها کلمات کلیدی هستند که کاربران را در بخش های مختلف قیف فروش هدف قرار می دهند. […]
[…] اینها کلمات کلیدی هستند که کاربران را در بخش های مختلف قیف فروش هدف قرار می دهند. […]