چگونه محصولات خود را آنلاین بفروشیم؟
- سئودانان
- دیجیتال مارکتینگ
در عصر دیجیتال و فروش آنلاین که به طور فزاینده ای افزایش می یابد، بسیار نادر است که کسانی که محصولات فیزیکی دارند یا در خیابان ها حضور دارند از کانال های متعددی که به شما امکان فروش آنلاین را می دهند، استفاده نکنند. فروش یک محصول به صورت آنلاین به شما امکان می دهد به مخاطبان گسترده تر و جیب های مشتریان جدید دست پیدا کنید، با آمار نشان می دهد که بیش از 2.14 میلیارد نفر تا سال 2024 کالاها و خدمات آنلاین را خریداری خواهند کرد . علاوه بر این، خرده فروشی الکترونیکی 14.1٪ از کل خرده فروشی در سراسر جهان را تشکیل می دهد. سال 2019، و انتظار می رود این ارقام تا سال 2023 به 22 درصد برسد.
اگر تجارت الکترونیک حوزهای است که هرگز کاوش نکردهاید، تلاش برای دستیابی به آن ممکن است کمی طاقتفرسا به نظر برسد، با این حال، مزایای زیادی وجود دارد. شاید شما با یک فروشگاه محلی شروع به کار کرده اید، اما می خواهید به مخاطبان بسیار بیشتری دسترسی داشته باشید. یا در حال حاضر حضور آنلاین دارید اما میخواهید پلتفرمهای دیگری را که در آن محصول شما دیده میشود، کاوش کنید.
چه خودآموخته باشید، چه مبتدی یا فقط کنجکاو، این راهنما به شما یک نمای کلی از مکان و نحوه فروش آنلاین محصولات خود را ارائه می دهد. پس با ما همراه باشید.
اما اول از همه، بیایید به 2 سوالی که بیشتر خوانندگان دارند پاسخ های سریعی بدهیم.
آیا فروش اینترنتی سود دارد؟
آره. آمار نشان می دهد که در سال 2020 بیش از 2.05 میلیارد خریدار دیجیتال در سراسر جهان وجود خواهد داشت .
کجا می توانم وسایلم را به صورت آنلاین به صورت رایگان بفروشم؟
وقتی صحبت از فروش آنلاین محصولات به صورت رایگان می شود، تعداد گزینه ها محدود است. محبوب ترین پلتفرم های رایگان Craigslist و Geebo هستند. با این حال، آنها مخاطبان محدودی دارند و محدودیتی برای رشد شما به عنوان یک فروشنده آنلاین وجود دارد. اگر به دنبال پول های کلان هستید، بیایید گزینه هایی را در نظر بگیریم که به شما امکان می دهد یک فروشگاه تجارت الکترونیک کامل ایجاد و راه اندازی کنید.
کجا و چگونه محصول خود را آنلاین بفروشیم؟
اولاً، هیچ کمبود وب سایتی برای فروش اقلام آنلاین وجود ندارد. مشکل این است که آنهایی را انتخاب کنید که بیشتر با نام تجاری شما مطابقت داشته باشند و پیشنهاداتی را که ممکن است قبلاً داشته اید یا نداشته باشید افزایش دهند. هنگام انتخاب یک فروشگاه فیزیکی، اولین فکر شما این است که بهترین مکان را برای جذب مشتریان بالقوه پیدا کنید. همین امر در مورد فروش آنلاین نیز صادق است و این امر مستلزم تحقیق کافی است.
نحوه فروش آنلاین در 7 مرحله آسان
انتخاب کنید چه محصولاتی بفروشید
فقط به این دلیل که رویاهای کسب و کار تجارت الکترونیک دارید به این معنی نیست که کاملاً در مورد آنچه می خواهید بفروشید تصمیم گرفته اید. شاید علایق متنوعی داشته باشید، یا شاید به دنبال صنعتی هستید که حاشیه سود مشخصی را ارائه دهد . در هر صورت، تصمیم گیری برای فروش، مهم ترین مرحله در این فرآیند است . بهترین راه برای گرفتن این تصمیم این است که با چیزی گسترده شروع کنید و سپس آن را به یک طاقچه محدود کنید . انتخاب یک طاقچه کوچکتر، برتری در یک منطقه خاص را آسان تر می کند و رقابت را کاهش می دهد.
به عنوان مثال، یک فروشگاه لوازم آشپزخانه جدید با رقابت شدید برندهای بزرگ و معتبر که مجموعه کاملی از لوازم آشپزخانه را به فروش میرسانند، شروع به کار میکند و صاحب کسبوکار برای اینکه برند جدید را متمایز کند، به تخصص در زمینه تنوع گسترده محصولات نیاز دارد. یک مرجع «تقویت کردن» به یک نوع محصول، مانند قهوهسازها، به سرمایهگذاری زمان، انرژی و پول در زمینه بسیار باریکتری اجازه میدهد که نتایج قویتری ایجاد میکند . قرار دادن نام تجاری خود به عنوان متخصص جهان در قهوه سازها بسیار ساده تر از محصولات آشپزخانه به طور کلی است.
هنگام انتخاب جایگاه خود، به انواع محصولات مورد علاقه خود فکر کنید. اگر صنعتی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید، راه اندازی کسب و کار و ایجاد نام تجاری بسیار آسان تر و با ارزش تر خواهد بود. همچنین تامین کنندگان احتمالی خود را برای این موارد در نظر بگیرید. آیا میخواهید خودتان محصولی بسازید یا از یک عمدهفروش موجودی میخرید؟ آیا می خواهید کار را با dropshipping شروع کنید ؟ اینها سوالات مهمی برای ایجاد یک طرح تجاری قابل دوام هستند.
نام دامنه مناسب را انتخاب کنید
نام دامنه یا URL شما آدرس وب است که مشتری در مرورگر خود تایپ می کند تا وب سایت شما را پیدا کند. ایده خوبی است که نام کسب و کار خود و انتخاب نام دامنه خود را همزمان انتخاب کنید. به این ترتیب، میتوانید دامنهای را انتخاب کنید که نشاندهنده کسبوکار شما باشد و در عین حال از مشکلاتی مانند انتخاب نام تجاری که بهعنوان نام دامنه کار نمیکند یا قبلاً گرفته شده است، اجتناب کنید.
انتخاب نام دامنه مناسب بسیار مهم است . نام دامنه باید کوتاه، به یاد ماندنی و واضح باشد. اگر نام کسب و کار شما از قبل شامل کلمات کلیدی مرتبط با محصولاتی نیست که می فروشید، باید مهمترین کلمه کلیدی خود را برای اهداف سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به نام دامنه خود اضافه کنید.
نام دامنه شما نیز باید به راحتی با صدای بلند بیان شود . وقتی در مورد کسب و کار خود صحبت می کنید، نمی خواهید برای توضیح نحوه املای نام دامنه خود وارد جزئیات شوید. از کلماتی که بیش از حد شبیه به سایر کلمات به نظر می رسند، اعداد مخلوط شده با اعداد املایی، و هر چیز دیگری که با صدای بلند ناهنجار یا مبهم به نظر می رسد – از جمله خط فاصله دوری کنید. امروزه مردم عادت کرده اند که نام دامنه به صورت “همه یک کلمه” نوشته شود، بنابراین خط تیره بیش از آنکه کمک کند به وضوح صدمه می زند.
آخرین دامی که باید از آن اجتناب کنید، ایجاد تصادفی نامهای تجاری یا کلمات دیگر هنگام ترکیب کلمات برای ایجاد نام دامنه است. به عنوان مثال، bobscameras.com کلمه “کلاهبرداری” را درست در وسط دارد، حتی اگر قرار باشد “دوربین های باب” بگوید. برای جلوگیری از این امر، نام کسب و کار و نام دامنه خود را با دقت انتخاب کنید .
فروشگاه آنلاین خود را بسازید
بسیاری از صاحبان مشاغل جدید از شروع ساختن وب سایت می ترسند زیرا نگران کمبود دانش فنی خود هستند، اما امروزه می توانید یک فروشگاه آنلاین زیبا و موثر بدون نوشتن یک خط کد ایجاد کنید . نکته کلیدی این است که راه حلی برای تجارت الکترونیک پیدا کنید که تمام ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد فروشگاه آنلاین ، افزودن محصولات، ایجاد تسویه حساب و سایر موارد ضروری را داشته باشد.
روش های حمل و نقل خود را انتخاب کنید
حمل و نقل هسته اصلی تجارت الکترونیک است، زیرا مشتریان شما به صورت آنلاین سفارش می دهند، و شما به راهی نیاز دارید تا محصولات خود را به آنها برسانید – مگر اینکه دانلودهای دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی یا فایل های موسیقی را بفروشید. اگر محصولات فیزیکی می فروشید، باید تصمیم بگیرید که از کدام شرکت حمل و نقل می خواهید استفاده کنید و نرخ های مناسبی را برای دریافت هزینه از مشتری تعیین کنید. بسیار مهم است که حمل و نقل تجارت الکترونیک را درک کنید تا بتوانید تصمیمات درستی بگیرید.
در حالی که حمل و نقل رایگان برای فروشگاههای آنلاین بسیار محبوب است، شما باید هزینه آن را جذب کنید، بنابراین توصیه میشود با استفاده از نرخهای بلادرنگ که توسط شرکت حملونقل ارائه میشود، شروع کنید. نرخهای بیدرنگ بهطور خودکار محاسبه میشوند، در حالی که مشتری سفارش خود را جمعآوری میکند، و این اطمینان را میدهد که با عدم شارژ کافی، هزینهای از مشتری اضافه نمیکنید یا پولی را از دست نمیدهید.
برای دریافت این نرخهای بیدرنگ در وبسایت خود، باید از یک راهحل تجارت الکترونیک استفاده کنید که مجموعه کاملی از ابزارهای حمل و نقل را برای فروش آنلاین ارائه میدهد ، از جمله یکپارچهسازی با شرکت مخابراتی دلخواه شما برای بالا بردن نرخها به فروشگاه آنلاین شما در حالی که همچنان به شما آزادی میدهد. برای انتخاب روش های حمل و نقل دقیقی که می خواهید ارائه دهید. بسته به کشورتان، میتوانید از حاملهای مختلفی استفاده کنید.
فروشگاه آنلاین خود را تبلیغ و بازاریابی کنید
شما باید فوراً بازاریابی فروشگاه آنلاین خود را شروع کنید تا از جریان ثابت مشتریان اطمینان حاصل کنید. بهترین شکل بازاریابی یک رویکرد چند وجهی است که شامل رسانه های اجتماعی، خبرنامه های ایمیل، بهینه سازی موتورهای جستجو و تبلیغات پولی است. همچنین میتوانید تبلیغات و کوپنهای منظم ، مانند تخفیف محصولات، و حتی معاملات روزانه یا معاملات گروهی را اجرا کنید، اگر نرمافزار تجارت الکترونیک شما از آنها پشتیبانی میکند.
رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک راهی عالی برای نشان دادن نام خود و تعامل با مشتریان است. شما باید یک صفحه تجاری فیس بوک ایجاد کنید و آن را با تصاویر و اطلاعات شرکت بارگیری کنید – البته با یک پیوند به وب سایت خود. اینستاگرام و پینترست نیز ابزارهای محبوبی برای تعامل هستند و برای یک جایزه اضافی، میتوانید محصولات همه این پلتفرمها را بفروشید. جزئیات بیشتر در مورد فروش در فیس بوک، اینستاگرام و پینترست در ادامه این راهنما گنجانده شده است.
خبرنامه های ایمیل باید به طور منظم ارسال شوند تا مشتریان خود را در مورد فروش های آتی، محصولات جدید و سایر اخبار مطلع کنند. خبرنامه های شما باید جالب و خواندنی باشد، نه فقط تبلیغات آشکار، و نباید آنها را زیاد ارسال کنید. به هر حال، شما نمی خواهید مشتریان خود را اسپم کنید، بنابراین یک بار در ماه تقریبا برای هر برند کافی است. همچنین می توانید در مناسبت های نادر و مهم مانند انتشار محصول مورد انتظار، یک خبرنامه اضافی ارسال کنید.
بهینه سازی موتور جستجو به مشتریان جدید کمک می کند تا وب سایت شما را از طریق جستجو در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو کشف کنند. شما می توانید سئوی خود را از طریق ارائه محتوای با کیفیت بالا در وب سایت خود که کلمات کلیدی مناسب برای محصولات شما را پوشش می دهد ، هم در محتوای صفحه وب و هم در مقالات وبلاگ، افزایش دهید. جنبه فنی SEO – مانند ساختار صحیح URL، سرعت صفحه، ابرداده، نقشه های سایت XML و موارد دیگر – کمی سخت تر است مگر اینکه نرم افزار تجارت الکترونیک شما از بهترین شیوه های SEO پیروی کند .
کسب و کار خود را توسعه دهید
هنگامی که کسب و کار شما شروع به کار کرد و سفارشهایی وارد شد، باید این سفارشها را در سریعترین زمان ممکن پردازش و انجام دهید. این می تواند با رشد پایگاه مشتری شما به یک چالش تبدیل شود و باید زمانی را که صرف کارهای مختلف تجاری می کنید با توانایی ارائه خدمات عالی به مشتریان متعادل کنید . اینجاست که اگر کسبوکارهای جدید آماده نباشند، اغلب شروع به مبارزه میکنند، بنابراین داشتن ابزارهایی که برای رشد و حفظ کسبوکارتان نیاز دارید ، مهم است.سئودانان در این را به شما کمک میکند برای دریافت مشاوره با ما همراه باشید.
۱- تمام مجوزهایی را که برای راه اندازی یک کسب و کار در صنعت خود نیاز دارید، دریافت کنید؟
۲- آیا فروشگاه آنلاین شما از تمام امنیت لازم برای محافظت از اطلاعات مشتریانتان برخوردار است؟
۳- الگوی طراحی را انتخاب کنید که برای برند شما مناسب باشد؟
۴- یک ساختار دسته بندی مناسب برای محصولات خود تنظیم کنید؟
۵- همه محصولاتی را که می خواهید در هنگام راه اندازی در دسترس داشته باشید اضافه کنید؟
۶- سیاست های حمل و نقل، بازگشت و حفظ حریم خصوصی خود را در وب سایت خود ارسال کنید؟
۷- حداقل یک گزینه پرداخت تنظیم شود؟
۸- نرخ مالیات صحیح خود را تنظیم کنید؟
۹- روش های حمل و نقل خود را تنظیم کنید؟
۱۰- اطلاعات تماس کسب و کار خود را با ابزاری برای ارائه خدمات به مشتریان در سایت خود ارسال کنید؟