چگونه محتوای ماندگار بنویسیم؟
- سئودانان
- تولید محتوا
محتوای ماندگار چیست؟
محتوای ماندگار نوعی محتوا است که موضوعاتی را هدف قرار می دهد که معمولاً در طول زمان علاقه ثابتی را حفظ می کنند.
به طور کلی، همه محتوای ماندگار سه ویژگی کلیدی دارند:
۱ – به جای اطلاعات خاص یا به موقع،بر توصیه های بی انتها تمرکز می کند. به عبارت دیگر، اطلاعاتی را ارائه می دهد که تقریباً همه مخاطبان شما در مقطعی به آن اهمیت می دهند.
۲ – چنین محتوایی همچنین از نظر مذهبی با هدف کاربر مطابقت دارد.
۳ – این اطلاعات گسترده اما عمومیدر مورد موضوع ارائه می دهد.
در اینجا چند نمونه از این موضوعات وجود دارد:
– چگونه یک کسب و کار راه اندازی کنیم. همیشه افرادی هستند که علاقه مند به رفتن به تنهایی و تحقیق در مورد چگونگی انجام این کار هستند.
– قانون 80/20 چیست؟ محتوای آموزنده ای که برخی چیزها، افراد یا رویدادهای شناخته شده را توصیف می کند، بعید است حداقل در طول زندگی ما منسوخ شود (البته ممکن است در اینجا اشتباه می کنم).
– نحوه انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی اگرچه روند واقعی ممکن است در طول زمان کمی تغییر کند (با ظهور ابزارها یا منابع داده جدید)، علاقه به یافتن چگونگی انجام آن، به احتمال زیاد، در طول زمان ثابت خواهد ماند.
رایج ترین انواع محتوای ماندگار
هر نوع محتوایی برای ایجاد محتوای بیانتها کار نمیکند. برخی از آنها مانند گزارش های خبری، به عنوان مثال ، به طور پیش فرض محدود به زمان هستند.
برخی دیگر، مانند مقالات فنی یا اسناد کمکی، بر موضوعاتی تمرکز می کنند که، به استثنای برخی موارد جزئی، به عنوان موضوعات همیشه سبز کار نمی کنند.
چه نوع محتوایی همیشه ماندگار عمل می کند؟
– آموزش ها و روش های مختلف. بسیاری از موضوعات همیشه سبز بر یادگیری نحوه انجام یک کار خاص تمرکز دارند.
– راهنماهای کامل و نهایی محتوای همیشه سبز اغلب وسعت کاملی از اطلاعات را در مورد یک موضوع یا موضوع خاص هدف قرار می دهد.
– نکات و توصیه های آموزشی، اگرچه در قالب یک آموزش نیست. باز هم به این دلیل است که موضوعات همیشه سبز اغلب آن عنصر آموزشی را در خود دارند.
– فهرست ها، نشان دادن مجموعه کاملی از مراحل، آیتم ها، ابزارها و غیره که برای تکمیل یک کار لازم است.
از سوی دیگر، در اینجا فرمت هایی وجود دارد که ممکن است به سختی بتوان آنها را در استراتژی محتوای ماندگارخود گنجاند:
– فهرست آماراگرچه علاقه به این موضوع ممکن است بیزمان باشد، اما آمار بهطور پیشفرض به مرور زمان قدیمی میشود.
– گزارش یافته ها مهم نیست که گزارش چه مسائلی را پوشش می دهد، فرمت تا حد زیادی سازنده محتوا را وادار می کند تا در مورد اطلاعات مربوط به یک خواننده در حال حاضر فکر کند.
– گزارش های خبری فعلی، البته به دلایل واضح.
– بحث ها و مقالات نظری. ایده های ارائه شده ممکن است مربوط به موضوعاتی باشد که اکنون داغ هستند و معمولاً مورد بحث قرار می گیرند. با این حال، احتمال زیادی وجود دارد که موضوع بحث یا نظرات ارائه شده به سرعت قدیمی شوند.
موضوعات همیشه ماندگارمشکلات رایجی را که مردم بارها و بارها تجربه می کنند هدف قرار می دهند.کاهش وزن، صرفه جویی در پول، کسب درآمد بیشتر، یافتن یک شغل عالی نمونه های عالی از موضوعات محبوبی هستند که هرگز علاقه خود را از دست نمی دهند.
به تصویر زیر نگاه کنید. موضوعات مربوط به یافتن شغل سال به سال علاقه ثابتی را ایجاد می کند.
Google Trends: علاقه به مرور زمان برای عبارت جستجوی “چگونه شغل پیدا کنیم”
اکنون، آن را با روندی برای عبارت یافتن شغل در طول همهگیری کووید-19 مقایسه کنید :
Google Trends: علاقه به مرور زمان برای عبارت جستجوی “چگونه شغل در زمان همه گیری پیدا کنیم”
طبیعتاً قبل از کووید علاقه به این موضوع صفر بوده است. و پس از پایان بیماری همه گیر وجود نخواهد داشت.
برخی از موضوعات همیشه مانگار نیز ممکن است به دلیل برخی رویدادهای اخیر افزایش موقت علاقه را تجربه کنند.
به عنوان مثال، علاقه به “تناسب اندام در خانه“ در طول زمان ثابت بوده است اما در طول قرنطینه به طور قابل توجهی به اوج خود رسیده است. با این حال، این بدان معنا نیست که موضوع دیگر بی زمان نیست.
Google Trends: علاقه به مرور زمان برای عبارت جستجوی “Home fitness”
این موضوعات همچنین ممکن است در دوره های مختلف در طول یک سال اوج علاقه را تجربه کنند. با این حال، این اوج ها سال به سال ثابت خواهند بود.
مان
چگونه بهترین موضوعات را برای محتوای همیشه سبز پیدا کنیم؟
– موضوعات ماندگار به ندرت هیجان انگیز هستند،اول خبر های بد!
نه منظورم همینه!
فقط به مثال های بالا نگاه کنید. آنها کسل کننده هستند.
اما اینها چالش هایی هستند که مخاطبان شما بارها و بارها با آن مواجه می شوند و می توانند آنها را به سایت شما بیاورند.
نکته: هنگام ایجاد محتوایی که هدف آن در طول زمان مرتبط باقی بماند، باید از موضوعاتی که در حال حاضر جالب، مدرن یا مد روز هستند دوری کنید. در عوض، شما باید اطلاعاتی را هدف قرار دهید که مخاطبان هدف شما به طور مداوم به آنها علاقه مند هستند.
این فرآیند با انجام تحقیقات کلمات کلیدی شروع می شود در اینجا نحوه انجام آن است.
۱ – موضوعات کلی را که متناسب با استراتژی محتوای سئو شما هستند، طوفان فکری کنید
من معمولاً این موضوعات را به عنوان توصیفی از حوزه های مختلف مورد علاقه مخاطبان شما تعریف می کنم.
اگر نرمافزار حسابداری اجرا میکنید، موضوعات اصلی شما ممکن است شامل «مالیات بر فروش» ، «حسابداری» ، «دریافت سریعتر پرداخت» و غیره باشد.
اگر مربی تناسب اندام هستید، این موضوعات ممکن است حول تمرینات تناسب اندام، زندگی سالم و غیره باشد.
۲ – نتایج را با استفاده از معیارهای موضوعات همیشه سبز ارزیابی کنید
روی کلمات کلیدی با حجم جستجوی نسبتاً بالا و روندهای ثابت در طول زمان تمرکز کنید (برای این راهنما، من از KWFinder Mangools استفاده می کنم ) .
به دنبال عباراتی باشید که به مشکلات، چالشها یا اطلاعات رایجی مربوط میشوند که کاربران دائماً در جستجوی آن هستند.
تمام عباراتی را که به نظر می رسد محدود به زمان هستند حذف کنید یا به رویدادهای محدود به زمان اشاره می کنند. از عقل سلیم استفاده کنید یا روی روند حجم جستجوی کلمه کلیدی تمرکز کنید تا کلمات کلیدی را که در طولانی مدت محبوب نیستند شناسایی کنید.
حدس بزنید کدام کلمه کلیدی از لیست زیر همیشه سبز نیست؟
اگرچه کاردستی های هالووین یک کلمه کلیدی عالی برای یک وبلاگ والدین است، اما به اندازه محتوای همیشه سبز کار نخواهد کرد زیرا فقط در مدت زمان کوتاهی در طول سال مرتبط است.
علاوه بر روند حجم جستجو، همچنین می توانید به داده های Google Trends در جزئیات کلمه کلیدی بروید تا محبوبیت نسبی موضوع را از منظر طولانی تر ببینید.
چگونه محتوای همیشه سبز بنویسیم ؟
چندین کار وجود دارد که باید هنگام نوشتن محتوای همیشه سبز انجام دهید:
۱ – رقابت و هدف جستجو در هر کلمه کلیدی را قبل از نوشتن ارزیابی کنید
یک خبر بد دیگر، متاسفم – موضوعات همیشه سبز اغلب بسیار رقابتی هستند. به دلیل ماهیت جاودانه آنها، بسیاری از برندهای دیگر آنها را در استراتژی های سئو خود هدف قرار می دهند.
بنابراین، برای اینکه شانسی برای رتبه بندی در آنجا داشته باشید، باید بدانید که چرا مردم این اطلاعات را جستجو می کنند. شما باید هدف جستجوی پشت جستجوی آنها را درک کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند محتوا را طوری برنامه ریزی کنید که انتظارات آنها را برآورده کند.
موضوع را به طور کامل پوشش دهید
یک راه عالی برای نزدیک شدن به نوشتن آن طوری که انگار به مبتدیان کمک می کنید.
به این ترتیب، همه جنبههای موضوع را پوشش میدهید و حتی برای مردم در ابتدای سفرشان به سمت کشف آن، ارزش ایجاد میکنید.
توصیه میکنم از استراتژی محتوای 10 برابری استفاده کنید – بدانید چه چیزی باعث میشود صفحات با رتبه برتر برای کلمه کلیدی بسیار خوب باشند و حتی محتوای بهتری نسبت به آنها ایجاد کنید.
دو دلیل برای این کار وجود دارد:
– برای ارائه یک تجربه کاربری خوب به نوبه خود، مشتریان را برای مدت طولانی تری در صفحه نگه می دارد و سیگنال های تعامل مثبت قوی را به موتور جستجو ارسال می کند.
– برای گسترش پوشش موضوع و اطمینان از اینکه صفحه برای بیشترین تعداد کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی می شود.
۳ – از درج هرگونه اطلاعات محدود به زمان خودداری کنید.
ببینید، من ممکن است وسوسه شوم که سال جاری را به عنوان این پست اضافه کنم.
من می توانم با کنجکاوی یک خواننده به این شکل بازی کنم. چرا که چرا نوشتن مقالات همیشه سبز امسال نسبت به سال های قبل متفاوت است؟ این می تواند کسی را ترغیب کند که روی صفحه کلیک کرده و از آن بازدید کند.
اما این به هیچ وجه به من کمک نمی کند. افزودن تاریخ به عنوان، کاربر را فریب می دهد تا مقاله من را بخواند و توصیه را به یک سال خاص مرتبط کند.
البته، سال بعد میتوانم سال را ویرایش کنم، اما کاربران احمق نیستند. گوگل هم نیست.
در اینجا نمونه ای از یک مقاله محدود به زمان از وبلاگ Mailchimp آمده است:
باز هم، هیچ کس نمی گوید که این موضوع بدی است، اما به سختی قرار است یک قطعه همیشه سبز باشد که در طول سال ها بارها و بارها از آن بازدید شده است.
اگر محتوای همیشه سبز تولید می کنید، آن را همیشه سبز کنید.
توقف کامل
- محتوای خود را به بخش های جداگانه تقسیم نکنید.
در نهایت، یک اشتباه رایج که در مورد محتوای همیشه سبز می بینم، تقسیم آن به فصل است. بنابراین، هر فصل به صفحه آن تبدیل می شود و محتوای اصلی به عنوان فهرستی از مطالب برای همه آن عمل می کند.
حالا می توانم منطق پشت آن را ببینم. سپس هر صفحه می تواند کلیدواژه های جداگانه و بسیار مرتبط را هدف قرار دهد و دسترسی ارگانیک شرکت را افزایش دهد.
اما اکنون محتوای همیشه سبز اینگونه است. ایجاد راهنماهای چند صفحه ای یک استراتژی کاملا متفاوت (و بسیار قدرتمند) است.
اگر می خواهید محتوای همیشه سبز ایجاد کنید، آن را به یک صفحه تبدیل کنید.
به این ترتیب، تمام مزایای آن و دسترسی ارگانیک مورد نیاز برای موضوع را دریافت خواهید کرد.
چگونه می توان وضعیت همیشه سبز محتوای خود را حفظ کرد ؟
نکته اینجاست – برای هدایت ترافیک و سرنخ ها، محتوای شما باید در SERP ها باقی بماند، درست است؟
اما زمانی که بسیاری از برندهای دیگر موضوعات و کلمات کلیدی مشابهی را هدف قرار می دهند، نه آسان است و نه تضمینی.
بنابراین، در اینجا 4 قانون وجود دارد که به شما کمک می کند رتبه بندی محتوای خود را حفظ کنید و ترافیک و سرنخ ها را افزایش دهید:
قانون شماره 1: مطالب را به طور منظم مرور و به روز کنید.
این یک اشتباه آسان است – از آنجایی که شما موضوعات کلی تری را هدف قرار می دهید، می توانید محتوا را بنویسید و آن را به همین صورت رها کنید. نیازی به به روز رسانی نیست، درست است؟
اشتباه.
مطمئنا، موضوع ممکن است زیاد تکامل نیابد. اما ممکن است اطلاعات مربوط به آن یا راه حل های خاصی که ارائه کرده اید تغییر کند.
– داده ها و تحقیقات جدید ممکن است روشن کننده بیشتری بر این مشکل باشد.
– فن آوری های جدید ممکن است راه های قبلی برای غلبه بر مشکل را منسوخ کند.
– ابزارهای جدید ممکن است روش شما را برای حل مشکل تغییر دهند.
نکته: یک ابزار رایگان مفید توسط Animalz وجود دارد که می تواند به حساب Google Analytics شما متصل شود و صفحاتی را که ممکن است بر اساس کاهش ترافیک نیاز به به روز رسانی داشته باشند شناسایی کند.
شرایطی را که در بالا بررسی کردیم را در نظر بگیرید – تناسب اندام در خانه. هسته اصلی موضوع، به احتمال زیاد، هرگز تغییر نخواهد کرد.
اکثر افرادی که آن را جستجو می کنند به دنبال اطلاعاتی در مورد چگونگی تناسب اندام با ورزش در خانه می گردند، درست است؟
اما روشی که آنها می توانند به آن دست یابند تغییر خواهد کرد.
در گذشته، تناسب اندام خانگی به معنای استفاده از وزنه یا کتل بل بود. اما امروزه می توانیم با تی آر ایکس تمرین کنیم، از باندهای ورزشی و غیره استفاده کنیم.
مشکل به همین شکل باقی ماند. راه حل های آن، با این حال، به طور قابل توجهی تغییر کرده است.
برای اینکه محتوای خود را همیشه سبز نگه دارید، باید به طور منظم آن را مرور کنید و با هر گونه اطلاعات جدید در مورد موضوع، آن را گسترش دهید یا به روز کنید.
قانون شماره 2: اگر عناصر تعاملی وجود ندارد اضافه کنید.
انواع محتوای تعاملی – فیلم ها، نمودارها، نمودارها، گرافیک های تعاملی یا نقشه ها و غیره – به شما کمک می کند به یک چیز دست یابید:
آنها خوانندگان را بیشتر درگیر می کنند و آنها را برای مدت طولانی تری در یک صفحه علاقه مند می کنند.
این یک چیز به نوبه خود تأثیر قابل توجهی در رتبه بندی صفحه خواهد داشت. این سیگنالهای تعامل را تقویت میکند و به موتور جستجو میگوید که چقدر محتوا برای خوانندگان ارزشمند است.
و از آنجایی که گوگل قصد دارد مفیدترین محتوا را به کاربران خود ارائه دهد، احتمال بیشتری دارد که صفحه شما را در SERP ها نگه دارد.
قانون شماره 3: به ایجاد پیوند به صفحه ادامه دهید
واقعیت – پیوندها هنوز یک عامل مهم رتبه بندی هستند. شاید به اندازه گذشته انتقادی نباشند، اما همچنان وزن خود را حفظ می کنند.
برای رتبه بندی محتوای همیشه سبز خود، باید پیوندهایی ایجاد کنید. اما پس از رسیدن به صفحه اول، این کار را متوقف نکنید.
به ایجاد پیوند ادامه دهید تا مطمئن شوید که هیچ رقیب دیگری با صفحه معتبرتر از شما بالاتر نخواهد رفت.
قانون شماره 4: صفحه را با هر محتوای مرتبط جدیدی که منتشر می کنید پیوند دهید.
این جایی است که ذهنیت “تنظیم و فراموش کردن” می تواند به رتبه بندی صفحه همیشه سبز شما نیز آسیب برساند
برای مرتبط ماندن، صفحه باید به محتوای جدید شما مرتبط با موضوع مرتبط باشد
هر بار که صفحه ای را با موضوعاتی مشابه آنچه در محتوای همیشه سبز پوشش می دهید منتشر می کنید، به آن بازگردید و پیوندهای داخلی را به آن محتوای جدید در آنجا اضافه کنید.
به این ترتیب، به افزایش ارتباط و اعتبار صفحه در مورد موضوع ادامه می دهید.
یک راه عالی برای به هم پیوستن صفحات مرتبط خود، ایجاد مراکز به اصطلاح محتوا است. به این ترتیب، شما آگاهانه در مورد موضوعات خاصی محتوا ایجاد می کنید و محتوای اصلی را با سایر مقالات پشتیبانی پیوند می دهید.
و بس…
این همه آن چیزی است که باید در مورد محتوای ماندگار بدانید.
آنچه باقی می ماند این است که شروع به یافتن موضوعات همیشه سبز کنید و آن صفحات را ایجاد کنید تا حضوری ماندگار درصفحه اول گوگل ایجاد کنید.
نوشته شده توسط سئودانان