چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ؟

با توضیحی مختصر که چگونه درصفحه اول گوگل قرار بگیریم از سئودانان  : بهترین مکان برای مخفی کردن جسد در صفحه دوم گوگل است.

احتمالاً قبلاً این را شنیده اید. این یک شوخی رایج در بین سئوکاران است زیرا تنها 0.78٪ از افراد روی نتایج صفحه دوم گوگل کلیک می کنند.

جدا از شوخی، واقعیت این است:

اگر در صفحه دو یا بالاتر رتبه بندی کنید، عملاً نامرئی هستید.

در این راهنما، یاد خواهید گرفت که چگونه آن را در 7 مرحله آسان حل کنید و چرا رتبه بندی در صفحه اول ممکن است پاسخی برای مشکلات سئوی شما نباشد.

قبل از اینکه شروع کنیم…

اینها الزامات نیستند، اما برای استفاده حداکثری از این راهنما  و داشتن بهترین شانس برای رتبه بندی در صفحه اول وب سایت شما باید:

سازگار با موبایل؛ بارگذاری سریع؛استفاده آسان و امن  (ناوبری واضح، UX خوب و غیره)؛(به عنوان مثال، HTTPS نه HTTP)؛ دارای ساختار مناسب؛  عاری از سایر مسائل فنی سئو نه تنها برخی از این عوامل مستقیم رتبه بندی گوگل هستند، بلکه اگر وب سایت شما استاندارد نباشد، اجرای فرآیند زیر چالش برانگیزتر خواهد بود.

در اینجا این فرآیند در یکچارت ساده آمده است.

رتبه اول  گوگل ،سئودانان

آماده برای رفتن؟ بیا شروع کنیم.

احتمالاً اکثر شما قبلاً این کار را انجام داده اید، اما اگر این کار را نکرده اید، باید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که می خواهید در صفحه اول گوگل رتبه بندی کنید.

گام 2 رقابت را بررسی کنید.

همانطور که راه اندازی یک فروشگاه متنوع موفق در سراسر بازار تهران کار سختی است، رتبه بندی در صفحه اول گوگل در زمانی که رقابت شدید است دشوار است. بنابراین گام بعدی این است که چشم انداز رقابتی را درک کنید – با شروع با چه کسی روبرو هستید.

برای انجام این کار، کلمه کلیدی خود را جستجو کنید و به صفحه اول نتایج نگاه کنید.

اگر همه آنها از برندهای معروف و بزرگ هستند و شما یک استارتاپ هستید که هیچکس تا به حال نام آن را نشنیده است، رسیدن به صفحه اول بسیار دشوار خواهد بود – حداقل در کوتاه مدت تا میان مدت

برای مثال، به نتایج جستجو برای «لباس‌ها» نگاه کنید.

چگونه در رتبه اول گوگل قرار بگیریم؟۱۱۱۱۱۱

دیجیکالا ،استین ، وبپوش و غیره … هر نتیجه ازیک برند بزرگ است.

این نشانه واضحی است که کسانی که به دنبال خرید لباس جدید هستند، می خواهند این کار را از یک برند شناخته شده انجام دهند.

اما مهم این است که همه برندهای بزرگ وب سایت های معتبری ندارند، اما بسیاری از آنها این کار را دارند

ی در صفحه اول احتمالاً دشوار است – اما غیرممکن نیست.

اگر رتبه بندی برای این کلمه کلیدی برای کسب و کار شما حیاتی است، پس همچنان باید به دنبال آن باشید. فقط توجه داشته باشید که احتمالاً به سرعت برای آن رتبه نخواهید داشت و ممکن است نیاز به ساخت بک لینک های بیشتری نسبت به رقبا برای رتبه بندی داشته باشید.

اگر هدف شما رتبه‌بندی کوتاه‌مدت تا میان‌مدت است، به مرحله شماره ۱ برگردید و کلمه کلیدی ساده‌تری را انتخاب کنید. در این مورد، ممکن است «لباس‌های ماکسی سایز بزرگ» باشد که سایت‌های کوچک تا متوسط بیشتری را در بین ۱۰ سایت برتر رتبه‌بندی می‌کنند.

مرحله شماره 3. صفحه ای را انتخاب یا ایجاد کنید (که با هدف جستجو مطابقت دارد)

این مهم است که بدانیم گوگل صفحات وب را رتبه بندی می کند نه وب سایت ها.

به عنوان مثال، ما در صفحه اول برای “کجا بک لینک بگیریم” و “از کجا بک لینک بخریم” با دو صفحه مختلف رتبه بندی می کنیم.

اکنون، صفحه‌ای که می‌خواهید در Google رتبه‌بندی کنید، ممکن است صفحه اصلی شما باشد، اما لزومی ندارد. این می تواند هر صفحه ای باشد. فقط مطمئن شوید که با هدف جستجو مطابقت دارد (یعنی نوع محتوایی است که گوگل می خواهد برای کلمه کلیدی هدف شما رتبه بندی کند.

چگونه این را بررسی می کنید؟ آن را با آنچه قبلاً در صفحه اول رتبه بندی شده است مقایسه کنید.

اگر صفحه شما با سه  هدف جستجو مطابقت داشته باشد، زمان آسان تری برای رتبه بندی خواهید داشت:..

 ۱ – نوع محتوا

 ۲ – قالب محتوا

 ۳ – زاویه محتوا

بیایید اینها را واضح تر بگیم.

نوع محتوا:

این رایج ترین «نوع» محتوا در نتایج جستجو است. معمولاً یکی از این موارد خواهد بود:

  پست وبلاگ؛

  صفحه محصول (صفحه ای درباره یک محصول واحد)

  صفحه دسته (صفحه ای که چندین محصول را نشان می دهد)

  صفحه فرود (صفحه ای که یک محصول یا خدمات را ارائه می دهد)

با نگاه کردن به عناوین صفحه و آدرس‌های اینترنتی می‌توانید نوع محتوای غالب را درک کنید

برای مثال، می‌توانیم ببینیم که تمام صفحات رتبه‌بندی شده برای «نحوه درست کردن پنکیک» پست‌های وبلاگ هستند…

در حالی که صفحات رتبه بندی شده برای «خرید مک بوک پرو» صفحات محصول هستند:

فرمت محتوا :

این “قالب” غالب در بین صفحات با رتبه برتر است. این به طور عمده برای زمانی که شما سعی در رتبه بندی محتوای اطلاعاتی دارید اعمال می شود. موارد رایج عبارتند از:

    راهنمای “چگونگی”

    آموزش های گام به گام

    لیست پست ها

    بررسی ها

    مقایسه ها

با نگاهی دوباره به دستور العمل های پنکیک، می بینیم که “چگونه” قالب محتوای رایج است…

 در حالی که برای «نکات وبلاگ نویسی»، پست‌هایی به سبک فهرست هستند:

زاویه محتوا :

این رایج ترین “زاویه” در بین صفحات با رتبه برتر است. تعیین کمیت آن از نوع و قالب دشوارتر است، اما اساساً، USP غالب محتوای صفحه اول است.

به عنوان مثال، تقریباً تمام صفحاتی که برای “نکات وبلاگ نویسی” رتبه بندی می شوند، وبلاگ نویسان تازه کار را هدف قرار می دهند

در نتیجه، شما در رتبه بندی لیستی از نکات برای افزایش درآمد وبلاگ از ۳۰ هزار تومان  به بالا  در ماه در اینجا مشکل دارید زیرا این چیزی نیست که مبتدیان می خواهند ببینند.

صفحه من با هدف جستجو تراز می شود.

صفحه من با هدف جستجو هماهنگ نیست.

شما سه گزینه دارید:

صفحه را با هدف جستجو ویرایش کنید.

 یک صفحه جدید ایجاد کنید که کاملاً با هدف جستجو هماهنگ باشد.

دنده ها را عوض کنید، به مرحله 1 برگردید و کلیدواژه مرتبط تری را هدف قرار دهید.

هر کاری که انجام می دهید، سعی نکنید یک صفحه نامربوط را در نتایج جستجو قرار دهید. شما در یک نبرد بازنده خواهید جنگید.

مرحله شماره 4. مطمئن شوید که محتوای شما موضوع را به طور کامل پوشش می دهد

داشتن محتوایی که با هدف جستجو همسو باشد کافی نیست. همچنین باید شایسته جایگاهی در صفحه اول باشد، جایی که گوگل قصد دارد مرتبط ترین و مفیدترین نتایج را نشان دهد.

چگونه مطمئن می شوید که محتوای شما متناسب با این صورت حساب است؟

با پوشش دادن همه چیزهایی که جستجوگران می خواهند بدانند و انتظار دارند ببینند.

برای مثال، فرض کنید می‌خواهید برای عبارت «بهترین برندهای ساعت» رتبه‌بندی کنید.از تجزیه و تحلیل هدف جستجو واضح است که باید یک پست وبلاگی به سبک فهرست بنویسید که به شدت بر مارک های لوکس تمرکز دارد

شاید شما قبلاً چنین پستی داشته باشید، اما آیا واقعاً قابل انجام است؟ آیا در مورد تمام مارک ها و دسته بندی های ساعت که جستجوگران می خواهند درباره آنها بیاموزند صحبت می کند؟

برای مثال، اگر به نتایج رتبه‌بندی برتر «بهترین برندهای ساعت» نگاه کنید، خواهید دید که همه آن‌ها از رولکس نام می‌برند

بنابراین این یکی از مارک هایی است که می خواهید به آن اشاره کنید – اگر قبلاً این کار را نکرده اید.

اکنون، این یک مثال واضح است، اما برخی از مارک های کمتر آشکار دیگر که در صفحات رتبه بندی برتر ذکر شده اند عبارتند از:

۱- شوپارد

۲- امگا

۳- کارتیه

با ذکر این موارد، نه تنها به جستجوگران آنچه می‌خواهند و انتظار دیدن آن را دارند می‌دهید، بلکه به طور بالقوه ارتباط محتوای خود را در چشمان گوگل افزایش می‌دهید.

مهم *

این در مورد “پاشیدن در کلمات کلیدی” نیست. این در مورد افزایش عمق، سودمندی و مفید بودن محتوای شما است. این کلمات کلیدی و عبارات را به خاطر آن در محتوای خود قرار ندهید.

با برداشتن این ایده یک قدم جلوتر، می‌توانید تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را در سطح صفحه نیز انجام دهید.

فقط چند صفحه با رتبه برتر را بردارید و آنها را در ابزار شکاف محتوا Ahrefs قرار دهید.

 مطمئن شوید که حالت «URL» را از منوی کشویی انتخاب کرده و قسمت پایین را خالی بگذارید.

روی «نمایش کلمات کلیدی» ضربه بزنید و پرس و جوهایی را خواهید دید که یک یا چند مورد از آن صفحات برای آنها رتبه بندی می شوند

باز هم، این را به عنوان لیستی از کلمات کلیدی نگاه نکنید. در نظر بگیرید که مردم وقتی این کلمه کلیدی را در گوگل تایپ می کنند چه چیزی می خواهند ببینند.

در این حالت مواردی از این قبیل را مشاهده می کنیم:

  برندهای ساعت سوئیسی

 ساعت های سوئیسی لوکس

 مارک های ساعت مکانیکی

 برندهای ساعت فرانسوی

بنابراین باید مطمئن شوید که در مورد این موارد در پست خود صحبت می کنید، و حتی ممکن است منطقی باشد که از برخی به عنوان زیر عنوان استفاده کنید.

مطالب من به طور کامل موضوع را پوشش می دهد.

به مرحله 5 بروید.

محتوای من موضوع را به طور کامل پوشش نمی دهد.

برای بهبود محتوای خود از راهنمایی های بالا پیروی کنید. اگر این امکان پذیر نیست، یا خیلی طول می کشد، به مرحله شماره 1 برگردید و یک کلمه کلیدی ساده تر را انتخاب کنید.

مرحله شماره 5. تعداد بک لینک مورد نیاز خود را تخمین بزنید

بک لینک ها یک فاکتور مهم رتبه بندی هستند. نه تنها گوگل این را به ما گفته است، بلکه تقریباً هر مطالعه صنعتی رابطه مثبتی بین ترافیک جستجوی ارگانیک و بک لینک ها پیدا کرده است.

این شامل مطالعه ما تقریباً یک میلیارد صفحه می شود

بنابراین هرچه بک لینک های با کیفیت بیشتری داشته باشید، شانس شما برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل بیشتر می شود.

رتبه در گوگل،سئودانان

سوال این است که چگونه می دانید به چند بک لینک نیاز دارید؟

حقیقت اینجاست:

هیچ راهی برای تعیین یک عدد قطعی وجود ندارد زیرا همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. اما می توانیم یک تخمین تقریبی داشته باشیم.

برای انجام این کار، به کاوشگر کلمات کلیدی Ahrefs بروید، کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو کنید، سپس به عدد موجود در جمله زیر نمره دشواری کلمه کلیدی نگاه کنید

این یک تخمین بسیار خشن است، بنابراین آن را با مقدار زیادی نمک مصرف کنید.

برای به دست آوردن تخمین تا حدودی دقیق‌تر، به نمای کلی SERP بروید و به محدوده دامنه‌های ارجاع‌دهنده به صفحات با رتبه برتر فعلی نگاه کنید.

اگر به نتایج مربوط به “بیمه خودرو” نگاه کنیم، می بینیم که صفحات در 10 صفحه برتر بین 154 تا 1228 دامنه ارجاع دارند (بک لینک از وب سایت های منحصر به فرد اگر همین کار را برای «بیمه ارزان خودرو» انجام دهیم، محدوده 24 تا 434 است.

و برای «بیمه خودرو بسیار ارزان بدون سپرده»، 2 تا 52 است.

بنابراین، احتمالاً برای رتبه بندی در صفحه اول برای «بیمه ارزان خودرو» نسبت به «بیمه خودرو» به بک لینک های کمتری نیاز خواهید داشت. و حتی تعداد کمتری برای رتبه بندی “بیمه خودرو بسیار ارزان بدون سپرده” قرار می گیرد.

با استفاده از بک لینک رایگان Ahrefs می توانید ببینید که صفحه شما در حال حاضر چند بک لینک دارد.

این باید تقریباً به شما بگوید که چقدر باید انجام دهید.

با این حال، دو نکته را در نظر داشته باشید:

این محدوده‌ها به دور از قطعیت هستند زیرا کمیت پیوندها تنها بخشی از معادله است. کیفیت نیز مهم است. (برای بررسی عمیق‌تر این موضوع، به گزارش دامنه‌های ارجاع برای صفحات با رتبه برتر فعلی نگاهی بیندازید تا ببینید چه تعداد از وب‌سایت‌هایی که به آنها پیوند می‌دهند با کیفیت بالا هستند.)

 دستیابی به این اعداد به مهارت های لینک سازی شما و میزان زمان و تلاشی که برای رتبه بندی این صفحه صرف می کنید بستگی دارد

مرحله شماره 6. بک لینک های بیشتری بسازید و لینک های داخلی اضافه کنید

بک لینک ها به افزایش “اقتدار” صفحه کمک می کنند و صفحات با اعتبار بالا نسبت به صفحات دارای اعتبار پایین رتبه بالاتری دارند.

این واقعیتی است که در نحوه عملکرد الگوریتم گوگل وجود دارد. این نیز چیزی است که ما مطالعه کردیم.

بنابراین، در این مرحله، احتمالاً باید بک لینک های بیشتری بسازید.

اما یک راه دیگر نیز برای افزایش اعتبار صفحه وجود دارد: افزودن پیوندهای داخلی مرتبط.

ساده ترین راه برای انجام این کار جستجو در گوگل برای site:yourwebsite.com “[target keyword]” است.

با این کار تمام صفحات سایت شما که دقیقاً همان کلمه یا عبارت را ذکر کرده اند، پیدا می کند.

مرحله شماره 7. صبور باش

متاسفانه کسب رتبه در صفحه اول گوگل زمان بر است.

چقدر زمان؟ گفتنش سخته با این حال، وقتی دو میلیون کلمه کلیدی را مطالعه کردیم، متوجه شدیم که حدود 95 درصد از 10 رتبه بندی برتر بیش از یک سال قدمت دارند

قبل از اینکه وحشت کنید، این بدان معنا نیست که رتبه بندی همیشه یک سال یا بیشتر طول می کشد. اگر محتوای مناسبی ایجاد کنید و روی سئو سرمایه گذاری کنید، اغلب ممکن است سریعتر به صفحه اول وارد شوید – حداقل برای برخی از کلمات کلیدی.

چرا رتبه بندی در صفحه اول گوگل راه حلی نیست.

به این نمودار نگاه کنید :

نرخ کلیک ،سئودانان

این نشان دهنده میانگین نرخ کلیک برای بهترین نتایج جستجوی گوگل است. می توانید ببینید که بعد از چند نتیجه اول همه چیز به سرعت از بین می رود.

همچنین می توانید ببینید که حدود 70 درصد از کلیک های صفحه اول به 3 نتیجه برتر می روند.

به دلیل اینکه این اختلاف چقدر زیاد است، صفحاتی که در نیمه پایینی نتایج رتبه بندی می شوند، تنها درصد کمی از ترافیک کلمه کلیدی را دریافت می کنند.

برای نشان دادن تفاوت شدید بین رتبه‌بندی‌ها، در اینجا میانگین ترافیک هر نتیجه در صفحه اول برای یک کلمه کلیدی با 10000 جستجو ماهانه آمده است.

نتیجه نهایی :

رتبه بندی در صفحه اول گوگل یک علم دقیق نیست. هیچ کس دقیقاً نمی داند که الگوریتم گوگل چگونه کار می کند، بنابراین هیچ فرمولی برای رتبه بندی تضمین شده وجود ندارد. (اجازه ندهید کسی چیز دیگری به شما بگوید – حتی ما!)

با این اوصاف، فرآیند بالا عمدتاً بر اساس همبستگی هایی است که در مطالعات گسترده و متعدد خود دیده ایم. و مطالعات و تجربه تمام آن چیزی است که ما باید استراتژی سئوی خود را بدون پیروی کورکورانه از بهترین شیوه های مبهم و اغلب متناقض گوگل اطلاع دهیم.

سوالاتی دارید؟ نظر بدهید یا درصفحه های اجتماعی ما در ارتباط باشید.

نوشته شده توسط سئودانان

صفحات دیگر ما

سئو چیست؟

سئو سایت

سئو محتوا

سئو وردپرس

آموزش سئو

برای مشاوره سئو با در ارتباط باشید.

سئودانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *