چگونه UX سایت می تواند بر سئوی شما تأثیر بگذارد ؟

تجربه کاربری (UX)  به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل برای سئوی مؤثر در سال 2021 معرفی می‌شود. با توجه به میانگین دامنه توجه کاربران اینترنت که ظاهراً روز به روز کاهش می‌یابد، و نسلی که انتظار نتایج فوری را دارند، سرعت وب‌سایت و سهولت ناوبری از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

در این پست، UX، چیستی آن، بهینه سازی موتورهای جستجو، نحوه بهبود آن و چرایی ضروری بودن آن برای هر صاحب وب سایت را بررسی خواهیم کرد.

تجربه کاربری چیست؟

این عبارت نسبتاً خود توضیحی است زیرا همه چیز در مورد تجربه ای است که بازدیدکنندگان وب سایت هنگام مشاهده و پیمایش سایت شما دریافت می کنند. یک UX مثبت از چندین عامل تشکیل شده است که شامل موارد زیر است، اما محدود به آنها نیست:

  • بارگذاری وب سایت و سرعت بارگذاری صفحه
    • تجربه صفحه – هسته وب امتیازات قبولی ما را حیاتی می کند
  • ناوبری آسان و منطقی سایت
  • حداقل تبلیغات و پاپ آپ ها
  • محتوای با کیفیت
  • متن با فضای خالی زیاد و تقسیم به عنوان فرعی
  • محتوایی که به سرعت قابل اسکن است
  • وب سایتی که برای چشم آسان است و دیدن آن لذت بخش است
  • ساده نگه داشتن آن
  • داشتن صفحه ای از سوالات متداول (سؤالات متداول)
  • یک فراخوان روشن برای اقدام (CTA)
  • و …

 در اصل، هدف این است که بازدیدکننده یک تجربه بصری عالی داشته باشد و به راحتی در سایت شما حرکت کند. آسان به نظر می رسد، اما به این سادگی نیست زیرا معیارهای دیگری برای تولید حداکثر تجربه، نتایج و تبدیل مورد نیاز است.

 

چه کسی واقعاً به تجربه کاربر اهمیت می دهد؟

بازدیدکنندگان به UX عالی اهمیت می دهند، بنابراین اساساً همه. زمان اقامت در وب سایتی که تجربه کاربری مثبتی را ارائه می دهد، بهبود می یابد. صفحه‌ای را با تبلیغات چشمک‌زن، رنگ‌های بلند، بلوک‌های متنی بارگذاری شده به آن‌ها ارائه دهید، و بازدیدکننده احتمالاً کلیک می‌کند و به جای دیگری می‌رود.

سرعت سایت نیز بخشی از بهینه سازی UX شما است، زیرا زمان بارگذاری طولانی باید تلاشی متمرکز برای رفع سئو باشد، و این یک جنبه حیاتی تر در سال 2021 است. درست است، این به سرعت اینترنت بازدید کننده نیز بستگی دارد، اما اگر سایتی دارای خطا، زمان بارگذاری طولانی، TTFB کند، و در هنگام پیمایش کند باشد، حتی زمان بارگذاری سریع وب سایت نیز تفاوت چندانی ایجاد نمی کند. هدف این است که مطمئن شوید هر صفحه در وب سایت به سرعت و یکپارچه باز می شود. بازدیدکنندگان را در سایت شما نگه می دارد و نرخ پرش شما را کاهش می دهد، که برای رتبه بندی گوگل شما خوب است.

علاوه بر گوگل، بینگ به UX وب سایت ها نیز اهمیت می دهد و اکنون نگاهی دقیق تر به آن خواهیم داشت.

ux,seodanan 1

آیا یک UX ضعیف منجر به کاهش رتبه موتورهای جستجو می شود؟

گوگل به‌ویژه تاکید بیشتری بر مالکان وب‌سایت دارد که تجربه کاربری مثبتی را برای بازدیدکنندگان فراهم کنند و این می‌تواند بر رتبه‌بندی شما تأثیر مثبت یا منفی بگذارد. در SEO Inc، ما با اطمینان بیان می کنیم که UX بر رتبه بندی، نرخ تبدیل و نرخ پرش شما تأثیر می گذارد. و این باعث به دست آوردن یا از دست دادن ترافیک، رتبه بندی و مشتریان جدید می شود.

یکی از مواردی که گوگل و بینگ روی آن تمرکز دارند سرعت سایت است. قبلاً در مورد آن صحبت کردیم و قابل ذکر است. سایت هایی که دیر بارگذاری می شوند، در هنگام دریافت مکان های بالاتر در نتایج SERP، آسیب خواهند دید. این چیزی نیست که جریمه دستی به همراه داشته باشد یا منجر به فهرست زدایی سایت شما شود، اما می تواند رتبه شما را کاهش دهد و نرخ پرش شما را افزایش دهد.

هدف گوگل ارائه بهترین نتایج برای یک عبارت جستجو است. عوامل زیادی در نحوه رسیدن گوگل به این نتایج دخیل هستند. محتوای با کیفیت همیشه حیاتی است، مانند بک لینک های طبیعی. UX دقیقاً در آنجا رتبه بندی می شود، زیرا کیفیت به طور کلی در حال تبدیل شدن به چیز بزرگ در دنیای موتورهای جستجو است.

فرض کنید افرادی در حال بازدید از یک وب سایت هستند و بلافاصله از آن خارج می شوند. در این صورت، این نشانگر موتورهای جستجو است که سایت تجربه کاربری خوبی را به شکلی ارائه نمی دهد. این می تواند چیزی به سادگی باشد مانند محتوایی که بازدیدکننده انتظارش را داشت که پیدا کند، سایت درهم ریخته به نظر می رسد، و باز شدن آن بسیار کند است.

هر صاحب وب سایتی باید از دید بازدیدکننده به وب سایت خود نگاه کند تا تغییراتی در طراحی ایجاد کند، آزمایش کند و یا تنظیماتی را انجام دهد که UX را بهبود بخشد

چرا سئو فنی و UX نیز مهم است؟

SEO و UX فنی به عملکرد کلی سئو و رتبه بندی سایت شما کمک می کند. همچنین به تجربه کاربر اضافه می کند زیرا وب سایت به درستی کار می کند و محتوای وعده داده شده کشف شده در نتایج جستجو را ارائه می دهد.

  • سئوی فنی می تواند مواردی مانند موارد زیر را پوشش دهد:
  • تعامل اولیه سایت با SERP ها
  • کیفیت کلی و ارتباط صفحه فرود
  • سرعت بارگذاری صفحه
  • چارچوب های جاوا اسکریپت

و خیلی بیشتر

تجربه کاربر حتی می‌تواند با ارائه راه‌هایی برای تعامل با سایت و برند شما حتی پس از خروج بازدیدکننده، یک قدم فراتر برود. این می تواند شامل دعوت از آنها به لیست ایمیل شما، بازاریابی مجدد، کمپین های قطره ای، حضور در رسانه های اجتماعی برای برند شما و غیره باشد.

چگونه می توان تجربه کاربری وب سایت خود را بهبود بخشید؟

در دنیای مدرن، هر صاحب وب سایتی باید حداقل با اصول سئو کلاه سفید و UX آشنا شود تا رقابتی در پیش رو باقی بماند.

قبلاً اشاره کردیم که یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود تجربه کاربری برای وب‌سایت شما، مشاهده آن از زاویه پرسونای بازدیدکننده است:

  • آنها امیدوارند وقتی به آنجا برسند چه چیزی پیدا کنند؟
  • آیا محتوا مفید است و به راحتی قابل خواندن یا اسکن است؟
  • اگر شما یک بازدید کننده بودید، آیا دوست دارید زمانی را در سایت خود بگذرانید؟
  • آیا صفحات با حواس پرتی بیش از حد پر شده است؟
  • آیا منو و پیمایش منطقی است که مکان یابی اطلاعات، محصولات یا منابع را آسان می کند؟

این سوالاتی مانند موارد فوق است که صاحبان سایت باید در مورد سایت های خود از خود بپرسند، زیرا تنها در این صورت است که می توانند به بهبود وب سایت خود و ارائه بهترین UX ممکن امیدوار باشند.

کمک گرفتن از کارشناسان صنعت که به طور کامل مکانیزم سئو و تجربه کاربری با کیفیت بالا را درک می کنند نیز به هیچ وجه کمک نخواهد کرد. متأسفانه، همه مدیران وب‌سایت‌ها و صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین زمان، دانش یا تمایلی برای بهبود مؤثر UX سایت‌های خود ندارند، بنابراین باید با شخصی که این کار را انجام می‌دهد تماس بگیرید.(مشاوره)

نوشته شده توسط سئودانان

برای اطلاعات بیشتر به صفحان زیر نگاهی بیاندازید.

سئو چیست

سئو سایت

سئو وردپرس

آموزش سئو

سئو محتوا

 

سئودانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *