برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
چک لیست نهایی سئو برای سال ۲۰۲۲ است. اگر به دنبال یک چک لیست سئو جامع برای بهینه سازی وب سایت خود برای سال ۲۰۲۲ هستید، پس مکان مناسب را پیدا کرده اید..چک لیست سئو ما کامل است و تمام زمینه های سئو از جمله اصول سئو، سئو فنی، سئوی درون صفحه، جستجوی کلمات کلیدی، سئو خارج از صفحه، سئو محلی و سئوی موبایل را پوشش می دهد.
فراموش نکنید که وقتی صحبت از سئو به میان می آید، گاهی اوقات چیزهای کوچک زیادی در کنار هم هستند که می توانند در رتبه بندی گوگل شما تفاوت ایجاد کنند.
این چک لیست نهایی سئو برای سال ۲۰۲۲ است. اگر به دنبال یک چک لیست جامع برای بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل در سال ۲۰۲۲ هستید، پس مکان مناسب را انتخاب کرده اید.
چک لیست سئو ما کامل است و تمام زمینه های سئو از جمله اصول سئو، سئو فنی، سئوی درون صفحه، جستجوی کلمات کلیدی، سئو خارج از صفحه، سئو محلی و سئوی موبایل را پوشش می دهد.
مفاهیم اولیه سئو و اصطلاحات کلیدی را درک کنید
وب سایت خود را با Google Search Console اضافه و تأیید کنید
با ابزار Bing Webmaster وب سایت خود را اضافه و تأیید کنید
Google Analytics را راه اندازی کنید و یاد بگیرید که چگونه از گزارش های اولیه SEO استفاده کنید
پنالتی های گوگل را بررسی کنید
ساختار پیوند ثابت خود را بررسی کنید و URL های خود را سئو دوستانه کنید
SSL را نصب کنید و مطمئن شوید که وب سایت شما HTTPS است
“گزارش پوشش” را در کنسول جستجوی Google برای وجود خطا بررسی کنید
فایلtxt خود را بررسی و بهینه کنید
تنظیمات دید وردپرس را بررسی کنید
تنظیمات نظر خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که همه پیوندهای نظرات ‘nofollow’ هستند
منو و ساختار سایت خود را بهینه کنید
نقشه سایت XML خود را بهینه کنید و به موتورهای جستجو ارسال کنید
خطاهای نقشه سایت را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید
داده های نشانه گذاری داده های ساخت یافته را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
اجرای نشانه گذاری داده های ساخت یافته خود را آزمایش کنید
منوهای breadcrumb را در تمام پست ها و صفحات خود فعال کنید
بررسی کنید که اجرای طرح شما برای breadcrumbs درست است
بررسی کنید که همه صفحات شما یک URL متعارف را تعریف کنند
اگر وب سایت شما به بیش از یک زبان موجود است، hreflang را پیاده سازی کنید
صفحه 404 خود را بررسی و بهینه کنید
سرعت بارگذاری وب سایت خود را بررسی و بهبود دهید
از Lazy Loading برای تصاویر و ویدیوها استفاده کنید
لوگو و فاویکون خود را بهینه کنید
عناوین صفحه خود را بهینه کنید (از جمله صفحه اصلی)
توضیحات متا خود را بهینه کنید (از جمله صفحه اصلی)
نام برند خود را در گوگل بررسی کنید
وب سایت خود را برای لینک های سایت گوگل بهینه کنید
پست های خود را برای لینک های سایت گوگل بهینه کنید
پست های خود را برای قطعه های ویژه گوگل با استفاده از لیست ها بهینه کنید
تگ H1 را برای همه صفحات (از جمله صفحه اصلی) بررسی و بهینه کنید.
عناوین صفحه خود را بررسی و بهینه کنید
مطمئن شوید که کلمه کلیدی مورد نظر شما در پاراگراف ابتدایی شما گنجانده شده است
محتوای متنی را برای همراهی با محتوای غیر متنی خود اضافه کنید
محتوای خود را برای EAT بهینه کنید
محتوای خود را زیبا کنید (قالببندی و استایلسازی) و خواندن آن را آسان کنید
یک نقشه سایت تصویر اختصاصی ایجاد کنید و آن را به گوگل ارسال کنید
ویدیوها و سایر عناصر چند رسانه ای خود را بهینه کنید (با طرحواره های مناسب)
یک نقشه سایت ویدیویی اختصاصی ایجاد کنید و آن را به Google ارسال کنید
عناوین/توضیحات/محتوای صفحات دسته بندی خود را بهینه کنید
استراتژی لینک داخلی خود را بررسی کنید
به سایر وب سایت های با کیفیت بالا اعتبار بدهید
کلمات کلیدی سئو را بدانید
نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی را بیاموزید
یاد بگیرید که چگونه از نتایج تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید
لینک بیلدینگ چیست و چرا اهمیت دارد
مفاهیم اولیه لینک بیلدینگ را بیاموزید
دریافت لینک از وب سایت های معتبر (11 روش)
نمایه پیوند خود را برای شناسایی و حذف لینک های بد بررسی کنید
لوگوی خود را برای سئوی محلی بهینه کنید
اطلاعات NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) را در همه صفحات خود اضافه کنید
اطمینان حاصل کنید که اطلاعات NAP در همه کانال ها یکسان است
یک نقشه گوگل را به صفحه اطلاعات تماس اضافه کنید
شرکت خود را با Google My Business ثبت کنید
از Schema برای دادن اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار محلی خود به Google استفاده کنید
وب سایت خود را با دایرکتوری های مربوطه ثبت کنید
تشویق کنید و به هر بررسی در همه سیستم عامل ها پاسخ دهید
به دنبال اشاره (پیوندها) از مطبوعات محلی)
تست Google Mobile Friendly را اجرا کنید
سرعت موبایل خود را با استفاده از ابزارهای مختلف بررسی کنید
وب سایت موبایل خود را با وضوح های مختلف تست کنید
بررسی استفاده از پنجره بازشو در تلفن همراه- بررسی کنید که CTA شما در تلفن همراه قابل مشاهده و دسترسی آسان باشد
چک لیست سئو
سئو فرآیندی است که دارای مجموعه ای از قوانین است که می توانید در وب سایت خود اعمال کنید تا موتورهای جستجو بتوانند بدون مشکل به محتوای شما دسترسی پیدا کنند، بخزند و فهرست کنند.
هدف کلی شما از سئو ایجاد وب سایت های بهتر از نظر محتوا و قابلیت استفاده است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو را راضی نگه می دارد.
اگر در پست های قبلی من در مورد نحوه کار موتورهای جستجو را خوانده باشید، می دانید که موتورهای جستجو توسط الگوریتم های پیچیده ای کنترل می شوند که قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام وب سایت ها را در بالای نتایج جستجو نشان دهند از تعدادی پارامتر استفاده می کنند.
برای اینکه بتوانید کل فرآیند سئو را کنترل کنید و به الگوریتم ها آنچه را که می خواهید بدهید، قوانین مختلف سئو در سه دسته اصلی دسته بندی می شوند و بنابراین چگونه عبارات دیگری مانند سئو فنی، سئو داخلی، سئو خارج از صفحه متولد شدند.
چک لیست سئو به شما کمک میکند تا سایت خود رابه نتایج بالای گوگل برسونید،
کنسول جستجوی گوگل یک سرویس رایگان ارائه شده توسط گوگل است که به مدیران وب سایت امکان دسترسی به تعدادی ابزار و گزارش برای بهینه سازی وب سایت های خود در جستجوی گوگل را می دهد.
می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای اطلاع از آنچه گوگل در مورد وب سایت شما می داند، تجزیه و تحلیل رتبه بندی گوگل، شناسایی و رفع خطاهای مربوط به خزیدن و نمایه سازی استفاده کنید و گوگل را از تغییرات ایجاد شده در وب سایت خود مطلع کنید.
GSC مهمترین ابزاری است که برای بهینه سازی سئوی وب سایت خود استفاده می کنید،
برای شروع کار با کنسول جستجوی گوگل، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس ویژگی های وب خود را اضافه و تأیید کنید.
بینگ اگرچه به اندازه گوگل محبوب نیست، اما دومین موتور جستجوی پرکاربرد است و قابل تامل است.Bing مجموعه ای از ابزارها را دارد که می توانید از آنها برای بهینه سازی ظاهر وب سایت خود در جستجوی Bing استفاده کنید. به این ابزارهای وب مستر بینگ می گویند و عملکردی مشابه GSC (گوگل سرچ کنسول ) دارند.
برای اینکه بتوانید عملکرد سئوی خود را نظارت کنید، به کمک ابزارهای تجزیه و تحلیل و گزارش نیاز دارید و Google Analytics بهترین ابزار برای استفاده است (و رایگان است).اولین قدم این است که کد گوگل آنالیتیکس را در وب سایت خود نصب کنید و با گزارش های اولیه سئو آشنا شوید.
یکی از بررسی های اولیه سئو که باید از ابتدا انجام دهید این است که مطمئن شوید وب سایت شما تحت جریمه گوگل نیست.
گوگل مجازات های مختلفی (دستی و الگوریتمی) دارد که به عنوان نوعی “مجازات” برای وب سایت هایی که دستورالعمل های آنها را نقض می کنند اعمال می شود.
اگر وب سایت شما با جریمه گوگل مواجه شد، ممکن است مجبور شوید ابتدا مسیر دیگری را برای بازیابی از جریمه دنبال کنید (در صورت امکان) و سپس به بررسی چک لیست SEO ادامه دهید
پیوند ثابت نشانی اینترنتی یک صفحه وب است. به آن پیوند ثابت می گویند زیرا انتظار نمی رود در طول عمر صفحه تغییر کند.برای اهداف سئو، باید بررسی کنید و مطمئن شوید که همه صفحات وب سایت شما دارای URL های سئو دوستانه هستند.URL های سئو دوستانه دارای ویژگی های زیر هستند:
1 – کوتاه و توصیفی هستند
4 – آنها شامل کلمات کلیدی هستند
3 – آنها از خط فاصله (-) برای جدا کردن کلمات استفاده می کنند
نصب SSL در وب سایت شما یکی از فاکتورهای شناخته شده رتبه بندی است .
SSL تضمین می کند که هر اطلاعاتی که بین وب سایت و سرور شما به اشتراک گذاشته می شود ایمن است.
اگر هنوز وبسایت خود را به HTTPS منتقل نکردهاید، این یکی از موارد اولویتدار در فهرست کارهای شماست.
افزودن SSL به وب سایت شما برای اهداف سئو کافی نیست، شما باید مطمئن شوید که این کار را به درستی انجام می دهید تا رتبه فعلی خود را از دست ندهید.
اگر در مرحله خزیدن و نمایه سازی مشکلی وجود داشته باشد، برای سئوی شما بسیار بد است.این می تواند باعث مشکلات بزرگی در رتبه بندی شما شود، بنابراین یکی از بررسی هایی که باید به طور منظم انجام دهید این است که از گزارش Coverage در کنسول جستجوی Google بازدید کنید و خطاها را بررسی کنید.
فایلی است که در پوشه ریشه سایت شما قرار دارد و به موتورهای جستجو دستورالعمل می دهد که کدام صفحات سایت شما را می توانند بخزند و فهرست کنند. یک پیکربندی نادرست در فایل robots.txt می تواند باعث خطاهای بزرگ یا حتی حذف فهرست وب سایت شما از نتایج موتورهای جستجو شود.
اگر از وردپرس به عنوان CMS خود استفاده می کنید، علاوه بر بررسی فایل robots.txt، باید تنظیمات دیدگاه در وردپرس را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که به طور تصادفی موتورهای جستجو را از دسترسی به محتوای خود مسدود نمی کنید.
بررسی دیگری که باید در چک لیست سئو انجام دهید این است که مطمئن شوید هر لینکی در بخش نظرات شما دارای ویژگی nofollow است.نظرات برای سئو خوب هستند و باید در وبلاگ شما فعال شوند، اما برای جلوگیری از جریمه گوگل برای “پیوندهای غیر طبیعی”، همه لینک های خروجی باید nofollow شوند.یک لینک nofollow به موتورهای جستجو دستور می دهد که هیچ رتبه صفحه (یا آب پیوند) را به وب سایت مورد نظر ارسال نکنند.ساده ترین راه برای بررسی استفاده از گزینه INSPECT ابزار توسعه دهندگان گوگل است.
اگر می خواهید یک متخصص سئو واقعی باشید ، هنگام ممیزی وب سایت خود، نباید بهینه سازی ساختار سایت خود را فراموش کنید.
این اشتباهی است که من همیشه هنگام انجام ممیزی SEO می بینم .
ساختار سایت خوب بیش از 3 سطح عمق ندارد و اجازه می دهد تا هر پیوند وب سایتی از صفحه اصلی با 3 کلیک یا کمتر قابل دسترسی باشد.
منوی وب سایت باید دقیقاً ساختار وب سایت را منعکس کند.
اگر در مورد وب سایت شما اینطور نیست، بازنگری در ساختار سایت می تواند به شما در بهبود سئو کمک کند.
نقشه سایت XML فایلی است که تمام صفحات سایت شما را که موتورهای جستجو باید بدانند فهرست می کند.
شما باید بررسی کنید که نقشه سایت XML شما به درستی بهینه و معتبر است و سپس نقشه سایت خود را به گوگل و بینگ ارسال کنید.
ارسال نقشه سایت خود به گوگل پایان ماجرا نیست. شما باید به طور منظم کنسول جستجوی گوگل را برای خطاهای نقشه سایت بررسی کنید.
طرحواره ها و داده های ساخت یافته امروزه برای سئو بسیار مهم هستند.آنها می توانند به طور چشمگیری به شما کمک کنند ظاهر وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل افزایش دهید، آنها برای SEO محلی و برای SEO Voice خوب هستند. بسیاری از مردم فراموش می کنند که داده های ساختاریافته لازم را به صفحه اصلی خود اضافه کنند و این یک اشتباه بزرگ است. صفحه اصلی شما به دلایل زیادی یکی از مهمترین صفحات سایت شما است و وقتی صحبت از سئو به میان می آید باید مانند بقیه صفحات با آن برخورد کرد.
وقتی صحبت از داده های ساختار یافته برای صفحه اصلی می شود، باید مطمئن شوید که طرحواره های زیر را تعریف کرده اید:
سازمان (اگر یک تجارت آنلاین هستید)
کسب و کار محلی (اگر حضور فیزیکی دارید، یعنی یک فروشگاه)
شخص (اگر وبلاگ شخصی دارید)
گاهی اوقات تعاریف طرحواره تغییر می کند، بنابراین تمرین خوبی است که اجرای طرحواره خود را به طور منظم با استفاده از ابزار آزمایش نتایج غنی بررسی کنید .
می توانید از این ابزار برای بررسی داده های ساختاری که به صفحه اصلی و بقیه صفحات خود اضافه کرده اید استفاده کنید.
به روز و معتبر نگه داشتن اطلاعات طرحواره بسیار مهم است.
منوی سوخاری یک منوی کوچک است که معمولاً در بالای صفحه قرار دارد و به عنوان کمک ناوبری استفاده می شود. مسیر بازگشت از صفحه فعلی به صفحه اصلی را نشان می دهد.
منوهای Breadcrumb برای تجربه کاربر خوب هستند و بنابراین برای SEO نیز خوب هستند.
گوگل عاشق سوخاری هاست و استفاده از آنها را در سایت خود توصیه می کند.
یکی از مزایای استفاده از این منوها این است که نمایش قطعات جستجوی شما را در نتایج جستجوی موبایل بهبود می بخشد
(با چک لیست سئو قدم به قدم پیش برید)
Google گاهی اوقات از نام breadcrumb به جای URL در قطعه جستجو استفاده می کند، بنابراین شما باید مطمئن شوید که داده های ساختاری مربوطه برای breadcrumb های شما اضافه شده است.
اگر از افزونه Yoast SEO برای خردههای نان استفاده میکنید، به طور خودکار طرحواره صحیح و کد داده ساختاریافته را اضافه میکند.
URL متعارف چیست ؟
Canonicalization یک مفهوم پیشرفته SEO است اما چیزی که برای درست کردن آن بسیار مهم است.
URL های متعارف می توانند به شما کمک کنند تا مشکلات محتوای تکراری را حل کنید، از محتوای شما در زمانی که وب سایت های دیگر از محتوای شما استفاده می کنند (با یا بدون نگرانی) محافظت می کند و این تنها راه برای تعیین دامنه ترجیحی شما برای Google است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد URL های متعارف و نحوه استفاده صحیح از آنها، این راهنماها را بخوانید
(با چک لیست سئو قدم به قدم پیش برید)
اگر محتوای وب سایت شما به بیش از یک زبان موجود است، باید از تگ های hreflang استفاده کنید تا به گوگل در مورد نسخه های محلی صفحه خود بگویید.
عدم انجام این کار می تواند مشکلاتی را برای نمایه سازی شما ایجاد کند زیرا اگر همان صفحه به بیش از یک زبان در دسترس باشد، ممکن است Google گیج شود.
آنها معمولاً آن را به درستی دریافت می کنند، اما با استفاده از hreflang امکان بروز هرگونه مشکل را به حداقل می رسانید
صفحه 404 زمانی نشان داده می شود که صفحه ای در سایت شما یافت نمی شود. این می تواند به این دلیل باشد که کاربران URL را اشتباه تایپ کرده اند، صفحه ای از سایت شما حذف شده و دیگر در دسترس نیست.
برای بهترین تجربه کاربری، باید مطمئن شوید که صفحه 404 شما معنیدار است و گزینههای جایگزینی را در اختیار کاربران قرار میدهد تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.
صفحه 404 من به این صورت است
به عنوان بخشی از بررسی فنی سئو، باید سرعت بارگذاری وب سایت خود را تا حد امکان بررسی و بهبود بخشید.
سرعت بارگذاری یک عامل شناخته شده رتبه بندی گوگل و یک عامل بسیار مهم تجربه کاربر است
یکی از راه های عملی برای بهبود سرعت بارگذاری سایت، به خصوص در موبایل، استفاده از بارگذاری تنبل برای تصاویر و ویدیوها است.
بارگذاری تنبل مکانیزمی است که تصاویر یا ویدیوها را تنها زمانی بارگذاری می کند که در نمای کاربر باشند.
Lazy loading را می توان به راحتی اجرا کرد. اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید از WP-ROCKET (این افزونه ای است که من در این سایت استفاده می کنم) یا افزونه Native Lazy Load (توسط گوگل) برای فعال کردن این ویژگی در وب سایت خود استفاده کنید
آخرین چیزی که قبل از ادامه به بقیه موارد در این چک لیست سئو باید مرور کنید، بهینه سازی لوگو و فاویکون وب سایت شما است.
بهینه سازی یعنی:
مطمئن شوید که لوگوی شما یک تصویر است و نه متن – ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که لوگوی شما را در نتایج جستجو نشان دهد و برای انجام این کار باید یک تصویر باشد.
به لوگوی خود نام صحیح بدهید – فقط از کلمه لوگو استفاده نکنید بلکه از نام وب سایت + لوگوی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، trustsoft-logo.png
متن ALT را با لوگوی خود اضافه کنید – متن جایگزین را ساده نگه دارید، به عنوان مثال “Reliablesoft logo”
وقتی صحبت از استفاده از فاویکون به میان می آید، مطمئن شوید که یک فاویکون سفارشی برای سایت خود تعیین کرده اید که اندازه آن مربع است.
گوگل در حال آزمایش نشان دادن فاویکون ها در نتایج جستجو است، بنابراین باید مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی نمایش داده شده است.
(با چک لیست سئو قدم به قدم پیش برید)
بهینه سازی عنوان صفحه مهمترین عامل سئو است. در عنوان خود، باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را بگنجانید زیرا این به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا ایده ای از محتوای صفحه پیدا کنند.
علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، باید بهترین روشها را نیز دنبال کنید:
هنگام بهینه سازی عناوین خود، صفحه اصلی خود را فراموش نکنید
توضیحات متا در نتایج جستجو نشان داده می شود و این فرصتی عالی برای “تبلیغ” صفحه خود برای کاربران است.
توضیحات متا خوب می تواند CTR (نرخ کلیک) شما را افزایش دهد و با استفاده از محتوا و رتبه بندی موجود، ترافیک موتورهای جستجوی بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.
چکی که باید انجام دهید (و افراد زیادی انجام نمی دهند)، این است که نام برند خود را در گوگل جستجو کنید و نتایج را بررسی کنید.
باید اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز بدی (مثل یک بررسی منفی) برای نام تجاری شما ظاهر نمی شود زیرا این می تواند تأثیر منفی بر شهرت شما و همچنین بر SEO شما داشته باشد.
یکی دیگر از راه های بهبود ظاهر وب سایت در گوگل از طریق لینک های سایت است.
اگرچه نمیتوانید مستقیماً کنترل کنید که کدام پیوندهای سایت برای وبسایت شما نشان داده میشوند، راههایی وجود دارد که Google را راهنمایی میکند تا لینکهای سایت مورد نظرتان را انتخاب کند.
گوگل لینک های سایت را برای پست های فردی نیز نشان می دهد. پیوندهای سایت پست، بخش جستجوی شما را برای کلیک ها جذاب تر می کند.
به عنوان مثال، به پیوندهای سایت پست برای یکی از پست های من نگاه کنید.
گوگل دوست دارد لیست هایی را در بالای نتایج جستجوی خود نشان دهد. این معمولاً در مورد نحوه نحوه نوشتن مقالات، نکات یا پست هایی که شامل لیست هستند، صادق است.
به عنوان مثال، سعی کنید «نکات سئو»، «چک لیست فنی سئو»، «چگونه به یک متخصص سئو تبدیل شویم» در گوگل جستجو کنید، چیزی شبیه به این را خواهید دید.
یکی از عناصر سئوی درون صفحه که بهینه سازی آن آسان است، تگ H1 است.
تگ H1 اولین عنصر مهمی است که در یک صفحه نشان داده می شود و معمولاً ارزشی برابر با عنوان صفحه دارد.
سئوی تگ H1 آسان است:
علاوه بر تگ H1، باید سایر عناوین پست خود را نیز بهینه کنید. این معمولاً سرفصل های H2 و H3 هستند.دستورالعمل های SEO که باید رعایت کنید:
داشتن تعادل بین استفاده از سرفصل ها و سایر عناصر قالب بندی همیشه بهترین رویکرد است
این یکی از اصول اولیه محتوای سئو است . داشتن کلمات کلیدی، شما می خواهید صفحه ای در گوگل در پاراگراف ابتدایی خود با آن شناخته شود، باعث می شود صفحه شما برای آن کلمات کلیدی، هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران، مرتبط تر باشد.
لازم نیست زیاده روی کنید، یک یا دو بار ذکر کلمه کلیدی مورد نظرتان کافی است
موتورهای جستجو بهتر از هر عنصر دیگری می توانند متن را درک کنند، بنابراین برای آسان تر کردن کار آنها مطمئن شوید که همیشه محتوای متنی در یک صفحه دارید.
داشتن صفحه ای پر از تصاویر یا ویدیوها، عمل سئو خوبی نیست.
EAT مخفف Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است. این چه ارتباطی با سئو دارد؟
گوگل اخیراً این مفهوم را معرفی کرده است تا بر این واقعیت تأکید کند که وب سایت هایی که در نتایج جستجوی خود رتبه بالایی دارند باید شهرت خوبی داشته باشند.
به زبان ساده، این بدان معناست که گوگل سعی دارد وب سایت هایی را که اعتبار و تخصص آنها در مورد یک موضوع ثابت شده است و وب سایت هایی که مورد اعتماد کاربران هستند رتبه بندی کند
(با چک لیست سئو قدم به قدم پیش برید)
پرتاب متن و تصاویر در یک صفحه، راهی برای طراحی صفحه ای نیست که واجد شرایط رتبه بندی در گوگل باشد.
شما باید روی قالب بندی و استایل خود کار کنید و تجربه خوبی به کاربران بدهید. شما مجبور نیستید کار خیلی فانتزی انجام دهید، فقط اطمینان حاصل کنید که خواندن صفحات شما در همه دستگاه ها آسان است.
از فونت هایی که برای خواندن خیلی کوچک هستند استفاده نکنید و از عناصر قالب بندی موجود برای زیباتر کردن متن خود استفاده کنید.
بهینه سازی تصویر یک امر ضروری است. موتورهای جستجو درک بهتری از یک تصویر دارند، اما برای اهداف سئوی تصویر باید به سه چیز توجه کنید:
بهینه سازی نام فایل تصویر
نام فایل های تصویری باید آموزنده باشد و تصویر را با دقت توصیف کند.
اندازه فایل تصویر را بهینه کنید
به عنوان یک قانون کلی هرچه اندازه تصویر کوچکتر باشد (به بایت) بهتر است.
متن جایگزین تصویر را بهینه کنید
علاوه بر ایجاد نقشه سایت XML برای صفحات خود، همچنین باید تصاویر خود را به گوگل ارسال کنید.
می توانید تصاویر را در نقشه سایت XML اصلی خود اضافه کنید یا مانند مثال زیر یک نقشه سایت تصویر اختصاصی ایجاد کنید.
فراموش نکنید که نقشه سایت خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید.
هنگامی که ویدیویی را به محتوای خود اضافه میکنید، چه از YouTube، Vimeo، یا با آپلود آن در وبسایت خود، همچنین باید طرح مناسبی را اضافه کنید تا به Google کمک کنید تا بفهمد ویدیو در مورد چیست ؟
در طرح ویدیویی، میتوانید عنوان، توضیحات و تصویر کوچک یک ویدیو را تعریف کنید.
درست مانند تصاویر، اگر از ویدیوها در محتوای خود استفاده می کنید، باید آنها را به نقشه سایت (به نقشه سایت اصلی یا جداگانه) اضافه کنید و از طریق ابزارهای وب مستر به Google و Bing ارسال کنید.
این را همیشه میبینم. وب مسترها تمام وقت خود را صرف بهینه سازی پست ها و صفحات محصول خود می کنند اما صفحات دسته بندی را فراموش می کنند.
با صفحات دستهبندی باید مانند صفحات «عادی» رفتار شود. این به معنای بهینه سازی عناوین، توضیحات و محتوای آنها است.
اگر یک وب سایت تجارت الکترونیک دارید، این امر به ویژه مهم است.
لینک سازی داخلی یکی از تاکتیک های مورد علاقه من در سئو است. این مفهوم ساده است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحات وب سایت خود را به هم متصل کنید و یک وب کوچک ایجاد کنید.
صفحاتی که تعداد لینک های داخلی بیشتری دارند توسط گوگل به عنوان مهمترین صفحات سایت شما در نظر گرفته می شوند.
هنگام افزودن پیوندهای داخلی، مطمئن شوید که انکر تکست خود را بهینه کرده اید .
این در واقع توصیههای سئو است که مستقیماً از Google میآید و اینها دقیقاً کلماتی هستند که آنها استفاده میکنند.
به زبان ساده، آنها مدیران وبسایت را تشویق میکنند تا به وبسایتهای با کیفیت بالا در اینترنت پیوند دهند.
دلیل آن ساده است، به الگوریتم آنها در رتبه بندی وب سایت های مهم در موقعیت های برتر کمک می کند.
سود سئو از انجام این کار برای وب سایت شما به شرح زیر است:
شما محتوای خود را به عنوان منبع خوبی قرار می دهید که به منابع خوب دیگر پیوند می دهد.
اولین قدم قبل از اینکه دستان خود را کثیف کنید و شروع به تحقیق در مورد کلمات کلیدی کنید این است که بدانید کلمات کلیدی SEO چیست و چگونه کلمات کلیدی مناسب را برای وب سایت یا تجارت خود پیدا کنید.
این یک مرحله توصیه شده است، حتی اگر متخصص سئو هستید . من بیش از 15 سال است که سئو کار می کنم و همیشه می بینم که افراد در سئو شکست می خورند زیرا اصول اولیه را در مورد تحقیق کلمات کلیدی نمی دانند.
طولانی 70٪ از کل جستجوها را تشکیل می دهند و این بدان معنی است که اگر ندانید کلمات کلیدی دم بلند چیست و چگونه آنها را به درستی هدف قرار دهید، شانس خود را برای دریافت ترافیک مناسب از موتورهای جستجو به حداقل می رسانید.
(با چک لیست سئو قدم به قدم پیش برید)
هنگامی که اصول تحقیق کلمات کلیدی را بدانید و ایده روشنی در ذهن خود داشته باشید که می خواهید با تحقیق کلمات کلیدی به چه چیزی برسید ، وقت آن است که دست خود را کثیف کنید و این کار را انجام دهید.
هدف نهایی شما این است که فهرستی از کلمات کلیدی تهیه کنید که بتوانید از آن برای بهینه سازی صفحات موجود خود استفاده کنید و همچنین کلمات کلیدی را برای هدف قرار دادن محتوای جدید به کار ببرید.
این ترکیب چیزی است که موفقیت طولانی مدت سئو را تضمین می کند.
(با چک لیست سئو قدم به قدم پیش برید)
برای استفاده از تلاشهای تحقیقاتی کلمات کلیدی خود، باید بدانید که چگونه نتیجه تحقیق کلمات کلیدی برای بهینهسازی محتوای خود به دست میآید.
این قوانین ساده را دنبال کنید:
برای موفقیت در سئوی خارج از صفحه، ابتدا باید بدانید که لینک سازی چیست و چرا اهمیت دارد.
به عبارت ساده، لینک ها مهم هستند زیرا بخشی از الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو هستند و می توانند بر موقعیت های رتبه بندی شما تأثیر بگذارند.
وب سایت هایی با لینک های ورودی با کیفیت خوب نسبت به وب سایت هایی با لینک های صفر یا کمتر به احتمال زیاد در SERPS رتبه بالاتری دارند.
این ارتباط از لینک ها و رتبه بندی ها اولین بار توسط لری پیج و سرگئی برین (بنیانگذاران گوگل) هنگامی که آنها الگوریتم رتبه بندی اولیه گوگل را در اواخر دهه 1990 نوشتند، معرفی شد.
ایده آنها این بود که وب سایت هایی که از وب سایت های دیگر در وب ارجاع داده می شوند (پیوند داده می شوند) از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و بنابراین سزاوار رتبه بالاتر در نتایج جستجو هستند.
البته از آن زمان تا کنون همه چیز بسیار تغییر کرده است و هنگام محاسبه رتبه بندی یک صفحه برای یک کلمه کلیدی، عوامل بسیار بیشتری در نظر گرفته می شود، اما پیوندها هنوز نقش بسیار مهمی دارند.
این فقط یک بازی اعداد نیست، یعنی وب سایتی که لینک های بیشتری دارد، رتبه بالاتری ندارد، بلکه این موضوع نیز مهم است که این لینک ها از کجا آمده اند.
علاوه بر درک اهمیت لینک بیلدینگ برای رتبه بندی، باید با مفاهیم اولیه لینک سازی نیز آشنا شوید.
شما نیاز دارید:
تفاوت بین لینک خوب و لینک بد را درک کنید
همه لینک ها برابر نیستند. لینک های خوب می توانند به رتبه بندی شما کمک کنند، لینک های بد می توانند شما را به دردسر بیندازند.
تفاوت بین ساخت لینک کلاه سفید و کلاه سیاه را درک کنید
در صنعت سئو در مورد تکنیک های لینک سازی کلاه سفید و کلاه سیاه صحبت های زیادی وجود دارد. شما باید در سمت امن بمانید و فقط از روش های سئو کلاه سفید پیروی کنید .
تفاوت بین لینک های معمولی و لینک های Nofollow را درک کنید
لینک های ورودی که دارای ویژگی nofollow هستند در رتبه بندی شما به حساب نمی آیند. آنها هنوز هم برای اهداف تجاری و ترافیک مفید هستند اما به رتبه بندی شما کمکی نمی کنند.
لینک های طبیعی بهترین لینک هایی هستند که می توانید دریافت کنید
یک لینک طبیعی همان چیزی است که گوگل می خواهد و دانستن اینکه چگونه آن را بدست آورید، می تواند تفاوت زیادی در رتبه بندی شما ایجاد کند.
یکی از موارد مهم در چک لیست سئوی خارج از صفحه این است که چگونه پیوندهایی به دست آورید که می توانند بر رتبه شما تأثیر مثبت بگذارند.
این یکی از پیچیده ترین و زمان برترین فرآیندهای سئو است اما بسیار مهم است.
راهنمای زیر را برای تمام تکنیکهای ساخت لینک کلاه سفید که کارایی آنها ثابت شده است، بخوانید. من مطمئن هستم که تمرین هایی را خواهید یافت که به آنها فکر نکرده اید.
وقتی برای ایجاد لینک به وب سایت خود کار می کنید، گاهی اوقات ممکن است همه چیز به هم ریخته شود. ممکن است در نهایت “پیوندهای بد” به نمایه خود داشته باشید که به طور بالقوه می تواند شما را به دردسر بیاندازد.
بنابراین توصیه می شود نمایه پیوند خود را به طور منظم بررسی کنید و در صورت نیاز اقدام کنید.
این مهم ترین عامل سئوی محلی نیست، اما هر ذره کمک می کند.
از متن ALT لوگوی خود برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد مکان کسب و کار خود استفاده کنید.
برای مثال، اگر کسبوکاری در فلوریدا دارید، میتوانید از آن به عنوان متن جایگزین لوگوی خود استفاده کنید.
هر سیگنالی که می توانید به Google مربوط به محل خود بدهید برای SEO محلی مفید است.
در تمام صفحات وب سایت خود، مطمئن شوید که جزئیات کامل آدرس شما (شماره خیابان، کدپستی، ایالت، کشور، شماره تلفن، شماره فکس، ایمیل) به صورت متن (نه تصویر) در موقعیت برجسته قابل مشاهده است.
در زیر چند نمونه از فرمت های خوب و بد NAP را ببینید.
هنگام نمایش نام، آدرس و شماره تلفن خود در کانال های مختلف در سراسر وب، استفاده از اطلاعات و قالب یکسان مهم است. به عنوان مثال در وب سایت شما، صفحه Google My Business، Yelp، Facebook و غیره…
در صفحه تماس با ما مطمئن شوید که نقشه گوگل را جاسازی کرده اید و محتوای متنی دارید که نام، آدرس و تلفن کسب و کار شما را نشان می دهد.
اگر می خواهید کسب و کار شما در قطعه نقشه های گوگل (در نتایج جستجو) و نقشه های گوگل نمایش داده شود، بسیار مهم است.
برای شروع کار با Google برای کسب و کار من، این مراحل را دنبال کنید.
بسته به نوع کسب و کار محلی، شما باید از طرح واره مناسب استفاده کنید.
میتوانید اطلاعات بیشتر درباره طرحهای کسبوکار محلی را از Google و همچنین از schema.org بخوانید .
در اینجا نمونه ای از نحوه ظاهر این طرح برای یک رستوران محلی است. این قطعه کد JSON-LD باید به صفحه اصلی اضافه شود
علاوه بر افزودن وبسایت خود به «Google برای کسبوکار من»، تعدادی دایرکتوری قابل اعتماد دیگر وجود دارد که میتوانید از آنها برای فهرست کردن وبسایت خود و دادن سیگنالهایی به Google درباره موقعیت مکانی خود استفاده کنید.
بررسی های معتبر می توانند نقش مهمی در رتبه بندی SEO محلی شما داشته باشند.
شما باید کاربران را تشویق کنید تا کسب و کار شما را در پلتفرمهای مختلف بررسی کنند (Google برای کسبوکار من یکی از مهمترین آنهاست) و پاسخ دادن به همه بررسیها (اعم از خوب یا بد) در همه پلتفرمها به همان اندازه مهم است.
شما می توانید از مشتریان خود بخواهید که در پلتفرم مورد علاقه خود نظر خود را با دادن مشوق هایی به آنها یعنی 5 درصد در خرید بعدی یا ارسال یادآوری از طریق پیامک یا ایمیل به آنها بنویسند
هر گونه اشاره (بک لینک) که می توانید از وب سایت های مورد اعتماد در همان شهر کسب و کار خود دریافت کنید، یک سیگنال قوی برای SEO محلی شما است.
به عنوان مثال، می توانید یک لینک از یک روزنامه محلی (آنلاین) یا یک مجله مرتبط با جایگاه خود دریافت کنید.
Google Mobile-Friend test ابزاری رایگان توسط گوگل است که وب سایت شما را بررسی می کند و به شما توصیه می کند که چگونه آن را موبایل پسند کنید.
این آزمایشی است که مشکلات اساسی استفاده از تلفن همراه مانند اندازه فونت های کوچک را بررسی می کند، اما شروع خوبی است
سرعت بارگذاری برای کاربران موبایل بسیار مهم است. هدف شما این است که وب سایت خود را در کمتر از 3 ثانیه روی موبایل بارگذاری کنید.
انجام این کار آسان نیست، ممکن است برای رسیدن به آن شماره نیاز به کمک یک توسعه دهنده داشته باشید، اما مطمئناً ارزشش را دارد.
تمام دستورالعملهایی که در بالا برای بهبود سرعت صفحهتان با استفاده از بارگذاری تنبل برای تصاویر توضیح داده شد، بهینهسازی اندازه فایل تصویر کمک زیادی به شما میکند، بنابراین اگر قبلاً این کار را انجام ندادهاید، این موارد را در بالای لیست خود اضافه کنید.
برخی از ابزارهایی که می توان از آنها برای فهمیدن اینکه چقدر طول می کشد تا وب سایت شما در تلفن همراه بارگذاری شود استفاده کنید.
علاوه بر بررسی سرعت موبایل خود، به همان اندازه مهم است که ببینید وب سایت شما در رزولوشن های مختلف چگونه به نظر می رسد.
باید اطمینان حاصل کنید که متن به اندازه کافی بزرگ است تا در دستگاه های تلفن همراه خوانده شود، هیچ نوار اسکرول افقی وجود نداشته باشد و دکمه ها به راحتی کلیک شوند.
بهترین ابزاری که برای این کار استفاده می شود، ابزار توسعه دهنده گوگل کروم
گوگل وبسایتهای موبایلی را که از پنجرههای بازشو و تبلیغات بنری استفاده میکنند، مجازات میکند.
در اولین قدم مطمئن شوید که از پنجرههای بازشو در موبایل استفاده نمیکنید و قبل از نمایش تبلیغات، محتوای کافی در نمای کاربر وجود دارد.
دکمه ها و پیام های Call to Action (CTA) برای موفقیت یک وب سایت مهم هستند. در پایان روز، شما می خواهید وب سایت خود را بهینه سازی کنید تا ترافیکی را به دست آورید که بتوانید از آن بهره ببرید.
از آنجایی که بیشتر ترافیک شما از طریق موبایل می آید، باید بررسی کنید که کاربران موبایل می توانند دکمه ها و پیام های CTA شما را ببینند و به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.
این بدان معناست که ممکن است مجبور شوید طراحی موبایل خود را طوری تنظیم کنید که CTA خود را در مکانهایی قرار دهید که قابل مشاهده باشند، مانند استفاده از فوترهای چسبنده. (به وب سایت من در تلفن همراه دسترسی پیدا کنید تا این را در عمل ببینید
داشتن چک لیست یک راه عالی برای کار بر روی سئوی سایت شما است. آنچه در چک لیست سئوی ما در بالا می خوانید تقریباً تمام زمینه های سئو را پوشش می دهد.
اگر بتوانید وب سایت خود را با تمام موارد بالا مطابقت دهید، می توانید مطمئن باشید که وب سایت شما در وضعیت سئو خوبی قرار دارد و این در نهایت منجر به رتبه های بالاتر و ترافیک بیشتر می شود.
یک راه عالی برای یادگیری همه چیزهایی که برای اجرای تمام شیوه های سئو باید بدانید، ثبت نام در دوره گواهی سئو است . یک دوره خوب به شما کمک می کند سریعتر از هر روش دیگری در سئو تسلط پیدا کنید.
توصیه نهایی
همانطور که در مقدمه ذکر شد، هیچ یک از موارد را نادیده نگیرید، حتی اگر احساس می کنید که خیلی مهم نیستند.
سئوکاران باتجربه دو چیز را در مورد بهینه سازی موتور جستجو می دانند.
اولین مورد این است که بسیاری از تغییرات کوچک در بهینه سازی می تواند نتایج بزرگی به همراه داشته باشد.
دوم، علاوه بر دانش، یکی دیگر از عوامل موفقیت سئو، صبر است. کارکرد سئو زمان می برد و باید آن را در نظر بگیرید.
برای نتیجه گیری خیلی زود عجله نکنید، موارد لیست را یکی یکی بررسی کنید و صبور باشید، نتایج به دست می آید.
نوشته شده توسط سئودانان
برای اطلاعات بیشتر به صفحات زیر نگاهی بیاندازید.
و همچنین برای اطلاع از خدمات ما و مشاوره با ما وارد صفحه خدمات سئو و مشاوره سئو ما شوید.