چند نکته مهم برای انتخاب کلمه کلیدی متمرکز
- سئودانان
- تولید محتوا
کلمه کلیدی متمرک (فوکوس) چیست؟
کلمه کلیدی فوکوس بهترین نمایش دهنده موضوع صفحه شما است که به شما کمک می کند تا روی موضوع تمرکز کنید و صفحه خود را برای موضوع مذکور بهینه کنید. باید در قسمت های کلیدی صفحه مانند برچسب عنوان، عنوان، متن و غیره قرار گیرد.
قانون سرانگشتی این است: هر صفحه باید یک کلمه کلیدی فوکوس داشته باشد.
توجه: یک کلمه کلیدی تمرکز را با یک متا تگ کلمه کلیدی اشتباه نگیرید. در حالی که داشتن کلمه کلیدی تمرکز برای هر صفحه بخش مهمی از استراتژی سئوی شما است، کلمه کلیدی متا یک تگ HTML است که گوگل دیگر آن را در نظر نمی گیرد.
موضوعات در مقابل کلمات کلیدی در مقابل کلمات کلیدی متمرکز
کلمات “موضوع” و “کلید کلیدی” را می توان به جای یکدیگر استفاده کرد زیرا این تفاوت اغلب بسیار کم است.
به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید مقاله ای بنویسید به نام 10 تمرین پیلاتس که به شما شکم سختی می دهد.
اگر کسی از شما بخواهد که موضوع مقاله را توضیح دهید، احتمالاً چیزی مانند “تمرینات شکم پیلاتس” یا “بهترین تمرینات شکم پیلاتس” را خواهید گفت. بنابراین شما اساسا از “کلمات کلیدی” برای توصیف “موضوع” پست استفاده می کنید.
کلمه کلیدی تمرکز بهترین نمایش کلمه کلیدی موضوع است. شما این کلیدواژه متمرکز را عمداً بر اساس عوامل مختلفی که باید در هنگام انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی در نظر بگیرید انتخاب می کنید (اطلاعات بیشتر در مورد آنها در زیر).
در مثال ما، بهترین کلمه کلیدی فوکوس احتمالا «تمرینات شکمی پیلاتس» است.
کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که موضوعات رایج موجود در محتوای شما را توصیف می کنند. برای این مورد، ممکن است کلمات کلیدی مانند “تمرینات در خانه”، “تمرینات شکم” و “روتین های تناسب اندام” داشته باشید.
چگونه کلمه کلیدی متمرکز مناسب را پیدا می کنید؟
نوشتن محتوای با کیفیت بالا و بسیار مرتبط برای وب سایت شما مهم است. با این حال، اگر می خواهید هر یک از آن محتوا رتبه بندی شود، باید یک استراتژی پشت آن وجود داشته باشد.
انتخاب کلمات کلیدی فوکوس مناسب برای مهم ترین صفحات و پست های سایت شما گام مهمی در این استراتژی است.
قانون ساده ای که می توانید هنگام انتخاب کلمه کلیدی فوکوس خود رعایت کنید، قانون سه پایه کلمه کلیدی است.
چگونه از کلمه کلیدی تمرکز استفاده می کنید؟
هنگامی که کلمه کلیدی مناسب برای محتوای خود را پیدا کردید، زمان آن است که آن را به کار بگیرید.
مرحله 1: یک کلمه کلیدی متمرکز منحصر به فرد برای صفحه خود انتخاب کنید
هر صفحه باید یک کلمه کلیدی تمرکز داشته باشد.
بنابراین، اگر با چند موردی که میخواهید بهینهسازی کنید به این نقطه رسیدهاید، همه آنها را کنار بگذارید به جز یکی. اگر بقیه مرتبط باشند، طبیعتاً به هر حال در صفحه ظاهر می شوند.
علاوه بر این، هر صفحه باید یک کلمه کلیدی متمرکز منحصر به فرد داشته باشد.
به عنوان مثال، فرض کنید یک وب سایت برای کسب و کار نظافت سگ خود ساخته اید. شما یک صفحه نظافت سگ تحت خدمات خود دارید و آن را در مورد “نظافت سگ” بهینه کرده اید . شما همچنین یک پست وبلاگ دارید که مزایای نظافت حرفه ای سگ را به نمایش می گذارد و آن را برای “نظافت سگ” نیز بهینه کرده اید.
رتبه بندی با دو صفحه مختلف در SERP 1 بسیار نادر است. اگر در حال حاضر در رتبه دهی برتر برای کلمه کلیدی تمرکز خود قرار نگرفته اید، با ایجاد رقابت بیشتر برای خود کار را سخت تر نکنید. برای مثال، میتوانید کلیدواژههای تمرکز خود را خاصتر کنید و صفحه نظافت سگ را در مورد «خدمات نظافت سگ» و پست وبلاگ درباره «مزایای نظافت سگ» را بهینه کنید .
مرحله 2: محتوا را بنویسید
به عنوان بهترین روش، کلمه کلیدی تمرکز باید قبل از نوشتن محتوا انتخاب شود. این به شما این امکان را میدهد که یک محتوای جامع و رقابتی برای کلمه کلیدی تمرکز بنویسید، نه اینکه سعی کنید بعد از این واقعیت یک کلمه کلیدی قابل اجرا را از صفحه انتخاب کنید.
در حالی که مراحل باقی مانده بر بهینه سازی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی متمرکز است، مهم است که در اینجا وقت خود را صرف کنید.
کیفیت محتوا مهمترین چیز برای گوگل است. اگر محتوای بسیار مرتبط و خوانا را به طور خاص برای مخاطبان خود ایجاد نمی کنید، مهم نیست که چقدر کلمه کلیدی متمرکز را انتخاب کنید، رتبه بندی نخواهد شد.
مرحله 3: محتوای خود را حول کلمه کلیدی تمرکز بهینه کنید
هیچ راه رسمی برای تگ کردن کلمه کلیدی تمرکز شما وجود ندارد و به گوگل بگویید: “لطفا این صفحه را برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنید.”
کاری که می توانید در عوض انجام دهید این است که کلمه کلیدی تمرکز را در قسمت های کلیدی صفحه که گوگل قرار است آن را جستجو کند قرار دهید.
مهمترین مکانها برای قرار دادن کلمه کلیدی متمرکز عبارتند از:
– برچسب عنوان
– عنوان صفحه (و عناوین فرعی، در صورت لزوم)
– بدنه صفحه (به طور ایده آل در یکی از اولین پاراگراف های متن)
– لنگر متن پیوندهای داخلی که به صفحه اشاره دارند
توجه: به خاطر داشته باشید که بهینه سازی کلمات کلیدی متمرکز، چک لیست فنی نیست که باید انجام شود. اگر کلمه کلیدی به طور طبیعی نمی تواند به قسمت های کمتر مهم اضافه شود – مانند متن جایگزین تصویر یا عنوان فرعی – نیازی به اجبار نیست.
مرحله 4: تعادل مناسب را پیدا کنید
پر کردن کلمات کلیدی در بهینهسازی موتورهای جستجو یک مشکل بزرگ است. گوگل از آن متنفر است و بخشی از دلیل آن این است که تجربه وحشتناکی را برای بازدیدکنندگان شما ایجاد می کند.
در حالی که کلمه کلیدی تمرکز شما باید در محتوای شما حضور مناسبی داشته باشد، هرگز نباید پیام را کاملاً تا حدی تحت تأثیر قرار دهد که غیرطبیعی به نظر برسد.
از سوی دیگر، اگر در تلاش هستید که آن را در محتوای خود بگنجانید، این نیز یک مشکل است.
نوشته شده توسط سئودانان
برای اطلاعات بیشتر به صفحان زیر نگاهی بیاندازید.