نرخ کلیک یا CTR چیست و چرا مهم است؟
- سئودانان
- سئو و بهینه سازی
بیاموزید که نرخ کلیک چیست، CTR خوب چیست، چگونه بر رتبه تبلیغ و امتیاز کیفیت شما تأثیر می گذارد و چه زمانی CTR پایین مناسب است.
به هر حال، در مدل پرداخت به ازای کلیک ، هر چه کسی بیشتر کلیک کند، موتور جستجو پول بیشتری به دست می آورد.
اما CTR برای تبلیغکنندگان نیز مهم است.
وقتی کاربر به موتور جستجو مراجعه می کند، سوالی برایش پیش می آید و به دنبال پاسخ می گردند. آنها نیاز یا خواسته ای را ابراز می کنند.
چیزی که جستجو را بسیار عالی می کند این است که کاربران دقیقاً به شما می گویند که به دنبال چه چیزی هستند! آنها قبلاً تصمیم گرفته اند که به چیزی نیاز دارند و اکنون در تلاش برای یافتن آن هستند.
ایجاد یک آگهی جستجوی پولی مرتبط اولین گام شما به عنوان یک تبلیغ کننده در برآوردن این نیاز است.
این فصل توضیح میدهد که نرخ کلیک چیست، کلیک خوب چیست، چگونه بر رتبه تبلیغ و امتیاز کیفیت شما تأثیر میگذارد و چه زمانی کلیک پایین خوب است.
نرخ کلیک (CTR) چیست؟
به عبارت ساده تر، نرخ کلیک درصدی از نمایش است که منجر به کلیک شده است.
اگر تبلیغ PPC شما 1000 بازدید و یک کلیک داشته باشد، CTR 0.1٪ است.
به عنوان یک معیار، نرخ کلیک به شما میگوید که جستجوگران چقدر آگهی شما را مرتبط میدانند.
اگر دارید:
- CTR بالا، کاربران تبلیغات شما را بسیار مرتبط می دانند.
- CTR پایین، کاربران تبلیغات شما را کمتر مرتبط می دانند.
هدف نهایی هر کمپین PPC این است که کاربران واجد شرایط به وب سایت شما بیایند و اقدام مورد نظر خود را انجام دهند (به عنوان مثال، خرید، پر کردن یک سرنخ یا فرم تماس، دانلود برگه مشخصات).
کلیک اولین گام در فرآیند بهبود ارتباط آگهی شما و ایجاد آن اقدامات دلخواه است.
CTR خوب چیست؟
بنابراین نرخ کلیک خوب چیست؟ مشتریان همیشه این را از من می پرسند.
پاسخ، مانند بسیاری از چیزها در PPC، “بستگی دارد”.
CTR نسبت به:
– صنعت شما.
– مجموعه ای از کلمات کلیدی که روی آنها انجام می دهید.
– کمپین های فردی در یک حساب
دیدن کلیک دو رقمی در کلمات کلیدی مارک دار زمانی که شخصی در حال جستجوی نام برند شما یا نام محصول مارک دار یا مارک تجاری شما است، غیرعادی نیست.
همچنین دیدن کلیک های کمتر از 1% در کلمات کلیدی گسترده و بدون مارک غیرعادی نیست
چگونه CTR بر رتبه تبلیغات تأثیر می گذارد؟
CTR فقط نشان دهنده ارتباط تبلیغات شما با جستجوگران نیست. CTR همچنین به رتبه آگهی شما در موتورهای جستجو کمک می کند.
رتبه آگهی موقعیت تبلیغ شما را در صفحه نتایج جستجو تعیین می کند.
درست است – PPC یک حراج خالص نیست.
موقعیت برتر به بالاترین پیشنهاد داده نمی شود. به تبلیغ کننده ای می رسد که بالاترین رتبه تبلیغ را داشته باشد. و کلیک یک عامل بزرگ در فرمول رتبه آگهی است.
اما رتبه آگهی حتی پیچیده تر از آن است. Google CTR واقعی شما را در مقابل CTR مورد انتظار می سنجد .
بنابراین اگر تبلیغات زیادی با CTR پایین اجرا کردهاید، گوگل فرض میکند که هر تبلیغات جدیدی که به حساب Google Ads خود اضافه میکنید، CTR پایینی نیز دارد و ممکن است آنها را در صفحه پایینتر قرار دهد.
با تجزیه و تحلیل هدف کلمات کلیدی، محتوای خود را تقویت کنید.
چگونه CTR بر امتیاز کیفیت تأثیر می گذارد؟
امتیاز کیفیت معیاری برای سنجش ارتباط تبلیغکننده است زیرا به کلمات کلیدی، کپی تبلیغات و صفحات فرود مربوط میشود.
هرچه تبلیغات و صفحات فرود شما با کاربر مرتبط تر باشد، احتمال اینکه امتیاز کیفیت بالاتری را مشاهده کنید بیشتر است.
امتیاز کیفیت با اندازه گیری موتورها از نرخ کلیک مورد انتظار، ارتباط آگهی و تجربه صفحه فرود محاسبه می شود.
یک کلیک خوب به شما کمک می کند امتیازهای کیفیت بالاتری کسب کنید.
وقتی CTR پایین مشکلی ندارد؟
از آنجایی که CTR بسیار مهم است، آیا باید همه تبلیغات خود را برای CTR بهینه کنید و معیارهای دیگر مانند نرخ تبدیل را فراموش کنید؟
قطعا نه!
موفقیت در PPC مربوط به رتبه آگهی و CTR نیست.
می توانم تبلیغی بنویسم که بگوید “آیفون رایگان!” که یک کلیک عالی دریافت می کند. اما مگر اینکه هدیه دادن آیفون معیار موفقیت تجاری من باشد، چنین تبلیغی به سوددهی کسب و کار من کمک نمی کند.
همیشه ابتدا روی معیارهای کسب و کار و در مرحله بعد CTR تمرکز کنید.
اگر هدف شما فروش هر چه بیشتر محصولات با کمترین هزینه ممکن است، باید کمپین های PPC خود را برای هزینه هر فروش بهینه کنید. اگر هدف شما تولید سرنخ کمتر از هزینه معین به ازای هر سرنخ است، پس برای هزینه هر سرنخ بهینه سازی کنید.
مگر اینکه هدف کسب و کار شما هدایت ترافیک PPC زیاد باشد، CTR نباید KPI اصلی شما باشد.
در واقع، مواقعی وجود دارد که CTR پایین مشکلی ندارد – و شاید حتی چیز خوبی باشد.
یکی از آن مواقع زمانی است که با کلمات کلیدی مبهم سروکار داریم.
ابهام یک شر ضروری در هر برنامه PPC است. افراد ممکن است محصول یا خدمات شما را با استفاده از کلمات کلیدی گسترده ای جستجو کنند که برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارند.
در اینجا یک مثال است: “امنیت”.
فرض کنید شرکتی را اداره میکنید که راهحلهای امنیتی فیزیکی را به کسبوکارها میفروشد تا از آنها در برابر نفوذها محافظت کند. شرکت شما میخواهد برای جذب کاربرانی که تازه شروع به فکر کردن در مورد نیازهای امنیتی خود کردهاند، عبارت «امنیت» را پیشنهاد دهد. این یک استراتژی عالی به نظر می رسد و می تواند باشد.
اما “امنیت” می تواند معانی زیادی داشته باشد. مردم ممکن است به دنبال این باشند:
– امنیت کارت اعتباری
– امنیت مالی.
– امنیت داده ها.
– امنیت خانه.
– مشاغل نگهبانی
و این تنها پنج نمونه بود که در چند ثانیه به آن فکر کردم. ببینید اینها چقدر متفاوت هستند؟
فرض کنید تصمیم دارید برای «امنیت تجاری» مناقصه بدهید، زیرا مرتبطتر است.
این هنوز یک اصطلاح گسترده است – و کلیک شما ممکن است عالی نباشد. اما بیایید همچنین بگوییم که شما از آن کلمه کلیدی، با هزینه مناسب، سرنخ های زیادی دریافت می کنید.
آیا باید آن عبارت را به دلیل CTR پایین متوقف کنید؟
البته که نه!
همیشه اجازه دهید عملکرد راهنمای شما باشد.
CTR پایین کاملاً خوب است، تا زمانی که کلمات کلیدی و تبلیغات شما بر اساس اهداف تجاری شما عملکرد خوبی داشته باشند.