نحوه انجام سئو صفحه اصلی
- سئودانان
- سئو و بهینه سازی
اینکه آیا سئو صفحه اصلی واقعا وجود دارد یا نه، مدتهاست که بحث داغی در بین سئوکاران بوده است.
برخی می گویند که اگر بقیه صفحات وب شما برای موتورهای جستجو بهینه شده باشند، صفحه اصلی شما به طور طبیعی رتبه بندی را افزایش میابد .به این معنی که نیازی به سئو خاص صفحه اصلی نیست.
سایر سئو ها استدلال می کنند که صفحه اصلی از طریق محتوا، عنوان، توضیحات متا و سایر عناصر به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما در مورد چیست. گوگل از این اطلاعات برای رتبه بندی بقیه صفحات وب سایت شما استفاده می کند.
به نظر شما کدام استدلال صحیح است؟ ما معتقدیم دومی درست است.
ارزش آن را دارد که برای تضمین رتبه های بالا برای هر صفحه وب، زمان بیشتری را طی کنید. صفحه اصلی شما باید اولویت اصلی شما باشد زیرا بیشترین تاثیر را در بین تمام صفحات وب سایت شما دارد.
در اینجا دلیل آن است:
چرا سئو صفحه اصلی مهم است؟
بازدیدکنندگان وب سایت و خزنده های موتورهای جستجو عاشق بازدید از صفحه اصلی هستند. این یکی از بهترین صفحاتی است که کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار یا وبلاگ شما، حتی اگر در صفحات دیگر قرار بگیرند، بازدید می کنند. ربات های موتور جستجو از محتوای صفحه اصلی شما برای تعیین اعتبار و ارتباط موضوعی وب سایت شما استفاده می کنند. این بر رتبه صفحه اصلی شما تأثیر می گذارد و همچنین بر سایر صفحات وب سایت شما تأثیر می گذارد.
صفحه اصلی شما نیز یکی از صفحات “قدرت” در نظر گرفته می شود. فقط از طریق ابتکارات روابط عمومی می تواند تعداد زیادی از بک لینک ها را به صورت ارگانیک جذب کند. این باعث میشود صفحه اصلی شما به کاندیدای برتری تبدیل شود که از آن میتوان استراتژی رتبهبندی را حول کلمات کلیدی بسیار رقابتی شکل داد. دلیلی وجود ندارد که صفحه اصلی خود را برای تقویت بیشتر موقعیت صفحه در موتور جستجو بهینه نکنید.
اکنون که می دانید سئو صفحه اصلی واقعی و مهم است، بیایید نگاهی به نحوه انجام آن بیندازیم.
تکنیک های سئو صفحه اصلی
هنگام بهینه سازی صفحه اصلی باید سه عامل حاکم را در نظر گرفت:
۱ – هدف جستجوی رضایت بخش: بازدیدکنندگانی که از قبل به دنبال نوع محتوایی هستند که شما ارائه می دهید، زمان بیشتری را در صفحات شما صرف می کنند. این باعث کاهش نرخ پرش می شود. که ممکن است به موتورهای جستجو نشان دهد که صفحه شما هدف جستجو را برآورده می کند. موتورهای جستجو ممکن است به این دلیل صفحه شما را بالاتر ببرند ،اگرچه ثابت نشده است که یک عامل رتبه بندی است. هیچ راهنمای رسمی برای نرخ پرش “خوب” وجود ندارد، اما یک مطالعه نشان می دهد که نرخ پرش 26-40٪ برای اکثر سایت ها عالی است.
۲ – محتوا: برای کسب و کار یا وبلاگ خود به محتوای واضح و جذاب نیاز دارید. موتورهای جستجو محتوای با کیفیت را در اولویت قرار می دهند و آن را یکی از مهم ترین عوامل در الگوریتم های رتبه بندی خود می دانند. اگر اطلاعات مرتبط و ارزشمندی را در اختیار کاربران خود قرار دهید، گوگل با رتبه های بالاتر و ترافیک بیشتر به شما پاداش می دهد.
۳-Ux : صفحه اصلی شما باید تجربه کاربری بی نظیری را ارائه دهد. گوگل برایUX بالاتر از هر چیز دیگری ارزش قائل است. اطمینان حاصل کنید که صفحه وب شما سریع، سازگار با موبایل، استفاده آسان است و ناوبری بصری را فراهم می کند که تنها با چند ضربه یا کلیک (یا در حالت ایده آل، یک ضربه) به تمام صفحات وب سایت اصلی دسترسی پیدا می کند. همچنین باید ساختار وب سایت را به وضوح نشان دهد. اگر مسیریابی سایت شما آسان باشد و طراحی بصری داشته باشد، به احتمال زیاد رتبه و تبدیل بالاتری کسب خواهید کرد.
حالا بیایید این عناصر را به کار ببریم.
کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید
رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی مارک دار برای ایجاد ترافیک ارگانیک کافی یا حتی مناسب برای وب سایت شما کافی نیست. در عوض، از مجموعهای کوچک اما قدرتمند از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید و آنها را به طور طبیعی در محتوای خود وارد کنید. این نه تنها به خزنده ها کمک می کند تا زمینه پشت صفحه اصلی شما را درک کنند، بلکه شانس شما را برای جذب بازدیدکنندگان جدیدی که در حال حاضر با نام تجاری شما ناآشنا هستند، افزایش می دهد.
بنابراین چگونه می توان کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کرد؟
با طوفان فکری فهرستی از عبارات جستجوی بالقوه مرتبط با کسب و کار خود را که می توانید برای محتوای وب سایت خود استفاده کنید، شروع کنید. سپس، این کلمات کلیدی را در یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی قرار دهید و عبارات جستجوی احتمالی را بر اساس حجم جستجو و دشواری رتبه بندی فهرست کوتاه کنید. ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی توسط رتبه بندی سئو به شما در انجام این کار کمک می کند. فقط یک کلمه کلیدی را وارد کنید یا یک لیست کلمات کلیدی را آپلود کنید، مکان را انتخاب کنید و ایده های کلمه کلیدی را دریافت کنید. می توانید از فیلترها برای یافتن بهترین عبارت های جستجو برای کسب و کار خود استفاده کنید.
در این مورد بهتر است کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و دشواری رتبه بندی پایین را هدف قرار دهید.
همچنین، استفاده از کلمات کلیدی طولانی را در نظر بگیرید . این عبارات کلیدی طولانی تر و خاص تر هستند. (به عنوان مثال، یک نوع طولانی از “لپ تاپ های بازی” می تواند “بهترین لپ تاپ های بازی در فروش” باشد.) حتی اگر کلمات کلیدی دم بلند ممکن است حجم جستجو به اندازه کلمات عمومی نداشته باشند، معمولا رقابت کمتری دارند.
کاربرانی که کلمات کلیدی دم بلند را تایپ می کنند معمولاً قصد خرید بالایی دارند زیرا از قبل می دانند به دنبال چه هستند، بنابراین رتبه بندی صفحه اصلی شما برای کلمات کلیدی طولانی منجر به کیفیت بیشتری برای وب سایت شما می شود.
بهینه سازی محتوای صفحه اصلی
صفحه اصلی معمولاً یکی از پربازدیدترین صفحات است و اغلب اولین صفحه ای است که بازدیدکنندگان شما می بینند. به همین دلیل، باید به وضوح (در صفحه اصلی) آنچه را که:
ـ وب سایت شما در مورد.
ـ چگونه می تواند به کاربران کمک کند.
ـ و چه چیزی آن را از رقبا متمایز می کند.
این کار توجه کاربران شما را جلب می کند، آنها را به پیشنهاد شما علاقه مند می کند و صفحه اصلی را با ترافیک هدفمند مرتبط می کند.
صفحات اصلی باید حاوی محتوای نوشته شده در کنار تصاویر و گاهی اوقات ویدیوهای جاسازی شده باشند. همیشه به روشی طبیعی در لیست کوچک خود از کلمات کلیدی هدف قرار بگیرید ( به هر قیمتی از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید). یک صفحه اصلی به درستی بهینه شده اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد و به خزنده ها کمک می کند تا معنای صفحه وب را درک کنند.
محتوای صفحه اصلی شما باید دارای تگ های H1 و H2 برای خوانایی بیشتر باشد. این بهترین شیوه ها را با تصاویر جذاب مانند تصاویر و ویدیوها تکمیل کنید. برای اهداف سئو، درج کلمات کلیدی در تگ H1 تقریباً همیشه ضروری است.
همچنین میتوانید محتوای کلیدی را با قرار دادن آن در بالای صفحه برجسته کنید، مانند مثال صفحه اصلی رتبهبندی سئودانان که در بالا نشان داده شده است. این به جلب توجه کاربران کمک می کند و پیام قدرتمندتری ارسال می کند.
نوع محتوایی که در صفحه اصلی خود نمایش می دهید به نوع وب سایتی که اجرا می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، وب سایت های تجاری باید مزایای اصلی محصولات، نقاط برجسته، و غیره را برجسته کنند.
از سوی دیگر، فروشگاههای تجارت الکترونیک میتوانند آخرین تخفیفها و محصولات را نمایش دهند و لینک هایی به دستههای مختلف محصولات ارائه دهند.
شما همچنین باید محتوای را مانند توصیفات اضافه کنید. کاربران به طور طبیعی صفحه را به پایین اسکرول می کنند، بنابراین این مکان عالی برای جلب توجه آنها با پاسخ به سوالات رایج و نمایش اثبات اجتماعی است.
بهینه سازی عنوان متا و توضیحات خود را فراموش نکنید. هر دو باید یک نمای کلی از وب سایت شما ارائه دهند، به اندازه کافی قانع کننده باشند تا کاربران را به وب سایت شما وارد کنند، و کلمات کلیدی را برای رتبه بندی بهتر ترکیب کنند.
Canva در این زمینه کار بسیار خوبی انجام می دهد. به طور دقیق مشخص می کند که این پلت فرم چیست و برای چه چیزی استفاده می شود. Canva همچنین با ذکر رایگان بودن آن توجه کاربران را به خود جلب می کند.
بهینه سازی طراحی صفحه اصلی
از آنجایی که UX در سئو بسیار مهم است ، هنگام بهینه سازی طراحی صفحه اصلی خود باید تجربه کاربری را در بالای لیست خود قرار دهید.
با اتخاذ یک طراحی مینیمالیستی و ادغام یک منوی ناوبری ساده شروع کنید.
همچنین، به نحوه قرارگیری لوگو در کنار جایی که انتظار دارید نوار ناوبری را پیدا کنید، توجه کنید. این هویت برند را تقویت می کند و به عنوان دکمه ای عمل می کند که کاربران می توانند هر زمان که بخواهند به صفحه اصلی بازگردند فشار دهند.
منوی پیمایش ساده است، اما تمام پیوندهای ضروری را برای کاوش در هر گوشه و کنار وب سایت در اختیار کاربران قرار می دهد.
CTA ها را پاک کنید
تفاوت زیادی بین CTA ها (یا Call to Action) در صفحه اصلی و سایر صفحات وب سایت شما وجود دارد. برای اکثر مشاغل، داشتن CTA در صفحه اصلی معمولاً مهمتر از وجود آنها در صفحات داخلی وبسایت است، زیرا آنها به عنوان اولین برداشت از کسب و کار شما عمل میکنند و بازدیدکنندگان را به انجام اقداماتی ترغیب میکنند (یعنی خرید کنید یا برای یک آزمایش رایگان ثبت نام کنید. مشاوره).
با صفحات دیگر مانند پست های وبلاگ، تمرکز بیشتر بر ارائه محتوای با کیفیت بالا است که کاربران آن را مفید و جذاب می دانند. این باعث ایجاد آگاهی از برند و ایجاد روابط مثبت با بازدیدکنندگان می شود.
چندی پیش، یک افسانه سئو وجود داشت که میگفت قرار دادن CTA در بالای صفحه برای سئو بد است. با این حال، جان مولر از گوگل در Reddit توضیح داد که “جستجوی گوگل چیزی در مورد دکمه های CTA نمی گوید.” – CTA ها بر سئو تأثیر نمی گذارند. اما با CTA های موثر، بازدیدکنندگان بیشتری اقدامات لازم را در وب سایت شما برای ایجاد یک تبدیل انجام می دهند. این چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد.
CTAها باید پررنگ، واضح و متمایز از بقیه صفحات وب باشند. برای متمایز کردن CTA های خود، از رنگ های متضاد استفاده کنید و یک کپی جذاب و جالب بنویسید که مخصوص مخاطبان هدف شما است. همچنین، از قرار دادن CTA های خود در چندین مکان در صفحه اصلی خود نترسید.فقط زیاده روی نکنید. یک نقطه عالی برای قرار دادن CTA ها بالای تاشو است.
Hubspot، یکی از محبوب ترین نرم افزارهای CRM ، یک مثال عالی است. از رنگ های متضاد برای برجسته کردن CTA ها استفاده می کند و کپی آن ها ساده و دقیق است. همچنین، دکمه ها در قسمت های بسیار قابل مشاهده (قسمت مرکزی صفحه و در کنار منوی ناوبری) قرار می گیرند.
آخرین کاری که باید انجام دهید انجام تست A/B کامل است. درست کردن CTA های خود در اولین تلاش تقریبا غیرممکن است. با قرار دادن، کپی و طرحهای رنگی CTA خود آزمایش کنید تا زمانی که تنوعی را که مخاطب هدف شما بیشتر دوست دارد بیابید.
نشانه گذاری طرحواره
به زبان ساده، نشانه گذاری طرحواره کدی است که داده ها را برای خزنده های موتورهای جستجو توصیف می کند و به آنها کمک می کند محتوای وب سایت شما را درک کنند. به عنوان مثال، می توانید از نشانه گذاری ها برای نشان دادن مقالات، رویدادها، نظرات، محصولات و غیره استفاده کنید.
مهم است که نشانهگذاری سازمان طرحواره را به صفحه اصلی خود اضافه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کنید تا بفهمند شما چه کسی هستید و چه میکنید. در اینجا اسناد رسمی Google آمده است .
خزندهها آن اطلاعات را جمعآوری میکنند و آنها را به عنوان نتایج غنی در Goolge نشان میدهند و دید فهرست شما را بهبود میبخشند و ترافیک بیشتری را به وبسایت شما میآورند.
شما می توانید طرحواره را به صورت دستی بنویسید، اما اگر از وردپرس برای ساخت وب سایت خود استفاده می کنید، تعداد زیادی افزونه می توانند به شما کمک کنند تا به طور خودکار آن را ایجاد کنید .
سئوی تصویر
سئوی تصویر برای کمک به خزنده ها برای درک بهتر محتوای شما استفاده می شود. با سفارشی کردن نام فایل های تصویری شروع کنید. ربات های موتور جستجو از آنها برای تعیین اینکه تصاویر شما در مورد چیست استفاده می کنند.
نام فایل شما باید شامل کلمات کلیدی و توصیفی باشد. فرض کنید در حال نوشتن محتوای وبلاگ در مورد سئو هستید و می خواهید تصویری از آن را در پست خود قرار دهید. اگر نام فایل تصویری را به جای «seo.jpg » screen-shot بگذارید، Google درک واضحتری از محتوای شما خواهد داشت.
همین موضوع در مورد متن جایگزین نیز صادق است , عنصر اصلی تصویر برای مراقبت از سئو. متن جایگزین بخشی از کد HTML است که برای توصیف محتوای یک عکس در صورتی که تصویر به درستی بارگذاری نشود استفاده می شود. خزنده های موتورهای جستجو از آن برای دریافت ایده ای از محتوای شما استفاده می کنند، بنابراین متن جایگزین شما باید توصیفی باشد و ترجیحا حاوی کلمات کلیدی باشد.
فراموش نکنید که تصاویر خود را قبل از آپلود در وب سایت خود فشرده کنید. فایل های تصویری بزرگ یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت بارگذاری هستند.
بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه
سازگاری با موبایل هم از نظرسئو و هم از نظر UX ضروری است. به این دلیل که دستگاه های تلفن همراه 54.8 درصد از کل ترافیک وب را تشکیل می دهند. در همین حال، گوگل قصد دارد ایندکس اول موبایل را به عنوان پیش فرض برای همه وب سایت ها تنظیم کند.
درست شنیدی در حال حاضر دوستی برای موبایل یک امر ضروری است (دیگر فقط یک توصیه نیست) زیرا خزنده ها صفحات وب تلفن همراه را هنگام رتبه بندی آنها در گوگل در اولویت قرار می دهند.
شما سه گزینه طراحی سایت دارید:
۱ – پاسخگو: این وبسایتها از شبکههای سیال و پرسشهای رسانهای برای تنظیم خودکار طرحبندی خود بر اساس دستگاهی که برای مشاهده آن استفاده میشود، استفاده میکنند. این روش مقرون به صرفه است، نگهداری آن آسان است و UX ثابتی را در همه دستگاه ها ارائه می دهد.
۲ – انطباقی: اینها مستلزم ساخت طرحبندیهای جداگانه بر اساس رایجترین عرضهای صفحه نمایش هستند. این روش گرانتر و نگهداری آن سختتر است، اما با آن میتوانید یک UX بهینه را بدون توجه به اندازه صفحهنمایش حفظ کنید.
۳ – موبایل اول: این نوع طراحی مستلزم ایجاد یک طرحبندی وب برای پلتفرمهای تلفن همراه است، سپس با افزایش اندازه صفحه نمایش، به تدریج ویژگیها و عناصر بیشتری را اضافه میکند.
البته، وبسایتهای اول موبایل بهترین تجربه را برای کاربران موبایل فراهم میکنند، اما این بدان معنا نیست که ایجاد آنها آسان است. ممکن است طراحان به دلیل کمبود فضای صفحه نمایش از نظر خلاقیت محدود باشند و جذابیت بصری روی دسکتاپ ممکن است کم رنگ باشد.
میتوانید با استفاده از Google’s Mobile-Friendly Test دوستی موبایل سایت خود را بررسی کنید .
بهینه سازی برای سرعت بارگذاری
53 درصد از بازدیدکنندگان تلفن همراه اگر یک صفحه وب را بیش از سه ثانیه طول بکشد، آن را رها می کنند.
درست خواندید! سرعت صفحه قطعا یک عامل رتبه بندی است.
طبق وبلاگ رسمی گوگل در جولای 2018، “تیم جستجو اعلام کرد سرعت در سال 2010 سیگنال رتبه بندی برای جستجوهای دسکتاپ خواهد بود و از این ماه (ژوئیه 2018)، سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی برای جستجوهای موبایل نیز خواهد بود.”
مطمئن شوید که سرعت وب سایت خود را تست کنید تا ببینید آیا در برابر استاندارد 2.5 ثانیه یا کمتر است. اگر اینطور نیست، برخی از روش های استاندارد برای بهبود زمان بارگذاری فشرده سازی تصاویر، فعال کردن بارگذاری تنبل، کاهش تعداد تغییر مسیرها و کار با یک شبکه تحویل محتوا است.
نتیجه :
برای جمع بندی سریع نکات:
– محتوای صفحه اصلی شما باید جذاب و واضح باشد تا بازدیدکنندگان و خزنده ها بتوانند آن را به راحتی درک کنند. از تگ های H1 و H2 برای برجسته کردن عناصر کلیدی و کمک به خزنده ها برای درک معنای صفحه اصلی شما استفاده کنید. این امر توجه بازدیدکنندگان شما را جلب می کند و آنها را تشویق می کند که مدت بیشتری در اطراف بمانند.
– از استفاده از یک کلمه کلیدی با برند خودداری کنید. در عوض لیست کوچکی از کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه خود را هدف قرار دهید.
– عنوان و توضیحات متا خود را بهینه کنید.
– صفحه اصلی خود را با در نظر گرفتن تجربه کاربری طراحی کنید. در حالی که در آن هستید، آن را برای دستگاه های تلفن همراه و سرعت بارگذاری بهینه کنید. در غیر این صورت ممکن است یک ضربه رتبه بندی سنگین را تحمل کنید.
– CTA ها باید پررنگ و واضح باشند.
– در نهایت، نشانه گذاری طرحواره را اضافه کنید و تصاویر خود را بهینه کنید.
سئو صفحه اصلی برای همه انواع وب سایت ها مهم است. صفحه اصلی شما چیزی بیش از یک “ویترین فروشگاه” یا یک نقطه ورودی است. صفحه اصلی بهینه شده به معنای بازدیدکنندگان شادتری است که به شما اعتماد دارند و موتورهای جستجویی که به راحتی می توانند صفحات شما را پیدا کرده و رتبه بندی کنند.