تگ H1 چیست و چرا برای سئو مهم است ؟

دسته بندی :سئو و بهینه سازی ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ سئو دانان 233
این راهنمای کامل در مورد تگ H1 است. یاد بگیرید که چگونه از تگ عنوان H1 و سایر تگ های هدر استفاده کنید تا سئو محتوای خود را برای موتورهای جستجو و کاربران دوستانه تر کنید.

هر صفحه یا پست می تواند چندین عنوان داشته باشد. تگ HTML

 معمولاً برای عنوان یک صفحه یا پست استفاده می شود و اولین هدر قابل مشاهده در یک صفحه است. قالب بندی یک h1 معمولا با بقیه تگ های هدر موجود در یک صفحه (h2، h3، h4) متفاوت است.

در این پست یاد خواهید گرفت که تگ

چیست، چرا برای سئو مهم است و چگونه یک تگ هدر بنویسید که هم سئو و هم کاربر پسند باشد.

 1 – تگ H1 چیست؟

 2 – چرا تگ H1 برای سئو مهم است؟

 3- بهترین روش های سئو برچسب H1

 4 – نمونه هایی از تگ های h1

 5 – تگ های h2، h3 و h4 چطور؟

 6 – تگ های عنوان HTML چیست؟

 7 – برای بهبود سئوی خود چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید؟

 

تگ H1 چیست؟

تگ HTML اولین تگ هدر قابل مشاهده در یک صفحه است. برای عنوان یک صفحه یا پست استفاده می شود. هنگامی که در کد HTML مشاهده می شود، مقدار H1 در تگ های محصور می شود.
برای برجسته کردن متن، تگ H1 معمولاً با بقیه تگ‌های صفحه متفاوت است.

راه آسان‌تر برای درک استفاده از تگ H1 این است که تصور کنید در حال نوشتن طرح کلی یک سند بزرگ هستید. عنوان اصلی سند شما، نقاط اصلی شما، و نقاط فرعی شما خواهد بود.

برچسب H1 در مقابل عنوان صفحه یکی از مهمترین عناصر برای اهداف سئو ، تگ عنوان  است و نباید با تگ H1 اشتباه گرفته شود.

بیایید در زیر ببینیم که این دو چگونه با هم تفاوت دارند و چرا باید به آن اهمیت دهید.

تفاوت های اصلی بین این دو عبارتند از:

 1 – برچسب عنوان در serp(صفحات نتایج موتور جستجو) نشان داده شده است. به عنوان عنوان اصلی قطعه در نتایج جستجو استفاده می شود.

 2 – تگ عنوان به صورت بصری در یک صفحه نشان داده نمی شود، اما بخشی از هدر صفحه است و در عنوان مرورگر نیز نشان داده می شود.

 3 – تگ H1 هنگام مرور یک صفحه به کاربران نشان داده می شود.

 4 – تگ عنوان یک سیگنال قوی برای خزنده های موتورهای جستجو در مورد محتوای صفحه است.

وقتی صحبت از سئوی درون صفحه می شود، عنوان صفحه مهمتر از تگ H1 است، اما برای بهترین نتایج، باید هر دو را بهینه کنید.

چرا تگ H1 در سئو مهم است؟

یکی از پیچیده ترین وظایف موتورهای جستجو، درک مفهوم (زمینه) یک صفحه است.

برای اینکه بتوانند این کار را به کارآمدترین و سریع ترین روش انجام دهند، از داده های سیگنال های مختلف استفاده می کنند.

یکی از این سیگنال ها عنوان صفحه و یکی دیگر تگ H1 است.

هنگام خزیدن در محتوای یک صفحه، عنکبوت های موتور جستجو کد HTML را می خوانند و سعی می کنند تشخیص دهند که کدام جملات در تگ های عنوان (h1، h2 و غیره) محصور شده اند.

آنها اینها را نشان دهنده محتوای صفحه می دانند.

بنابراین، با استفاده از کلمات کلیدی در تگ H1 خود، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا بفهمند صفحه شما چیست.

یکی دیگر از دلایل اهمیت سرفصل‌ها برای سئو این است که کاربران را برای حرکت در صفحه آسان‌تر می‌کند.

کاربر می تواند با نگاه کردن به تگ H1 در یک نگاه متوجه شود که صفحه در مورد چیست. بقیه عناوین راهنمایی بزرگی به کاربران در مورد آنچه در هر بخش انتظار دارند ارائه می دهد.

به عنوان مثال پستی را که اکنون می خوانید در نظر بگیرید، من تمام نکات مهم را به عنوان h2 علامت گذاری کرده ام و همچنین فهرست مطالب را در بالا اضافه کرده ام که ناوبری را آسان تر می کند.

 

بهترین روش های سئو برچسب H1

اکنون که تئوری تگ های h1 پشت سر گذاشته شده است، بیایید ببینیم چگونه برای مقالات یا محتوای صفحه خود عنوان های خوبی بنویسیم.

  1 – تگ H1 باید یکسان یا کمی متفاوت از عنوان صفحه باشد

 2 – از کلمات کلیدی در عنوان خود استفاده کنید

 3 – از عناوین بسیار طولانی خودداری کنید

 4 – اطمینان حاصل کنید که تگ H1 شما برای کاربران قابل مشاهده است و پنهان نیست

 ۵ – تگ H1 خود را متفاوت از بقیه عنوان ها استایل دهید

 ۶ – از سرفصل ها به صورت سلسله مراتبی استفاده کنید

 ۷ – در هر صفحه فقط از یک تگ h1 استفاده کنید

 ۸ – تگ های H1 باید با هدف کاربر مطابقت داشته باشد

تگ H1 باید یکسان یا کمی متفاوت از عنوان صفحه باشد

در اکثر موارد، عنوان صفحه و تگ h1 یکسان هستند. این به این دلیل است که CMS (مانند وردپرس) به این شکل پیکربندی شده است.

این کاملاً خوب است. این یک اشتباه سئو نیست ، داشتن متن یکسان برای عنوان صفحه و عنوان h1، برعکس، توصیه می شود.

به عنوان یک دستورالعمل کلی، عنوان صفحه و تگ H1 را یکسان یا نزدیک نگه دارید. گوگل موارد زیر را توصیه می کند:

در مثالی که در ابتدای این پست نشان داده شده است، عنوان صفحه “تکنیک های SEO در صفحه” است در حالی که برچسب H1 “SEO در صفحه” است.

عنوان صفحه توصیفی تر است زیرا در SERPS نشان داده شده است، اما برای عنوان صفحه، من چیز ساده تری می خواستم.

چگونه می توان عنوان صفحه و h1 متفاوتی را تهیه کرد؟

در بالا ذکر کردم که اکثر تم ها و پلتفرم های توسعه وب به گونه ای پیکربندی شده اند که از یک مقدار برای عنوان صفحه و تگ h1 استفاده کنند و معمولاً این همان چیزی است که شما به عنوان عنوان صفحه یا پست تعیین می کنید.

اگر می خواهید آن را تغییر دهید و مقادیر متفاوتی داشته باشید، می توانید کد HTML خود را ویرایش کنید یا اگر در وردپرس هستید از افزونه ای مانند Yoast SEO استفاده کنید.

از کلمات کلیدی در عنوان خود استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در سرفصل ها به شدت توصیه می شود. همانطور که در آموزش سئو برای مبتدیان توضیح داده شد ، کلمات کلیدی باید هم در عنوان و هم در عنوان گنجانده شوند.

اگر عنوان متفاوتی داشته باشید، می توانید از کلیدواژه اصلی خود در عنوان و از کلمه کلیدی مرتبط در H1 استفاده کنید.

البته، این بدان معنا نیست که باید از خط عبور کنید و شروع به ایجاد عناوین پر از کلمات کلیدی کنید. بر اساس نتایج تحقیق کلمات کلیدی خود ، می توانید انتخاب کنید که از کدام کلمات کلیدی استفاده کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، کلمات کلیدی دم بلند نامزدهای خوبی برای استفاده در عنوان H1 و سایر عناوین هستند.

از عناوین بسیار طولانی خودداری کنید.

عناوین خود را زیاد طولانی نکنید. از عناوین کوتاه اما توصیفی استفاده کنید. از دستورالعمل های طولی مشابه عنوان صفحه استفاده کنید، یعنی کمتر از 65 کاراکتر.

اگر نیاز به ارائه توضیحات طولانی‌تری دارید، می‌توانید از یک عنوان کوتاه و سپس متن پررنگ برای ارائه اطلاعات بیشتر استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که تگ H1 شما قابل مشاهده است و از دید کاربران پنهان نیست.

بسیاری از تم های وردپرس دارای تگ h1 در HTML صفحه هستند اما آن را (با استفاده از CSS) برای کاربران پنهان می کنند. این یک  سئو خوبی نیست.

بررسی کنید که تم شما تگ H1 را به درستی خروجی می دهد و در صفحه قابل مشاهده است.

ساده ترین راه برای انجام این کار مشاهده منبع یک صفحه (راست کلیک کرده و VIEW SOURCE را انتخاب کنید) و جستجوی H1 است.

آنچه در محصور شده است نیز باید در صفحه قابل مشاهده باشد.

سبک H1 خود را متفاوت از بقیه سرفصل ها بنویسید

H1 خود را متمایز کنید. حروف را بزرگتر از بقیه متن و عنوان کنید.

از سرفصل ها به صورت سلسله مراتبی استفاده کنید

من در بالا اشاره کردم که باید به سرفصل‌ها مانند نوشتن طرح کلی برای یک کتاب یا سند طولانی نزدیک شوید.

آنچه برای سئو مهم است این است که برچسب های خود را به صورت سلسله مراتبی داشته باشید در غیر این صورت می توانید موتورهای جستجو و کاربران را گیج کنید.

به عبارت دیگر،شما باید بالای کد HTML باشد و بقیه (h2، h3 و غیره) به ترتیب دنبال شوند.

تگ H1 چیست و سلسله مراتب آن ؟seodanan

در مثال بالا توجه کنید که چگونه اندازه فونت با حرکت به سمت پایین سلسله مراتب تغییر می کند.

در هر صفحه فقط از یک تگ H1 استفاده کنید

بهترین روش‌های سئو نشان می‌دهد که باید تنها یک تگ h1 در هر صفحه وجود داشته باشد. این به این دلیل است که منطقی تر است و این همان چیزی است که باید برای آن هدف گذاری کنید.

در مواردی که در نهایت چندین تگ h1 در یک صفحه دارید، این پایان دنیا نیست. اگر می توانید وضعیت را اصلاح کنید، آن را انجام دهید، در غیر این صورت، آن را به حال خود رها کنید.

تگ های H1 باید با هدف کاربر مطابقت داشته باشد

هنگام نوشتن h1 خود، قصد کاربر را فراموش نکنید. اگر این با انتظارات کاربر مطابقت نداشته باشد، ممکن است وب سایت شما را حتی بدون خواندن محتوا ترک کنند.

اگر این اتفاق بیفتد نه تنها مشتریان یا خوانندگان بالقوه خود را از دست می دهید، بلکه برای سئوی شما نیز مضر است.

این رفتار کاربرانی که از یک وب‌سایت بازدید می‌کنند و سپس به نتایج جستجو بازمی‌گردند، زیرا آنها راضی نبودند، به عنوان pogo-sticking شناخته می‌شود و می‌تواند در بلندمدت بر رتبه‌بندی شما تأثیر منفی بگذارد.

اطمینان حاصل کنید که h1 شما آنچه را که کاربران انتظار دارند در صفحه ببینند را ارائه می دهد.

نمونه هایی از تگ های H1

بیایید چند مثال خوب از وب‌سایت‌هایی که تگ‌های H1 بهینه‌سازی شده‌اند را مرور کنیم تا به شما در درک چگونگی اعمال اصول بالا در تمرین کمک کنیم.

مثال 1

تگ عنوان h1 برای کاربران بهینه شده است، در حالی که عنوان صفحه کوتاه تر و سئو دوستانه است.

تگ های h2، h3 و h4 چطور؟

برای جلوگیری از هر گونه سردرگمی، اجازه دهید من چیزی را روشن کنم. تمام اصول توضیح داده شده در بالا برای همه تگ های هدر و نه فقط H1 قابل اجرا هستند.

علاوه بر این، لطفا به موارد زیر نیز توجه داشته باشید:

 ۱ – وقتی تگ های دیگر مانند پررنگ یا مورب مناسب تر هستند از تگ های عنوان استفاده نکنید.

 ۲- با استفاده از سرفصل ها زیاده روی نکنید. زمانی که برای ساختار، اهداف پیمایش و آسان‌تر کردن محتوای صفحه برای خواندن مهم است، از سرفصل‌ها استفاده کنید.

۳ – شما مجبور نیستید از همه انواع عنوان در یک صفحه استفاده کنید. بسته به طول و نوع محتوای خود می توانید h1 و فقط h2 را داشته باشید.

 ۴ – داشتن تعادل بین استفاده از سرفصل ها و سایر عناصر قالب بندی همیشه بهترین رویکرد است.

تگ های عنوان HTML چیست؟

در زبان نشانه گذاری HyperText (HTML)، که زبانی است که برای نمایش صفحات وب در مرورگر (صرف نظر از پلت فرم CMS) استفاده می شود، برچسب های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای ایجاد عنوان در یک سند استفاده کرد.

این بسیار شبیه به ایجاد عنوان در مایکروسافت ورد است. هنگامی که می خواهید یک متن یا جمله خاص برجسته شود، می توانید سبک آن را به عنوان عنوان 1، عنوان 2 و غیره تنظیم کنید.

سرفصل ها در یک سند Word می توانند برای تقسیم یک سند به بخش های مختلف یا به عنوان راهنمای ایجاد فهرست مطالب استفاده شوند.

به طور کلی، آنها با تقسیم یک سند بزرگ به قسمت های کوچکتر، که هر قسمت دارای عنوانی است که قالب بندی متفاوتی دارد (متن بزرگتر، پررنگ، و غیره) نسبت به بقیه سند، خواندن یک سند را آسان تر می کند.

تگ های سرفصل HTML نیز به همین صورت عمل می کنند.

هنگامی که یک جمله را در ویرایشگر وردپرس هایلایت می کنید و آن را روی عنوان 1 قرار می دهید، سیستم کد زیر را در HTML اضافه می کند:

This is an H1 heading

این به مرورگر می‌گوید که آن جمله را به سبک دیگری (که توسط کلاس‌های CSS تعریف می‌شود) از موضوع شما قالب‌بندی کند.

برای بهبود سئوی خود چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید؟

سئو که جزئی از بازاریابی موتورهای جستجو است ، ارائه یک تجربه عالی برای کاربران است و یکی از این کاربران موتور جستجو است که به نوبه خود سعی دارد بهترین تجربه را برای کاربران خود ارائه دهد.

معمولاً با سئو سعی می کنید بسیاری از چیزهای کوچک را که به طور مستقل ممکن است چندان مهم به نظر نرسند اصلاح کنید، اما وقتی با هم ترکیب شوند می توانند رتبه بندی جستجوی شما را بهبود بخشند.

نتیجه :

تلاش های سئوی شما با بهینه سازی تگ H1 شروع و ختم نمی شود. بهینه سازی سرفصل ها، یکی از کارهایی است که باید انجام دهید، اما مطمئناً پایان کار نیست.

برخلاف سایر عوامل سئو، تگ h1 چیزی است که می توانید کنترل کنید و اگر به درستی بهینه شود می تواند در رتبه بندی شما تفاوت ایجاد کند.

اگر از آنچه در بالا خواندید مطمئن هستید، گام بعدی این است که یک حسابرسی H1 از وب سایت خود انجام دهید و h1 هایی را که نیاز به بهینه سازی دارند شناسایی کنید و بهینه سازی کنید.

نوشته شده توسط سئودانان

برای اطلاعات بیشتر به صفحات زیر نگاهی بیاندازید.

سئو چیست

سئو سایت

سئو وردپرس

آموزش سئو

سئو محتوا

و همجنین برا اطلاع از خدمات ما وارد صفحه خدمات سئو شوید.

 
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید
سئو دانان

سئو دانان یک تیم برنامه نویسی و توسعه دهنده وبسایت در ایران است که همواره با به کار گیری جدیدترین متدهای سئو و بهینه سازی، سئو سایت شما را انجام میدهد.?

We have found an easier way to communicate with our users : Subscribe to channel

Be sure to read the following:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    لینک کوتاه: