تاثیر شبکه های اجتمائی در سئو + ۶ نکته طلائی

تاثیر شبکه های اجتمائی در سئو چه چیز هایی هستند؟

۶ نکته طلایی از سئودانان

بحث های مداومی در مورد تاثیر شبکه های اجتمائی در سئو و تاثیر شبکه های اجتمائی در سئو در رتبه بندی جستجوی یک وب سایت وجود دارد.

بحث اصلی این است که رسانه های اجتماعی مستقیماً بر سئوی شما تأثیر نمی گذارد.

با این حال، روی عواملی که بر رتبه‌بندی‌ها مانند ترافیک تأثیر می‌گذارند، تأثیر می‌گذارد، به این معنی که به‌طور غیرمستقیم بر رتبه‌بندی شما تأثیر می‌گذارد.

در این پست، حقایق مهمی در مورد تاثیر شبکه های اجتمائی در سئو، بر سئوی سایت خود خواهید آموخت.

 

 

شماره یک : ترافیک را هدایت می کند

ترافیک همیشه به عنوان یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی در نظر گرفته شده است . شبکه های اجتماعی با ارائه دید بیشتر به محتوای شما بر ترافیک سایت شما تأثیر می گذارد.

هنگامی که افراد زیادی محتوای شما را در شبکه های خود به اشتراک می گذارند، ترافیک بیشتری را به وب سایت شما ارسال می کنند و در نتیجه رتبه شما را افزایش می دهند.

یک مطالعه موردی CognitiveSEO نشان داد که رتبه آنها برای عبارت “تصاویر گوگل” تنها در یک روز از جایگاه 74 به رتبه هشتم ارتقا یافته است. این افزایش سریع رتبه درست پس از آن اتفاق افتاد که شرکت ۲۰۰۰۰ بازدیدکننده منحصر به فرد از Reddit را دید.

شماره  دوم : رتبه پروفایل ها در نتایج موتورهای جستجو

پروفایل رسانه های اجتماعی شما فقط به رسانه های اجتماعی محدود نمی شود. آنها همچنین در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی می کنند. آنها به طور برجسته در نتایج جستجوی مارک دار، اغلب در صفحه اول، قابل مشاهده هستند.

بنابراین نام تجاری شما می تواند با ایجاد پروفایل های رسانه های اجتماعی و بهینه سازی آنها، دیده شدن موتور جستجوی شما را افزایش دهد و ترافیک بیشتری را جذب کند.

همچنین می‌توانید رتبه‌بندی صفحه و چند قطعه از نظرات را مشاهده کنید. بنابراین اگر کسی می‌خواهد درباره شرکت اطلاعات بیشتری کسب کند، می‌تواند روی این لینک کلیک کند. بازدید از صفحه فیس بوک این شرکت به آنها کمک می کند تا شخصیت برند را درک کنند و به آنها کمک کند تا محتوای ارزشمندی را کشف کنند.

شماره سوم : دسترسی به محتوای شما را بهبود می بخشد

رسانه های اجتماعی یک کانال عالی برای اطمینان از اینکه محتوای شما تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا می کند. در موتورهای جستجو، افراد تنها زمانی محتوای شما را کشف می کنند که به دنبال کلمه کلیدی مرتبط هستند. اما در رسانه های اجتماعی، شما محتوای خود را در مقابل افرادی دریافت خواهید کرد که حتی متوجه نمی شوند که به محتوای شما نیاز دارند.

دسترسی بهتر به محتوا به ترافیک با کیفیت بالا تبدیل می شود که مجدداً بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد. متیو وودوارد آزمایشی را برای رتبه‌بندی کلمه کلیدی «ناسالم‌ترین غذاها» انجام داد. در حالی که او یک استراتژی بک لینک داشت، چیزی که واقعاً برای او تفاوت ایجاد کرد، به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی بود.

زمانی که شخصی آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت، بارها و بارها به اشتراک گذاشته شد تا اینکه خود جورج تاکی این پست را به اشتراک گذاشت. سهم او 16000+ لایک و 8800+ اشتراک به دست آورد. بلافاصله پس از آن، پست یک قطعه ویژه برای عبارت جستجوی هدف دریافت کرد. این نشان می‌دهد که اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی چقدر می‌توانند تأثیرگذار باشند، به‌ویژه زمانی که یک شخصیت تأثیرگذار رسانه‌های اجتماعی درگیر است.

حتی اگر نمی‌توانید از یک اینفلوئنسر برای اشتراک‌گذاری ارگانیک محتوایتان استفاده کنید ، همچنان می‌توانید به دنبال اینفلوئنسرهایی باشید که ممکن است بخواهند آن را به اشتراک بگذارند. می توانید از پلتفرم هایی مانند Influence.co برای کشف تأثیرگذاران مرتبط در عمودی خود استفاده کنید. این پلتفرم همچنین به شما کمک می‌کند تا مشارکت‌های قبلی برند آنها را مشاهده کنید تا ببینید آیا آنها با برند شما همسو هستند یا خیر.

شماره  چهار : پلتفرم های رسانه های اجتماعی موتورهای جستجو هستند

مردم فقط از موتورهای جستجو برای جستجوی مطالب استفاده نمی کنند. با قابلیت های جستجوی قوی، پلتفرم های رسانه های اجتماعی نیز خود به عنوان موتورهای جستجوی ارزشمند عمل می کنند. ممکن است افرادی باشند که نمایه، صفحه یا محتوای شما را از طریق جستجو در رسانه های اجتماعی کشف کنند.

به همین دلیل بسیار مهم است که صفحات و محتوای رسانه های اجتماعی خود را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید تا دید خود را افزایش دهید. می‌توانید از ابزارهایی مانند moz و … برای جستجوی کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه‌بندی می‌کنند و کلمات کلیدی کلیک می‌کنند استفاده کنید.

این به شما ایده می دهد که از چه کلمات کلیدی استفاده کنید تا محتوای خود را بیشتر در نتایج جستجوی رسانه های اجتماعی مشاهده کنید و کلیک های بیشتری را به سایت خود هدایت کنید. شما می توانید بایوس و زیرنویس رسانه های اجتماعی خود را با این کلمات کلیدی بهینه کنید.

شماره 5: سئوی محلی

رسانه های اجتماعی نیز از چند جهت بر تلاش های سئوی محلی شما تأثیر می گذارد.

همانطور که می دانید،  شما (نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما) نقش مهمی در رتبه بندی جستجوی محلی ایفا می کند .

اگر اطلاعات  را در تمام فهرست‌ها و وب‌سایت خود حفظ کنید، گوگل کسب‌وکار شما را معتبرتر می‌داند. و این می تواند رتبه شما را در نتایج جستجوی محلی افزایش دهد. که استفاده از اطلاعات  یکسان در پروفایل های رسانه های اجتماعی، لیست های محلی و وب سایت شما بسیار مهم است.

علاوه بر این، برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهند استوری‌ها و پست‌های خود را برچسب‌گذاری جغرافیایی کنید. این یک راه عالی برای به دست آوردن دید بیشتر در بین مخاطبان محلی است و به شما کمک می کند تا دسترسی خود را گسترش دهید.

برای مثال، در اینستاگرام، کاربران می‌توانند محتوایی را جستجو کنند که در یک مکان خاص برچسب‌گذاری شده است. از این طریق باید بتوانید بازدیدکنندگان محلی بیشتری را جذب کنید.

نظرات در صفحات رسانه های اجتماعی شما نیز به جذب مشتریان محلی کمک می کند.

نظرسنجی BrightLocal نشان داد که 86٪ از مصرف کنندگان نظرات مربوط به مشاغل محلی را می خوانند. همانطور که از نکات قبلی یاد گرفتید، نمایه های رسانه های اجتماعی شما در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شوند و تکه هایی از نظرات را نمایش می دهند.

این می تواند مخاطبان محلی کنجکاو را برای بازدید از صفحه رسانه اجتماعی شما ترغیب کند.

یکی دیگر ازتاثیر شبکه های اجتمائی در سئو یوتیوب است.

شماره شش: سئوی یوتیوب

ویدیوهای یوتیوب در نتایج موتورهای جستجو رتبه های برجسته ای کسب می کنند. در واقع، ویدیوهای محبوب و مرتبط YouTube اولین ویدیوهایی هستند که برای جستجوهای خاص نشان داده می شوند.

نگاهی بیندازید که چگونه ویدیوی زیر در مورد نحوه حذف اکانت اینستاگرام شما کل صفحه صفحه نتایج جستجو را اشغال می کند.

این امر بهینه سازی کانال و ویدیوهای YouTube خود را برای سئو بسیار مهم می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که توضیحات و عناوین ویدیو را با کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید. این به شما کمک می‌کند نه تنها در پلتفرم، بلکه در نتایج جستجوی منظم نیز دید بیشتری داشته باشید.

نتیجه :

همانطور که از این نکات می بینید در مورد شبکه های اجتماعی موثر در سئو، رسانه های اجتماعی نقش مهمی در استراتژی کلی سئو شما ایفا می کنند، حتی اگر مستقیماً بر رتبه بندی شما تأثیر نگذارند. این کار عمدتاً با ایجاد نمایان شدن بیشتر به نام تجاری و محتوای شما کار می کند که به نوبه خود باعث افزایش ترافیک می شود.

علاوه بر این، نمایه های رسانه های اجتماعی و ویدیوهای YouTube شما نیز در بین نتایج جستجوی معمولی رتبه بندی می شوند. بنابراین بهینه سازی آنها برای موتورهای جستجو قطعا استراتژی کلی سئو شما را تقویت می کند.

آیا ایده بیشتری در مورد تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو دارید؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

 

سئودانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *