از کجا بفهمیم چه کسی به سایت ما لینک داده؟

از کجا بفهمیم چه کسی به سایت ما لینک داده؟ بک لینک های با کیفیت که از سایت های دیگر که آتوریتی بالایی دارند ولی اسپم اسکورشان کم است بهترین سایت هایی هستند که ما باید از آنها بکلینک بگیریم و بک لین نیز یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو هستند.

اما بدون دانستن تعداد بک لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند و از کجا می آیند، اجرای یک استراتژی لینک سازی موثر دشوار است.

اگر تا به حال فکر کرده اید، از کجا بفهمیم چه کسی به سایت ما لینک داده؟ این راهنما برای شماست.

من به شما بهترین ابزارها و روش هایی را نشان می دهم که می توانید از آنها استفاده کنید تا ببینید چه کسی به سایت شما یا هر سایت دیگری در  لینک می دهد.

چگونه بفهمیم چه کسی به وب سایت شما لینک می دهد؟

از هر یک از این روش ها استفاده کنید تا متوجه شوید چه کسی به وب سایت شما لینک می دهد.

  1. گزارش لینک در گوگل سرچ کنسول
  2. گزارش بک لینک ابزار وب مستر بینگ
  3. ابزار تحلیل بک لینک سمراش.

گزارش لینک در گوگل سرچ کنسول

اولین گزینه رایگانی که می توانید بفهمیم چه کسی به سایت ما لینک داده استفاده کنید، سرچ کنسول است.

GSC .مجموعه گسترده ای از ابزارهای مفید را برای نظارت و مدیریت عملکرد وب سایت شما در محبوب ترین موتور جستجوی جهان ارائه می دهد. یکی از این ابزارها گزارش لینک است که تجزیه و تحلیل دقیقی از تمام بک لینک هایی که در حال حاضر به وب سایت شما اشاره می کنند ارائه می دهد.

پس از راه‌اندازی حساب سرچ کنسول ، می‌توانید با کلیک بر رو ی لینک از منوی سمت چپ، از گزارش لینک دارایی وب خود دیدن کنید.در گزارش، فهرستی از صفحات لینک شده برتر خود را با تعداد سایت هایی که به هر صفحه لینک داده اند، خواهید دید.

چگونه بفهمیم چه کسی به وب سایت شما لینک می دهد،سئودانان۲

در مرحله بعد لیستی از بهترین سایت هایی که به وب سایت شما لینک می دهند آورده شده است. وقتی روی یک سایت در لیست کلیک می کنید، می توانید ببینید که آن دامنه به کدام یک از صفحات شما لینک دارد.

چگونه بفهمیم چه کسی به وب سایت شما لینک می دهد،سئودانان۳

سایت های برتر که به سایت شما لینک می دهند.

در نهایت، فهرستی از متن لینک دهنده برتر را پیدا خواهید کرد که نشان می دهد وب سایت های متن هنگام بازگشت به وب سایت شما از کدام لینک استفاده می کنند.

گزارش لینک همچنین دارای لیستی از تمام لینک های داخلی سایت شما است. این لیست می تواند زمانی مفید باشد که مطمئن شوید که در حال ایجاد یک ساختارلینک داخلی محکم برای کمک به موتورهای جستجو برای خزیدن و درک وب سایت شما هستید.

۲ – گزارش بک لینک ابزار وب مستر بینگ

گزینه بعدی برای یافتن اینکه چه کسی به وب‌سایت شما در ابزار وب مستر بینگ پیوند می‌دهد . معادل مایکروسافت  گوگل سرچ کنسول برای نظارت و مدیریت عملکرد وب سایت شما در موتور جستجوی Bing استفاده می شود.

وبمستر طولس  مانند سرچ کنسول دارای یک گزارش بک لینک است که جزئیات تمام وب سایت هایی را که به وب سایت شما پیوند می دهند ارائه می دهد. در منوی سمت چپ می توانید گزارش را در زیرسئو پیدا کنید.

در بالای گزارش، می توانید تعداد کل دامنه های ارجاع دهنده، تعداد کل صفحات ارجاع دهنده و تعداد کل انکر تکست های مختلف استفاده شده را مشاهده کنید.

بخش Domains در گزارش بک لینک ها لیستی از تمام دامنه های منحصر به فردی را که به سایت شما لینک می دهند و همچنین تعداد بک لینک های دریافتی از هر دامنه را به شما نشان می دهد.

چگونه بفهمیم چه کسی به وب سایت شما لینک می دهد،سئودانان۴

۳ – سمراش بک لینک و آنالیز طول

سمراش نیز یکی دیگر از ابزار هایی است  که  بفهمیم رقیب چگونه از کجا بفهمیم چه کسی به سایت ما لینک داده، مجموعه ای جامع از راه حل های بازاریابی دیجیتال از جمله ابزار تحلیل بک لینک را ارائه می دهد که می توانید از آن برای بررسی لینک های سایت خود یا هر سایت دیگری در وب استفاده کنید.

هنگامی که وارد وب سایت خود می شوید، به یک تب Overview هدایت می شوید که در آن می توانید امتیاز اعتبار وب سایت خود، کل دامنه های ارجاع دهنده و تعداد کل بک لینک ها را مشاهده کنید.

چگونه بفهمیم چه کسی به وب سایت شما لینک می دهد،سئودانان۵

گزارش بک لینک های سمراش برای تجزیه و تحلیل دقیق تر، به تب Referring Domains بروید. در اینجا لیستی از تمام وب سایت های مختلف را خواهید دید که به شما لینک می دهند.

جدول امتیاز اعتبار هر وب سایت، تعداد کل بک لینک های دریافتی از سایت و همچنین آدرس IP آن را نشان می دهد.

هنگامی که روی دکمه مشاهده در کنار مجموع بک لینک هر وب سایت کلیک می کنید، می توانید بینش بیشتری در موردلینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند، دریافت کنید. با انجام این کار، URL های خاصی را خواهید دید که به سایت شما لینک داده می شوند، لینک ها به کدام یک از صفحات شما می روند و از چه انکر تکست استفاده می شود.

همچنین نشان می دهد که آیا پیوند dofollow یا nofollow است و زمانی که SEMRush برای اولین بار پیوند را شناسایی کرده است.

سمراش به کاربران امکان دسترسی رایگان به ابزار تحلیل بک لینک را می دهد. با این حال، با نسخه رایگان، مقدار داده ای که می توانید مشاهده کنید محدود است.

هنگامی که از گزارش دامنه های ارجاع برای وب سایت خود بازدید می کنید، فقط می توانید 10 نتیجه برتر را مشاهده کنید. برای دسترسی کامل به تمام داده های بک لینک، باید برای یک طرح پولی ثبت نام کنید.

۴ – نحوه یافتن لینک به یک صفحه خاص

اگر می خواهید پیوندهای صفحه خاصی را در وب سایت خود مشاهده کنید، می توانید از ابزارهای ذکر شده در بالا استفاده کنید.

با گزارش پیوندهای سرچ کنسول می‌توانید لینک هایی به یک صفحه خاص را با کلیک کردن روی یک نشانی اینترنتی از گزارش صفحه‌های مرتبط برتر بیابید . شما به لیستی از تمام دامنه‌هایی که به آن صفحه لینک  می‌دهند هدایت می‌شوید و می‌توانید ببینید که تعداد کل لینک ها از آن سایت خاص آمده است.

وقتی روی آن دامنه کلیک می کنید، به لیستی از تمام URL های خاص که حاوی لینک هایی به صفحه هدف شما هستند هدایت می شوید.

لین دادن از طرف دیگران،سئودانان

گزارش لینک به یک صفحه خاص.

با گزارش بک لینک های ابزار وب مستر بینگ، می توانید با مراجعه به بخش دامنه ها یا صفحات گزارش، پیوندهای یک صفحه خاص را مشاهده کنید.

این به شما لیستی از دامنه ها یا صفحات خاصی را که به وب سایت شما پیوند می دهند بسته به بخش مورد استفاده شما نشان می دهد. با حفاری در هر دو بخش، می توانید ببینید که کدام یک از صفحات خاص شما به شما لینک  داده شده است.

می‌توانید داده‌ها را به یک صفحه‌گسترده صادر کنید و سپس یک URL خاص را جستجو کنید تا به سرعت تمام لینک هایی را که به آن صفحه خاص اشاره می‌کنند اسکن کنید.

با استفاده از ابزار SEMRush Backlink Analysis می توانید مستقیماً یک URL خاص را جستجو کنید تا به سرعت ببینید صفحه دارای چه تعداد بک لینک است و از کجا می آیند.

هنگامی که یک URL خاص را جستجو می کنید، گزارش در همان قالبی است که هنگام جستجو برای یک دامنه، فقط نتایج را منحصراً برای آن صفحه نشان می دهد، نه کل وب سایت.

اگر روی تب بک لینک ها کلیک کنید، لیستی از هر بک لینک را خواهید دید که به آن صفحه خاص اشاره دارد. این شامل این است که لینک دقیقاً از چه آدرس اینترنتی می‌آید و از چه متنی  استفاده می‌کند.

چگونه سایت هایی را پیدا کنیم که به هر سایتی لینک دارند؟

انستن اینکه چگونه بفهمید چه کسی به وب سایت های رقبای شما لینک می دهد به همان اندازه مفید است که بدانید که از کجا بفهمیم چه کسی به سایت ما لینک داده؟

در حالی که نمی توانید یک حساب سرچ کنسول رای نظارت بر رقبای خود ایجاد کنید، ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای بررسی سریع بک لینک ها به هر وب سایتی استفاده کنید .

از هر یک از این روش ها استفاده کنید تا متوجه شوید چه کسی به هر سایتی لینک می دهد.

  1. گزارش سایت‌های مشابه Bing Webmaster Tools
  2. جستجوگر بک لینک رایگان Ahrefs
  3. ابزار بررسی بک لینک های الکسا
  4. Bing Webmaster Tools سایت های مشابه را گزارش می دهد

با گزارش سایت های مشابه Bing Webmaster Tools، می توانید چندین وب سایت را در کنار یکدیگر مقایسه کنید تا به سرعت نمایه بک لینک آنها را تجزیه و تحلیل کنید. با کلیک روی SEO > Backlinks از منوی سمت چپ و سپس انتخاب برگه “سایت های مشابه” می توانید گزارش را پیدا کنید.

هنگامی که برای اولین بار گزارش را باز می کنید، وب سایت شما به طور خودکار به عنوان اولین سایتی که در مقایسه استفاده می شود انتخاب می شود. شما این گزینه را خواهید داشت که دو سایت دیگر را برای مقایسه همزمان سه سایت (از جمله سایت خود) اضافه کنید.

چگونه بفهمیم چه کسی به وب سایت شما لینک می دهد،سئودانان8

بینگ: گزارش سایت های مشابه

بینک هم جزء ابزار هایی است از کجا بفهمیم چه کسی به سایت ما لینک داده را بفهمیم!

این گزارش تعداد کل دامنه های ارجاع دهنده و تعداد کل انکر تکست های مختلف را برای هر وب سایت نشان می دهد. همچنین یک لیست کامل از تمام دامنه های ارجاع دهنده برای هر وب سایت وجود دارد.

وقتی دامنه ارجاعی را انتخاب می‌کنید، به یک گزارش فرعی هدایت می‌شوید که هر URL منحصربه‌فردی را که به وب‌سایت مورد نظر لینک می‌دهد، همراه با صفحه خاصی که به آن لینک داده می‌شود، نشان می‌دهد.

  1. جستجوگر بک لینک رایگان Ahrefs

مسلماً مؤثرترین ابزار برای بررسی بک لینک‌ها به هر وب‌سایتی، بک لینک جستجوگر رایگان Ahrefs است.

با بیش از 25 تریلیون بک لینک شناخته شده و 170 میلیون دامنه منحصر به فرد، هنگام انجام تجزیه و تحلیل بک لینک با استفاده از این ابزار، می توانید مطمئن باشید که داده های دقیقی دریافت می کنید.

هنگامی که یک وب سایت را در چک کننده وارد می کنید، گزارشی مملو از اطلاعات مفید دریافت می کنید.

نمای کلی شامل رتبه‌بندی دامنه وب‌سایت، تعداد کل بک لینک‌ها، تعداد کل دامنه‌های ارجاع‌دهنده و چند درصد از لینک ها و دامنه‌ها dofollow هستند.

Ahrefs – گزارش بک لینک ها

در ادامه این گزارش، لیستی از بک لینک هایی که به سایت اشاره می کنند وجود دارد. برای هر لینک، صفحه ارجاع‌دهنده، رتبه دامنه و رتبه‌بندی URL برای صفحه ارجاع‌دهنده، متن لنگر بک لینک، و اینکه آیا لینک dofollow یا nofollow است را می‌بینید .

می‌توانید نمودار بک‌لینک‌ها را تغییر دهید تا متن‌های لنگر برتر مورد استفاده برای لینک هایی که به وب‌سایت مورد نظر یا صفحات بالایی که لینک را دریافت می‌کنند، نشان دهد.

همچنین می‌توانید به‌جای کل دامنه، لینک را برای یک URL خاص جستجو و تجزیه و تحلیل کنید.

نسخه رایگان Ahrefs Backlink Checker فقط 100 بک لینک برتر را برای هر URL که جستجو می کنید نشان می دهد. اگر می خواهید قدرت کامل پلتفرم را باز کنید، باید برای یک برنامه پولی ثبت نام کنید.

این می تواند ارزش این هزینه را داشته باشد زیرا Ahrefs یکی از جامع ترین مجموعه ابزارهای سئو در بازار امروز را دارد. Ahrefs به کاربران جدید یک آزمایش 7 روزه فقط 7 دلار ارائه می دهد تا قبل از تعهد به یک برنامه پولی، پلتفرم را برای خودشان آزمایش کنند.

  1. ابزار بررسی بک لینک های الکسا

راه حل مفید دیگری که می توانید برای بررسی بک لینک ها برای هر سایتی در سراسر وب استفاده کنید، ابزار Alexa Check Backlinks است . با استفاده از آن، می توانید به راحتی یکی از رقبای خود را جستجو کنید تا متوجه شوید که دامنه های ارجاع دهنده برتر آنها چه کسانی هستند و کدام یک از صفحات آنها بیشترین لینک را به دست آورده اند.

ابزار Check Backlinks نشان می‌دهد که هر URL ارجاعی چقدر ترافیک دریافت می‌کند، بنابراین می‌توانید به راحتی ببینید که کدام لینک‌ها با ارزش‌ترین و ارزش دنبال کردن را دارند

چگونه بفهمیم چه کسی به وب سایت شما لینک می دهد،سئودانان9

گزارش جستجوگر بک لینک الکسا :

این ابزار همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا با تجزیه و تحلیل پروفایل‌های لینک رقیب خود در مقایسه با پروفایل خود، فرصت‌های بک لینک را کشف کنید تا به سرعت سایت‌هایی را پیدا کنید که به رقبا پیوند دارند اما نه به شما.

قبل از اینکه بتوانید از هر یک از ابزارهای الکسا استفاده کنید، باید برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید. الکسا یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه را برای شما ارائه می دهد تا قبل از شروع یک برنامه تکراری، پلتفرم را آزمایش کنید.

از کجا بفهمیم چه کسی به سایت ما لینک داده

چرا لینک ها در سئو مهم هستند؟

لینک ها در سئو مهم هستند زیرا به عنوان یک رای اعتماد از یک وب سایت به وب سایت دیگر تلقی می شوند.

وقتی سایتی به سایت دیگری لینک می‌دهد، گوگل آن را به عنوان نشانه‌ای در نظر می‌گیرد که سایت لینک دهنده، سایت دیگر را با ارزش و به اندازه کافی با کیفیت می‌بیند که ارزش لینک دادن به آن را داشته باشد.

سپس گوگل هنگام رتبه بندی صفحات مختلف در فهرست خود، این سیگنال ها را در نظر می گیرد.

برای خرید بک لینک انبوه بسیار ارزان کلیک کنید.

پیج رنک،سئودانان

بک لینک و پیج رنک :

در حالی که لینک مهم هستند، همه لینک ها دارای سطح یکسانی نیستند. عوامل خاصی وجود دارد که به برخی از لینک ها امکان می دهد تأثیر بسیار بیشتری بر سئو نسبت به سایرین داشته باشند.

اعتبار دامنه ارجاع دهنده

قدرت هر وب سایت اساساً با یک مقدار عددی قابل اندازه گیری است. برخی از ابزارهای سئو این متریک را Domain Authority می نامند ، برخی دیگر امتیاز دامنه یا رتبه دامنه را می نامند اما مفهوم یکسان است.

هر چه یک وب سایت معتبرتر باشد، امتیاز آن بالاتر است. این امتیاز نقش مهمی در سئو دارد زیرا گوگل به احتمال زیاد صفحه را از یک سایت معتبر رتبه بندی می کند.

همچنین عامل مهمی در ایجاد لینک ایفا می کند زیرا لینک های سایت های معتبر در بهبود رتبه بندی سئو بسیار بهتر از لینک های سایت های کوچک غیر معتبر هستند.

وقتی یک وب‌سایت به وب‌سایت دیگری لینک می‌خورد، بخشی از آن اختیارات را به سایتی که به آن پیوند می‌دهد منتقل می‌کند. به طور طبیعی، دریافت لینک از سایت هایی با اعتبار بیشتر بسیار ارزشمندتر است، زیرا آنها هستند که می توانند منجر به نتیجه شوند.

پیوندهای Dofollow در مقابل nofollow

ارزش ذاتی بک لینک ها از توانایی آنها در انتقال Domain Authority و PageRank به صفحه هدف ناشی می شود.

اینکه یک لینک بتواند این «آب لینک» را به سایت هدف منتقل کند یا نه، بستگی به این دارد که لینک یک لینک dofollow یا nofollow باشد.

لینک های Nofollow بک لینک هایی هستند که دارای ویژگی rel=”nofollow” هستند. این تگ HTML به موتورهای جستجو می گوید که آن لینک را نادیده بگیرند و رتبه صفحه را از سایت ارجاع دهنده به سایت هدف منتقل نکنند.

پیوندهای Dofollow آنهایی هستند که ویژگی nofollow را ندارند.

لینک های Nofollow نمی توانند بر رتبه بندی سئو تاثیر بگذارند اما همچنان مفید هستند. اگر مقاله‌ای را در یک نشریه بزرگ مانند فوربس منتشر کنید، لینک nofollow خواهند شد ، اما لینک ها همچنان می‌توانند منجر به ترافیک ارجاع شوند. همچنین برای برندسازی خوب است که کسب و کار شما توسط یک رهبر صنعت ذکر شود.

متن لنگر

Anchor text متن رو به روی کاربر است که قسمت قابل مشاهده و قابل کلیک یک لینک است.

برای سئو بسیار مهم است زیرا به موتورهای جستجو و کاربران در مورد صفحه ای که به آن لینک شده است سیگنال می دهد.

به عنوان مثال، لینک زیر — آنچه باید در مورد انکر تکست بدانید ، به وضوح نشان می دهد که صفحه ای که به آن لینک داده می شود مربوط به انکر تکست است.

Anchor Text می تواند به گوگل بگوید که یک صفحه باید برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی کند، بنابراین لینک هایی مانند لینک بالا که حاوی کلمات کلیدی هدف هستند می توانند در افزایش رتبه سئو مفید باشند.

با این حال، مهم است که متن لنگر را برای لینک بیش از حد بهینه نکنید زیرا ممکن است گوگل سایت شما را جریمه کند.

شما فقط باید از کلمات کلیدی لنگر استفاده کنید که واقعاً به صفحه مربوط هستند. همچنین داشتن یک نمایه بک لینک با ترکیبی از انواع انکر تکست ها (مارک، نام دامنه، URL بدون پوشش، تطبیق جزئی، عمومی و غیره) تمرین خوبی است.

این باعث می شود پروفایل لینک شما طبیعی به نظر برسد و از جریمه شدن شما جلوگیری می کند.

کار بعدی چیه؟

پروفایل لینک خود را تجزیه و تحلیل کنید و پیوندهای بالقوه خطرناک را حذف کنید

لینک های بد می توانند به وب سایت شما آسیب بزنند همانطور که لینک های با کیفیت بالا می توانند وب سایت شما را تقویت کنند.

به این ترتیب، نظارت مستمر نمایه لینک خود برای اطمینان از عاری بودن از این پیوندهای خطرناک بسیار مهم است.

نمونه هایی از لینک های بدی که می توانند به سایت شما آسیب بزنند عبارتند از:

  • لینک های تصادفی بیش از حد nofollow
  • لینک هایی که به نظر می رسد از یک طرح ساخت لینک پولی هستند
  • لینک هایی پست مهمان با متن لنگر بیش از حد بهینه شده
  • لینک های شبکه وبلاگ عمومی
  • لینک های انجمن
  • لینک نظرات وبلاگ

ما یک راهنمای مفصل در مورد چگونگی پیدا کردن پیوندهای بد با استفاده از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل و SEMRush گردآوری کرده ایم.

هنگامی که لیستی از پیوندهای ناخواسته را تنظیم کردید، اولین قدمی که باید برای حذف آنها بردارید این است که با مدیران وب سایت هایی که لینک های ناخواسته را تولید می کنند تماس بگیرید و از آنها بخواهید که پیوندها را حذف کنند یا یک برچسب nofollow اضافه کنند.

در بیشتر موارد، دستیابی به این امر دشوار است، زیرا تماس با صاحبان برخی از سایت ها می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال هنوز ارزش امتحان کردن را دارد زیرا ساده ترین راه برای حذف پیوندهای ناخواسته است.

شما همیشه می توانید صفحات دریافت کننده لینک های بد را حذف کنید، اما این معمولا راه حل خوبی نیست، به خصوص اگر برخی از صفحات مهم شما لینک های بد دریافت می کنند.

گزینه دیگر شما استفاده از ابزار Google Disavow است . این ابزار اساساً یک ویژگی است که به شما امکان می‌دهد فایلی را با لیستی از پیوندهایی که نمی‌خواهید Google در نظر بگیرد، آپلود کنید.

دیساوو،سئودانان

ابزار Disavow گوگل :

مهم است که هنگام استفاده از این ابزار مراقب باشید زیرا خود گوگل اعلام می کند که اگر به درستی از آن استفاده نشود، می تواند آسیب بیشتری نسبت به آن داشته باشد.

اگر تصمیم به استفاده از ابزار دارید، باید فایل را با فرمت مناسب قبل از آپلود در گوگل آماده کنید. برای این کار، می توانید فایل را به صورت دستی آماده کنید یا از ابزاری مانند SEMRush استفاده کنید.

Bing Webmaster Tools همچنین دارای یک ابزار رد کردن است که می توانید از آن برای ارسال صفحات و URL هایی که حاوی لینک هایی به سایت شما هستند استفاده کنید که احساس می کنید کیفیت پایین یا غیر طبیعی هستند.

پروفایل لینک رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید و فرصت های پیوند را شناسایی کنید

وب سایت هایی که با محتوای مشابه شما به رقبا لینک می دهند، هدف بسیار خوبی برای به دست آوردن لینک های جدید هستند.

این سایت‌ها ثابت کرده‌اند که مایلند به انواع خاصی از محتوا پیوند دهند، بنابراین اگر می‌توانید صفحات باکیفیتی مشابه رقبای خود ایجاد کنید، گزینه اصلی برای دریافت لینک نیز هستید.

از یکی از ابزارهایی که قبلا ذکر شد (SEMRush، Ahrefs، Alexa) برای اسکن پروفایل لینک رقبای خود برای یافتن فرصت های بک لینک استفاده کنید.

به دنبال دامنه های ارجاع با اعتبار بالا باشید که تعداد زیادی لینک dofollow را ارائه می دهند. همچنین به انواع صفحاتی که پیوندها را دریافت می کنند توجه داشته باشید تا بتوانید محتوای قابل پیوند مشابهی ایجاد کنید.

پیوندهای بیشتری به مهم ترین صفحات خود بسازید

هنگامی که فرصت های پیوند سودآور را شناسایی کردید، می خواهید کمپین های پیوند بیلدینگ را راه اندازی کنید تا به مهمترین صفحات خود پیوند ایجاد کنید.

استراتژی های لینک سازی زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. دو تاکتیک که می تواند به ویژه برای ایجاد پیوند به مهمترین صفحات شما مؤثر باشد، پست مهمان و کمپین های تبلیغاتی است.

ارسال مهمان

ارسال مهمان یکی از مؤثرترین روش‌های لینک‌سازی باقی می‌ماند، زیرا به شما امکان می‌دهد چیزی ارزشمند را بدون هیچ هزینه‌ای برای وب‌سایت ارجاع‌دهنده ارائه دهید.

هنگام اجرای کمپین های پست مهمان، مطمئن شوید که به وب سایت هایی دسترسی پیدا کنید که به شما امکان می دهند در داخل پست به وب سایت خود پیوند دهید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پیوندهایی که دریافت می کنید dofollow هستند .

این به شما لینک هایی با کیفیت بالا به مهمترین صفحات شما می دهد که می تواند به افزایش رتبه SEO شما کمک کند.

کمپین های اطلاع رسانی

کمپین های Outreach یک راه عالی برای ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا در مقیاس است. با استفاده از این تکنیک، فهرستی از وب سایت های معتبری که حداقل تا حدودی به جایگاه کسب و کار شما مرتبط هستند را جمع آوری می کنید و با آنها تماس می گیرید و از آنها می خواهید به صفحه شما پیوند دهند.

این به طور کلی زمانی بهتر عمل می کند که بتوانید به جای اینکه صراحتاً یک پیوند را بخواهید، چیزی ارزشمند را متقابلاً پاسخ دهید، به خصوص زمانی که به صورت سرد با کسی تماس بگیرید که هیچ ارتباط قبلی ندارد.

راه دیگر برای موثرتر کردن کمپین های تبلیغاتی استفاده از تکنیک آسمان خراش است. اینجا جایی است که صفحه رقیب را پیدا می کنید که شبیه صفحه شماست و لینک های باکیفیت زیادی دریافت می کند.

شما صفحه خود را ارتقا می دهید تا به طور قابل توجهی بهتر شود و سپس به سایت های ارجاع دهنده دسترسی پیدا می کنید و از آنها می خواهید که به جای آن به محتوای با کیفیت بالاتر شما پیوند دهند.

یادگیری های کلیدی

بک لینک ها بخش مهمی از سئوی خارج از صفحه هستند زیرا به عنوان یک رای اعتماد از یک وب سایت به وب سایت دیگر عمل می کنند. گوگل این آرای اعتماد را به عنوان نشانه ای از ارزش و کیفیت در نظر می گیرد و هنگام رتبه بندی صفحات از آنها استفاده می کند.

همه بک لینک ها تاثیر یکسانی روی سئو ندارند. لینک‌های وب‌سایت‌هایی با اعتبار دامنه بالا نسبت به سایت‌هایی با اعتبار پایین ارزشمندتر هستند.

این به این دلیل است که برخی از اختیارات یک وب سایت هنگام پیوند دادن به آنها به سایت دیگر منتقل می شود. لینک‌های سایت‌های کم اعتبار به سادگی در افزایش اعتبار صفحه هدف کار چندانی انجام نمی‌دهند.

در همین راستا، لینک‌هایی که دارای تگ nofollow هستند از منظر سئو ارزش کمتری دارند زیرا به گوگل می‌گویند که رتبه صفحه را به صفحه هدف منتقل نکند.

لینک‌های بدی مانند لینک‌های سایت‌های اسپم یا طرح‌های لینک‌سازی پولی می‌توانند به همان اندازه که لینک‌های خوب به سایت شما کمک می‌کنند، به سایت شما آسیب بزنند.

دانستن چگونگی بررسی لینک‌های وب‌سایت خود برای ایجاد یک پروفایل بک لینک پر از لینک‌های با کیفیت و عاری از لینک‌های بد ضروری است.

چندین ابزار رایگان وجود دارد که می تواند به شما کمک کند لینک های سایت خود را ببینید.

می‌توانید از گزارش‌های پیوندها در حساب‌های Google Search Console و Bing Webmaster Tools خود استفاده کنید تا سریعاً همه دامنه‌های ارجاعی را که به سایت شما پیوند می‌دهند، نشانی‌های اینترنتی خاصی که پیوندها از آنجا می‌آیند، و به کدام یک از صفحات شما پیوند داده شده‌اند، مشاهده کنید.

چندین ابزار قوی تر نیز وجود دارد که می توانید از آنها برای بررسی پیوندهای هر وب سایت در سراسر وب استفاده کنید. گزینه های محبوب عبارتند از ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک SEMRush، جستجوگر بک لینک Ahrefs و جستجوگر بک لینک رقیب الکسا.

با این راه حل های قدرتمند، می توانید به سرعت ببینید که چه نوع سایت هایی به رقبای شما پیوند می دهند تا فرصت های بک لینک را پیدا کنید که می تواند برای تجارت شما سودآور باشد.

هنگامی که فرصت های پیوند را شناسایی کردید، می توانید کمپین های مختلف لینک سازی را برای به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا راه اندازی کنید که می تواند به بهبود عملکرد سئوی وب سایت شما کمک کند.

نوشته شده توسط سئودانان

برای اطلاعات بیشتر به صفحات زیر نگاهی بیاندازید.

سئو چیست

سئو سایت

سئو وردپرس

آموزش سئو

سئو محتوا

سئودانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *