آیا سئو به کدنویسی نیاز دارد؟

پاسخ کوتاه این است: خیر، سئو معمولاً به کدنویسی عملی زیادی ،یا اصلا نیاز ندارد. شما می توانید بدون دست زدن به کد، کار سئو را به خوبی انجام دهید. اما برای کسانی که به صورت پیشرفته کار سئو انجام میدهند بله نیاز به کدنویسی برای شخصی سازی است.سئو به کدنویسی نیاز دارد

سئو چگونه کار می کند؟

دو نوع بهینه سازی برای موتورهای جستجو وجود دارد: در سایت (آنچه می توانید در داخل سایت خود انجام دهید و آنچه می توانید خارج از وب سایت خود انجام دهید، مواردی که می توانید به صورت آنلاین بهینه سازی کنید یا انجام دهید اما خارج از وب سایت خود.

تلاش‌های سئوی درون سایت بر بهینه‌سازی جنبه‌های فنی وب‌سایت شما متمرکز است، و اطمینان حاصل می‌کند که به‌گونه‌ای راه‌اندازی و به‌روز شده است که موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند بفهمند شما چه کسی هستید، چه می‌کنید و کجا هستید. گوگل وب‌سایت‌ها را برای آن اطلاعات «خزنده» می‌کند و آن‌ها را ذخیره می‌کند تا بتواند آن را با درخواست کاربر مطابقت دهد.

تمام مراحلی که می‌توان خارج از وب‌سایت واقعی به منظور افزایش جایگاه آن در رتبه‌بندی جستجو انجام داد، بهینه‌سازی خارج از سایت گفته می‌شود. اینها مراحلی هستند که به ایجاد هرچه بیشتر بک لینک (لینک های ورودی) با کیفیت بالا کمک می کنند.

سئو چیست؟

سئو همه چیز در مورد میزان ترافیکی است که به یک وب سایت وارد می شود. این هم در مورد کمیت ترافیک (تنها ربات در حال خزیدن در وب) و هم کیفیت است. ترافیک خوب و ارگانیک معدن طلای سئو است، معدنی که چندین کسب و کار از همه صنایع به دنبال آن هستند. درک  کامل سئو چیست ؟ در یک مقاله ای به صورت کامل توضیح داده شده است.

برای شفاف سازی، هر چه یک  سایت بالاتر در لیست باشد، شانس بیشتری برای کلیک کردن دارند. کلیک ها با ترافیک برابر است و ترافیک منجر به فروش می شود. فهمیدم؟ خوب ممکن است همه کسب‌وکارها موافق باشند که می‌خواهند در صدر فهرست باشند، اما این به این سادگی نیست. صفحات به دلیلی در بالا ظاهر می شوند، دلیلی که مربوط به خزنده ها است. حالا نترس اینها خزنده های دیجیتالی هستند که در برنامه نویسی موتورهای جستجو وجود دارند. این خزنده‌ها وب‌سایت‌ها را اسکن می‌کنند و نتایج جستجویی را تولید می‌کنند که به بهترین وجه با آنچه وب‌گردها تایپ می‌کنند مطابقت دارد. خزنده‌های مختلف به روش‌های متفاوتی اسکن می‌کنند و درک نحوه کار آنها می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند محتوای سئو دوست‌تری ایجاد کنند. 

آیا کدنویسی برای توسعه وب لازم است؟

اکنون به سؤالات طلایی می پردازیم: آیا برای توسعه وب و بهینه سازی سئو نیاز به کدنویسی است؟ پاسخ این است: نه همیشه. چند سال پیش، پاسخ به این سوال منفی بود. توسعه دهندگان وب برای ساختن وب سایت ها باید مهارت های کدنویسی داشته باشند. امروزه، با وجود کدهای منبع باز و کتابخانه ها که در صنعت سروصدا کرده اند، توسعه دهندگان برای یافتن آنچه برای ساختن یک وب سایت زیبا که سریع و روان کار می کند، نیازی به جستجوی زیادی ندارند. به علاوه، به لطف وردپرس، هر کسی می تواند تنها در چند مرحله آسان یک وب سایت بسازد. بنابراین، پاسخ واضح به سوال دوم این است: خیر. برای تمرین بهینه سازی سئو نیازی به کدنویسی ندارید. با استفاده از یکی از تکنیک‌های مختلف سئو، می‌توانید بدون کدنویسی حتی یک خط، متخصص سئو شوید.

انواع سئو

یک استراتژی سئو موفق همیشه در مورد کدنویسی خودکار در وب سایت ها نیست. راه های مختلفی برای بالا رفتن از نمودارها و قرار گرفتن در بین پنج رتبه برتر وجود دارد. موفق ترین استراتژی تا جایی که ممکن است ترکیب می شود و توجه خزنده ها را از طریق کلمات کلیدی به خود جلب می کند. برای درک بهتر انواع سئو، در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

سئو فنی

بهینه سازی فنی برای موتورهای جستجو شاخه ای از سئو است که پیچیده ترین بخش موضوع را پوشش می دهد. به موتورهای جستجوی مختلف نگاه می کند و سعی می کند پیکربندی خود را رمزگشایی کند. این نوع سئو به درک عمیقی از نحوه عملکرد متفاوت سیستم ها و نحوه کار خزنده ها برای رتبه بندی وب سایت ها نیاز دارد. یک متخصص سئو فنی برای کسب و کارهایی که سعی می کنند به بالاترین سطح برسند بسیار مهم است و به آنها کمک می کند تا استراتژی مبتنی بر یافته های فنی را توسعه دهند..

کد نویسی برای سئو

همه انواع سئو بدون کد نیستند. زمانی که توسعه‌دهندگان یا کارشناسان فناوری اطلاعات برای بهینه‌سازی سئو کد می‌نویسند، معمولاً در حال ایجاد ابزارهایی هستند که از اتوماسیون پشتیبانی می‌کنند. در حالی که برنامه نویسی ابزار قدرتمندی است، اما تنها راهی نیست که وب سایت ها می توانند به رتبه اول برسند. گاهی اوقات، یک واژه ساز می تواند محتوای مناسبی را ایجاد کند تا موج سواران را مستقیماً به صفحه خود هدایت کند بدون اینکه سئو به کدنویسی نیازداشته باشد.

نوشتن محتوای سئو دوستانه

مقاله بهینه شده برای سئو یک مورد بسیار پرطرفدار است. نه تنها کلمات کلیدی را در سراسر آن ذکر می کند، بلکه قالب و تعداد کلمات صحیحی را که خزنده ها شکار می کنند نیز ذکر می کند. محتوای نوشتاری که بهینه سازی سئو شده است یکی از راه هایی است که هم مشاغل و هم افراد می توانند به بالاترین سطح برسند. در حالی که نوشتن محتوا سخت به نظر نمی رسد، سئو دوستانه بودن آن نیازمند برنامه ریزی است. بهترین راه برای افزودن نوشتن به استراتژی سئو این است که یک طرح کلی دقیق ایجاد کنید و به آن پایبند باشید و کلمات کلیدی را اینجا و آنجا اضافه کنید.سئو به کدنویسی نیاز دارد

رتبه بندی برای سئو

برای حفظ رقابت، کسب و کارها باید روی رتبه بندی خود کار کنند. امتیاز کامل 5 از 5 توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب می کند. اگر وب سایت دارای رتبه بالایی باشد، یک وب گرد احتمالاً کلیک می کند. از سوی دیگر، رتبه پایین آنها را به سمت دیگری می برد. اگر مشتریانی دارید که می‌آیند و به مکان شما سر می‌زنند، از آنها بخواهید که یک بررسی را در موتور جستجوی مورد علاقه خود یا وب سایت شما تکمیل کنند. هرچه رتبه بهتر باشد، ترافیک بیشتری دارد و صفحه شما بالاتر می رود.

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل یک وب سایت همه چیز مربوط به اقداماتی است که توسط بازدیدکنندگان انجام می شود. خزنده ها تعداد اقدامات انجام شده در هر وب سایت را نگه می دارند. هر چه تعداد کلیک یا خرید بیشتر باشد، نرخ تبدیل بیشتر است. البته، هر چه نرخ تبدیل بالاتر باشد، وب سایت ها در لیست موتورهای جستجو بالاتر ظاهر می شوند. این روش بر ترافیک و توانایی امتیاز دادن به ترافیک ارگانیک از سراسر وب روز به روز متکی است.

رسانه های اجتماعی

تاثیر شبکه های  اجتماعی سئو به تنهایی یک بهینه ساز سئو هستند. هرچه یک اکانت فالوور یا دوستان بیشتری داشته باشد، صفحات محبوب تر هستند. کسب و کارهای موفق می دانند که چگونه در رسانه های اجتماعی کار کنند و همیشه فعال و مرتبط هستند. ارسال منظم محتوا و شرکت در مکالمات آنلاین هر دو برای تسلط بر رسانه های اجتماعی بسیار مهم هستند. به علاوه، با افزودن لینک به هر پست، دنبال کنندگان مطمئناً کلیک خواهند کرد. هر چه یک صفحه تأثیر بیشتری به دست آورد، ترافیک بیشتری ایجاد می کند و باعث ایجاد دیوانگی در سئو می شود.

طراحی برای سئو

همیشه موضوع محتوا نیست. گاهی اوقات، موج‌سواران روی صفحه اول کلیک می‌کنند و بلافاصله روی دکمه «بازگشت» کلیک می‌کنند، زیرا از طرح‌بندی متنفرند. یک وب سایت با ظاهر کلی ایده خوبی برای سئو نیست و احتمالاً ترافیک را به سمت دیگری هدایت می کند. حتی اگر کسب‌وکارها شماره یک نباشند، اگر وب‌سایت زیبایی داشته باشند، می‌توانند کلیک‌های بیشتری دریافت کنند.

پس ما متوجه شدیم که سئو به کدنویسی نیاز دارد یا نه؟ما در آموزش  سئو کاملا به شما یاد داده ایم که چگونه بدون اینکه کدنویسی بلد باشید  یک سئوکار حرفه ای شوید پس یادتون باشه با تمرین و تکرار شما بدون اینکه سئو به کدنویسی نیاز داشته باشید میتوانید متخصص سئو شوید.

سئودانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *