خدمات حرفه ای سئو و بهینه سازی سایت

آموزش لینک سازی داخلی + نکته های عالی

آموزش لینکسازی داخلی .seodanan

آموزش لینک سازی داخلی برای تقویت سئو

آموزش لینک سازی داخلی  یک تاکتیک قدرتمند سئو است که اغلب نادیده گرفته می شود. هنگامی که لینک  سازی داخلی به خوبی انجام شود، می تواند ترافیک قابل توجهی را افزایش دهد و همچنین تجربه کاربری وب سایت شما را افزایش دهد. در اینجا نحوه افزایش سئوی خود با لینک سازی داخلی توسط شرکت سئودانان آورده شده است.

تأثیر یک استراتژی و آموزش لینک سازی داخلی خوب اغلب دست کم گرفته می شود. اگر به خوبی انجام شود، لینک داخلی می تواند تلاش های سئوی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در واقع گوگل می گوید :

“لینک سازی داخلی برای سئو بسیار مهم است”

لینک داخلی خوب به گوگل کمک می کند تا سایت شما را بخزد و اهمیت نسبی مقالات در سایت شما را درک کند. همچنین به خوانندگان شما کمک می کند تا در وب سایت شما حرکت کنند و می تواند به طور قابل توجهی تجربه کاربری در سایت شما را بهبود بخشد.

 

گوگل  در باره آموزش لینک سازی داخلی می گوید :

[آموزش لینک سازی داخلی ] یکی از بزرگترین کارهایی است که می توانید در یک وب سایت انجام دهید تا گوگل را راهنمایی کنید و بازدیدکنندگان را به صفحاتی که فکر می کنید مهم هستند هدایت کنید.

اما برای بهره مندی از قدرت لینک داخلی، باید به شیوه ای عمدی و استراتژیک انجام شود . همه چیز را فقط به همه چیز مرتبط نکنید!

گوگل می گوید :

شما باید به [لینک داخلی] به شیوه ای استراتژیک نگاه کنید و به این فکر کنید که به چه چیزی بیشتر اهمیت می دهید و چگونه می توانید آن را با لینک داخلی خود برجسته کنید.

و به خوبی انجام شود، لینک داخلی می تواند ترافیک قابل توجهی را به شما افزایش دهد. (در اینجا یک مثال از یک شرکت است که فقط با بهبود لینک داخلی خود، ترافیک ارگانیک خود را تا 40٪ افزایش داد.)

اما آموزش لینک سازی داخلی دقیقا چیست؟ چرا آموزش لینک سازی داخلی برای سئو مهم است؟ و دقیقاً چگونه از لینک داخلی برای تقویت سئو استفاده می کنید؟ من در این مقاله به همه این سوالات پاسخ می دهم.

لینک های داخلی چیست؟

لینک داخلی لینک هایی هستند که از یک صفحه از یک وب سایت به صفحه دیگر در همان وب سایت هدایت می شوند. لینک داخلی به موتورهای جستجو و خوانندگان کمک می کند تا در وب سایت حرکت کنند و بفهمند که وب سایت چه موضوعاتی را پوشش می دهد.

لینک های داخلی در مقابل لینک های خروجی در مقابل بک لینک ها در مقابل لینک های خارجی

گاهی اوقات در مورد تفاوت بین لینک های داخلی، لینک های خارجی لینک های خروجی و بک لینک ها سردرگمی وجود دارد.

به اختصار:

 » لینک های داخلی لینک هایی از یک قسمت از وب سایت شما به قسمت دیگر وب سایت شما هستند

 » لینک های خروجی لینک هایی از وب سایت شما به وب سایت شخص دیگری هستند

 » بک لینک ها لینک هایی از وب سایت شخص دیگری به وب سایت شما هستند

 »لینک های خارجی یک اصطلاح جامع برای لینک های خروجی و بک لینک است ، به عبارت دیگر، لینک خارجی پیوندهایی به یا از یک سایت خارجی هستند.

در این مقاله به طور خاص به لینک های داخلی می پردازیم ، چرا آنها برای سئو بسیار مهم هستند و چگونه می توانید از آنها برای تقویت سئو خود استفاده کنید.

چرا یادگیری لینک سازی داخلی برای سئو مهم است؟

آموزش لینک سازی داخلی برای سئو مهم هستند زیرا، اگر لینک های داخلی را به خوبی انجام دهید، لینک سازی داخلی می تواند به وب سایت شما افزایش قابل توجهی در رتبه بندی و ترافیک موتورهای جستجو بدهد. ۶ دلیل اصلی برای این وجود دارد:

1. لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را پیدا کنند

لینک های داخلی مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را در وهله اول پیدا کنند. این  چیزی است که گوگل می گوید :

گوگل باید دائماً به دنبال صفحات جدید و به روز شده باشد و آنها را به لیست صفحات شناخته شده خود اضافه کند. برخی از صفحات به این دلیل شناخته شده اند که گوگل قبلا از آنها بازدید کرده است. وقتی گوگل لینکی را از یک صفحه شناخته شده به یک صفحه جدید دنبال می کند، صفحات دیگر کشف می شوند.

صفحاتی که هیچ لینک داخلی به آنها اشاره نمی کند به عنوان صفحات یتیم شناخته می شوند.

2. لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار سایت شما را درک کنند

لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را پیدا کنند، اما همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا رابطه بین پست های وبلاگ شما و سلسله مراتب نسبی پست ها و صفحات شما را درک کنند.

به گفته گوگل ، تعداد لینک های داخلی که به یک صفحه اشاره می کنند، سیگنالی برای موتورهای جستجو در مورد اهمیت نسبی آن صفحه است. به طور کلی، هر چه یک پست یا صفحه لینک های داخلی بیشتری دریافت کند، اهمیت آن توسط موتورهای جستجو بیشتر می شود.

به همین دلیل، می‌توانید از لینک‌های داخلی به صورت استراتژیک استفاده کنید تا به مهمترین صفحات خود سئو را افزایش دهید.

3. لینک های داخلی از اقتدار عبور می کنند

با استفاده استراتژیک، پیوندهای داخلی می توانند برای انتقال «مرجع» همچنین به عنوان  رتبه صفحه  از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر استفاده شوند. این بدان معناست که اگر یک پست یا صفحه در سایت شما بک لینک های خوبی دریافت کرده باشد، می توانید برخی از مزایای آن بک لینک ها را از طریق لینک سازی داخلی به پست ها صفحات دیگر سایت خود منتقل کنید.

4. لینک های داخلی به خوانندگان کمک می کند تا در وب سایت شما حرکت کنند

لینک های داخلی نه تنها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را پیدا کرده و پیمایش کنند، بلکه به خوانندگان شما کمک می‌کنند تا در وب‌سایت شما حرکت کنند و اطلاعاتی را که می‌خواهند بخوانند پیدا کنند. این باعث بهبود تجربه کاربری (UX) سایت شما می شود که به نوبه خود سئوی شما را تقویت می کند.

5. لینک های داخلی خوانندگان را برای مدت طولانی تری در سایت شما نگه می دارد

یکی از تعریف‌های مورد علاقه من این است که کسی به من می‌گوید… «من وب‌سایت شما را از طریق گوگل پیدا کردم و بعد از آن به نوعی در یک سوراخ خرگوش افتادم» این به من می‌گوید که من با لینک های داخلی خود به خوبی عمل می‌کنم!

اگر لینک های داخلی خود را به خوبی انجام دهید، خوانندگان شما برای مدت طولانی تری در سایت شما خواهند ماند ، در حالی که لینک های داخلی شما را دنبال می کنند از یک صفحه به صفحه دیگر کلیک می کنند. این باعث افزایش مدت زمانی که آنها در سایت شما می گذرانند (معروف به زمان اقامت ) و کاهش نرخ پرش شما می شود.

همه این‌ها سیگنال‌های مثبت کاربر را به Google ارسال می‌کند که به نوبه خود رتبه‌بندی و ترافیک موتور جستجوی شما را افزایش می‌دهد.

همانطور که برایان دین از Backlinko می گوید:

زمانی که شخصی زمان زیادی را در سایت شما سپری می کند، به گوگل می گوید: «مردم این نتیجه را دوست دارند. این صفحه باید یک نتیجه عالی برای این کلمه کلیدی باشد. بیایید آن را چند نقطه افزایش دهیم.»

6. لینک های داخلی به شما کمک می کند تا خوانندگان را به محتوای «پول» هدایت کنید

اگر محصولات یا خدماتی را در وب سایت خود می فروشید، هدف نهایی شما برای هر کسی که وارد وب سایت شما می شود این است که محصول یا خدمات شما را بخرد.

 لینک داخلی می تواند به شما کمک کند افرادی را که به وب سایت شما وارد می شوند به “صفحات پول” هدایت کنید. به عبارت دیگر صفحاتی که واقعاً برای شما درآمد ایجاد می کنند. این می تواند صفحه فروش محصول یا صفحه خدمات شما باشد، اما همچنین می تواند به صفحه ثبت نام ایمیل  صفحه آهنربای اصلی باشد. با این هدف که آنها برای آهنربای سرب شما ثبت نام کنند و سپس می توانید آنها را در یک قیف فروش قرار دهید که در نهایت منجر به فروش می شود.

چگونه لینک های داخلی را برای سئو انجام می دهید؟

بنابراین، شما اکنون متوجه  از مزایای آموزش لینک سازی داخلی شده اید، اما واقعاً چگونه این کار را انجام می دهید؟ یا به طور دقیق تر، چگونه می توان لینک های داخلی را به گونه ای انجام داد که سئوی شما را افزایش دهد و ترافیک موتورهای جستجو را افزایش دهد؟ در اینجا ۱۲ مورد از  بهترین روش لینک داخلی وجود دارد.

همچنین شما میتوانید با خرید بک لینک های  ارزان و انبوه سایت خودتان را از نظر لینکسازی قدرتمند کنید.

1. همیشه در پست های جدید به منابع مفید لینک دهید

هر زمان که یک پست وبلاگ جدید می نویسید، همیشه باید به این فکر کنید که «به چه چیز دیگری می توانم لینک دهم؟» به محتوای دیگری در وب سایت خود لینک دهید که به خوانندگان شما کمک بیشتری می کند و تجربه کاربری را برای خوانندگان شما بهبود می بخشد.

به عنوان مثال، در جمله بالا، من یک لینک داخلی به کلمات ‘تجربه کاربری ux’ اضافه کرده ام. من این کار را انجام داده ام تا به شما کمک کنم، خواننده من، در صورتی که می خواهید در مورد UX بیشتر بدانید و چگونه می تواند به افزایش سئوی شما کمک کند.

با افزودن لینک های داخلی به هر پست جدید، آن افکت «حفره خرگوش» را ایجاد می‌کنید که به موجب آن خوانندگان از طریق یک پرس و جو به سایت شما می‌رسند، اما در نهایت با دنبال کردن یک سری لینک‌های داخلی، مدت زیادی را در سایت شما سپری می‌کنند.

اما افزودن لینک های داخلی به هر پست وبلاگ جدید به موتورهای جستجو کمک می کند محتوا و ساختار سایت شما را بهتر درک کنند. اوه  ببینید چگونه یک لینک داخلی گستاخانه دیگر را آنجا اضافه کردم .

توصیه می‌کنم هر دو لینک متنی لینک های درون بدنه اصلی پست وبلاگ خود، درست مانند دو مورد بالا  و بخش «توصیه خواندن» یا «مرتبط» را در پایین پست خود اضافه کنید. برای دیدن پست من به پایین این پست بروید.

یکی دیگر از گزینه های خوب این است که لینک “ادامه مطلب” را در انتهای یک بخش اضافه کنید،

2. همیشه هنگام انتشار به یک پست جدید لینک دهید

این را به یک عادت تبدیل کنید که به محض ضربه زدن به انتشار، چند مقاله قدیمی مرتبط را در وب سایت خود پیدا کنید و از آنها به پست وبلاگ جدید خود لینک دهید.

این نه تنها به موتورهای جستجو کمک می کند، بلکه به خوانندگان شما کمک می کند تا محتوای جدید شما را راحت تر پیدا کنند و UX پست های قدیمی تر را بهبود بخشند.

توصیه می‌کنم حداقل دو لینک داخلی را برای هر محتوای جدید مشخص کنید. (و اگر محتوای بسیار ارزشمندی باشد، خیلی بیشتر

3. از کلمات کلیدی در متن لنگر لینک داخلی خود استفاده کنید

هنگامی که یک لینک داخلی جدید ایجاد می کنید، همیشه توصیه می شود از کلمات کلیدی مناسب در انکر تکست استفاده کنید.

این مهم است زیرا هم به موتورهای جستجو و هم به خوانندگان شما می گوید که در صورت دنبال کردن آن لینک چه انتظاری داشته باشند. گوگل می گوید :

انکر تکست بنویسید که حداقل یک ایده اولیه از موضوع صفحه لینک داده شده را ارائه دهد.

با این حال، اضافه کردن یک هشدار بزرگ در اینجا مهم است. متن لنگر باید برای خواننده معنا داشته باشد  سعی نکنید کلمات کلیدی را در متن لنگر خود قرار دهید! اگر شک دارید، با آنچه که برای خوانندگان شما مفیدتر است بروید. که مرا به طور منظم به سمت…

4. ذهنیت «اول خواننده» داشته باشید

اگر به خوبی استفاده شود، لینک سازی داخلی می تواند یک ابزار سئو فوق العاده قدرتمند باشد. با این حال، هر زمان که روی لینک داخلی خود کار می کنید، قانون طلایی همیشه باید «اول از خوانندگان» باشد.

به عنوان مثال، گوگل می گوید :

از ایجاد لینک های غیر ضروری که به ناوبری کاربر در سایت کمکی نمی کند، خودداری کنید .

 و از استفاده بیش از حد از متن کلیدی یا طولانی فقط برای موتورهای جستجو خودداری کنید.

هرگز موتورهای جستجو را بر خوانندگان در اولویت قرار ندهید. اگر هرگز مطمئن نیستید که در مورد لینک داخلی چه کاری باید انجام دهید، فقط فکر کنید, چه چیزی برای خوانندگان من مفیدتر است؟

اولویت بندی خوانندگان همیشه یک استراتژی هوشمند در بلندمدت سئو است. زیرا اگر آنها تجربه خوبی در وب سایت شما داشته باشند ، ترافیک موتور جستجوی شما را در دراز مدت افزایش می دهد.

5. مطمئن شوید که لینک های داخلی شما همیشه مرتبط هستند

در همین راستا، مطمئن شوید که لینک های داخلی شما همیشه مرتبط با زمینه هستند. اگر من به طور ناگهانی، به طور تصادفی به یک پست در مورد بازاریابی ایمیلی در وسط این بخش لینک دهم، برای شما به عنوان خواننده من تصادفی و گیج کننده خواهد بود. و احتمالاً موتورهای جستجو را نیز گیج می کند.

برعکس، لینک های مرتبط (مانند لینک های من در بالا به مقالات من در مورد تجربه کاربر و ساختار سایت) هم برای خوانندگان شما مفید است و هم به آنها کمک می کند تا موضوع را به طور کامل کاوش کنند و هم به موتورهای جستجو کمک می کنند تا پست شما را بهتر درک کنند و چگونه آن را با شما تطبیق دهد.

6. مطمئن شوید که هیچ محتوای یتیمی ندارید

از آنجایی که لینک داخلی نحوه یافتن محتوای شما توسط موتورهای جستجو و خوانندگان شما است، مهم است که اطمینان حاصل کنید که هیچ محتوایی در وب سایت خود ندارید که هیچ لینکی به آن نشان دهد. پست‌ها و صفحاتی در وب‌سایت شما که هیچ لینک داخلی به آن‌ها وجود ندارد، به عنوان «محتوای یتیم» شناخته می‌شوند.

مهم است که به یاد داشته باشید که هرچه لینک های داخلی بیشتر به یک محتوای در وب سایت شما اشاره کنند، موتورهای جستجو اهمیت بیشتری را به آن قطعه از محتوا می دانند. بنابراین، یک پست یتیم , با هیچ لینکی که به آن اشاره می کند .بدیهی است که توسط موتورهای جستجو به عنوان یک پست بی اهمیت تلقی می شود.

7. از لینک داخلی برای تقویت مهم ترین محتوای خود استفاده کنید

با توجه به اینکه هر چه لینک های داخلی بیشتر به یک محتوای در وب سایت شما اشاره کنند، گوگل آن قسمت از محتوا را مهم تر می داند ، شما همچنین می توانید از لینک داخلی به صورت استراتژیک برای تقویت مهم ترین محتوای خود استفاده کنید، با افزایش تعداد لینک های داخلی اشاره می کند, به آن قطعه از محتوا.

ابتدا باید مشخص کنید که مهمترین محتوای شما چیست. به طور معمول، این محتوا و محتوای سنگ بنای شماست که خوانندگان را به مشترکین ایمیل و یا خریداران تبدیل می کند.

هنگامی که مشخص کردید مهم ترین محتوای خود چیست، باید روی بقیه پست های خود کار کنید تا مکان های خوب (مفید و مرتبط!) را برای لینک به مهم ترین محتوای خود پیدا کنید.

مهم‌ترین محتوای شما باید پست‌ها صفحه‌هایی باشد که بیشترین لینک‌های داخلی به آنها اشاره دارد.

همچنین باید به صورت دوره‌ای بررسی کنید که مهم‌ترین پست‌های شما همچنان پست‌هایی هستند که بیشترین لینک ها به آنها اشاره می‌کند. پست من در مورد محتوای سنگ بنا نحوه انجام این کار را توضیح می دهد.

8. زیاد به صفحات بی اهمیت لینک ندهید

در حالی که لینک دادن تعداد زیادی به محتوای مهم یک راه عالی برای تقویت مهم ترین پست ها و صفحات شما است، تعداد لینک ها یک چیز نسبی است. اگر همه پست ها و صفحات شما دارای تعداد زیادی لینک هستند که به آنها اشاره می کند، این تکنیک به شما کمکی نمی کند.

بنابراین، برای اینکه آب گل آلود نشوید، همچنین مهم است که بررسی کنید محتوای کمتر مهم شما لینک های کمتری به آن اشاره دارد.

توصیه می‌کنم به طور دوره‌ای بیشترین لینک را به محتوای خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی تعداد زیادی لینک را در یک پست یا صفحه نسبتاً بی‌اهمیت نشان نداده‌اید.

9. محتوای مهم را با لینک های داخلی از صفحات مرتبط و با اعتبار بالا تقویت کنید

یکی دیگر از استراتژی‌های عالی لینک داخلی این است که از صفحات دارای اعتبار بالا به مهم‌ترین محتوای خود لینک دهید تا به مهم‌ترین محتوای شما افزایش سئو را بدهد.

صفحات با اعتبار بالا پست ها صفحه هایی در سایت شما هستند که بک لینک های خوبی از سایت های معتبر دریافت کرده اند. هنگامی که از یک صفحه معتبر به صفحه دیگری لینک می دهید یا در سایت خود پست می کنید، اساساً بخشی از آن اختیار را از صفحات مرجع عالی به محتوای گیرنده منتقل می کنید. یا به بیان دیگر، شما در حال انتقال PageRank  از یک صفحه به صفحه دیگر هستید.

می توانید از ابزاری مانند Moz Link Explorer برای پیدا کردن صفحات با اعتبار بالا استفاده کنید. اما لطفاً به یاد داشته باشید که Moz فقط یک ابزار است. امتیاز Page Authority آن به شما نشان می دهد که کدام یک از صفحات شما بالاترین اعتبار را دارند، اما این فقط یک حدس علمی است . Google از DA یا PA برای رتبه بندی استفاده نمی کند. اهداف، اما DA و PA در مورد الگوریتم PageRank که گوگل استفاده می کند حدس های آموزشی هستند!

ناگفته نماند که این تکنیک فقط باید در مواردی استفاده شود که لینک برای خوانندگان شما مرتبط و مفید باشد. اما اگر با دقت و کم استفاده شود، این می تواند یک استراتژی قدرتمند برای تقویت مهم ترین محتوای شما باشد.

10. ایجاد خوشه های موضوعی برای ایجاد قدرت

یکی دیگر از استراتژی‌های لینک داخلی خوب، ایجاد دسته‌های موضوعی است.

ایده در اینجا بسیار ساده است. یک محتوای واقعاً خوب، بسیار خوب، بسیار خوب و بسیار جامع را در مورد موضوعی که می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی کنید ایجاد کنید .محتوای  پست ستونی

سپس، تعداد زیادی از پست‌های وبلاگ پشتیبانی را در موضوعات فرعی ایجاد کنید. در نهایت، از لینک داخلی برای لینک از هاب به پره ها و بالعکس استفاده کنید. پست هاب شما اکنون لینک های داخلی زیادی دارد که به آن اشاره می کنند و به موتورهای جستجو نشان می دهند که این یک قطعه محتوا مهم است.

این راه اندازی مرکز و اسپیکر همچنین به موتورهای جستجو سیگنال می دهد که وسعت و عمق واقعی در پوشش شما از موضوع وجود دارد، که به شما کمک می کند وب سایت خود را به عنوان یک مرجع در آن موضوع معرفی کنید، که به نوبه خود باعث افزایش رتبه بندی موتورهای جستجو می شود. برای آن موضوع

11. لینک هایی به دسته ها و برچسب ها ایجاد کنید

دسته‌ها و برچسب‌ها راه دیگری برای سازماندهی محتوای شما هستند و به گوگل و خوانندگان خود روشن می‌کنند که وب‌سایت شما چیست. اما می‌توانید در صورت لزوم از دسته‌ها و برچسب‌ها در استراتژی لینک داخلی خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر یک وبلاگ در حال اجرا دارید و یکی از دسته بندی های شما “طرح های آموزشی” است، ایده خوبی است که در هر یک از پست های برنامه های آموزشی خود به دسته برنامه های آموزشی خود لینک دهید. چیزی شبیه به “برای مرور بقیه برنامه های آموزشی من به اینجا سر بزنید”.

یا اگر وبلاگ غذایی دارید و یکی از برچسب‌های شما «کاری» است، برای خوانندگانتان مفید است که لینکی به آرشیو برچسب «کاری» ارائه دهند تا بتوانند ببینند چه غذاهای دیگری دارید.

افزودن لینک های داخلی به آرشیو دسته‌ها و برچسب‌ها به خوانندگان شما کمک می‌کند تا محتوایی را که می‌خواهند بخوانند راحت‌تر بیابند و به گوگل کمک می‌کند ساختار سایت شما را بهتر درک کند.

12. لینک های داخلی خراب را برطرف کنید

و در نهایت، مهم است که به طور دوره ای بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ لینک داخلی خرابی ندارید. (شاید به دلیل حذف پست های وبلاگ قدیمی یا تغییر ساختار دسته بندی شما باشد .)

شما می‌توانید این کار را دقیقاً به همان روشی که لینک‌های خروجی شکسته را بررسی می‌کنید ، با استفاده از ابزاری مانند Broken Link Checker برای پیدا کردن جایی که در سایت خود لینک های داخلی شکسته‌اید، انجام دهید. سپس باید به تک تک پست‌ها بروید و لینک های شکسته خود را در صورت لزوم اصلاح کنید، یا آن‌ها را حذف کنید یا به سمت محتوای دیگری هدایت کنید.

من توصیه می کنم هر ماه یک بار لینک های شکسته (هم داخلی و هم خارجی) را بررسی کنید.

سخن آخر :

امیدوارم از  آموزش لینک سازی داخلی استفاده لازم را کرده باشید ولی اگرن نکته دیگری برای لینک داخلی دارید؟ یا شاید پس از انجام کار روی لینک داخلی خود، جهش بزرگی در ترافیک مشاهده کرده اید؟ من دوست دارم در مورد آن بشنوم! با گذاشتن کامنت در ادامه به من اطلاع دهید

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top