آموزش لینک داخلی+ و نحوه انجام آن
- سئودانان
- سئو و بهینه سازی
لینک داخلی را میخواهیم توضیح دهیم که چیست و چطوری در سایتمان انجام دهیم ،این مقاله نوشته شده توسط سئودانان
لینک داخلی چیست؟
لینک داخلی لینکی است که از یک صفحه به صفحه دیگر در همان دامنه اشاره می کند. داشتن یک ساختار خوب از لینک های داخلی در یک وب سایت هم از نظر سئو و هم از نظر UX مهم است.
عمدتاً به این دلیل که آنها:
– خزیدن وب سایت خود را بهبود میده
– با تسهیل ناوبری وب سایت خود، تجربه کاربری را بهبود میبخشه
– کمک به گسترش ارزش لینک در سراسر وب سایت شما میشه
لینک داخلی در مقابل لینک خارجی
از نقطه نظر فنی، هیچ تفاوتی بین لینک خارجی و لینک سازی داخلی وجود ندارد ،کد HTML هر دو یکسان به نظر می رسد. تنها تفاوت در هدف هایپرلینک است.
چرا لینک های داخلی مهم هستند؟
لینک داخلی چیزی است که بیشتر کارشناسان و مشاوره سئو توصیه می کنند.
با ایجاد یک ساختار لینک ها با قابلیت دنبال کردن آسان، به موارد زیر دست خواهید یافت:
۱ – قابلیت خزیدن سایت شما بهبود پیدا میکنه
برای اینکه صفحات وب شما در جستجو رتبه بندی شوند، موتورهای جستجو باید بتوانند صفحات شما را پیدا کنند.
هم کمیت و هم زمینه لینک های داخلی می تواند به موتورهای جستجو چیزهای زیادی در مورد وب سایت شما بگوید، از جمله اینکه کدام صفحات برای فهرست بندی مهم ترین هستند. بنابراین، استراتژی شما باید منعکس کننده این باشد.
۲ – تجربه کاربری پیشرفته
لینک های داخلی به شما این امکان را می دهد که فعال و مفید باشید و اطلاعات را در زمان مناسب و راحت ترین مکان برای بازدیدکنندگان خود ارائه دهید.
به عنوان مثال: چیزهایی که در مورد وبلاگ خود می نویسید ممکن است به خدماتی که در جاهای دیگر تبلیغ می شود مربوط باشد. بنابراین ممکن است ایده خوبی باشد که خدمات سایت خود را را از وبلاگ هیتان لینک دهید.
اگر بازدیدکنندگان تجربه مثبتی از حرکت در اطراف سایت شما داشته باشند، صفحات بیشتری را بازدید خواهند کرد.
۳ – افزایش اعتبار و رتبه صفحه
لینک های داخلی ارزش ویژه لینک را پاس می کنند. این بدان معناست که با لینک دادن به یک صفحه در سایت خود، می توانید رتبه بندی صفحه را بهبود بخشید و اطلاعات مهم دیگری را به موتور جستجو بگویید، مانند:
– چگونه بخش های مختلف سایت (و کسب و کار) شما به این سایت متصل می شود؟
– چه نوع موضوعاتی مربوط به موضوعی است که در این صفحه پوشش داده شده است؟
– کدام صفحات بر اساس تعداد دفعاتی که به آنها لینک داده شده اند، مهم ترین هستند؟
برعکس هم کار میکنه صفحات با بالاترین اولویت شما (مانند صفحه اصلی، خدمات یا فروشگاه) ارزش زیادی برای شما و بازدیدکنندگان شما دارند که باعث افزایش اعتبار این صفحات می شود. هنگامی که از این صفحات ارزشمند به صفحات دیگری لینک می دهید، این قدرت به صفحات لینک داده شده منتقل می شود.و هم چنین بک لینک از سایت های دیگر هم یکی از روند مهم سئو است باخرید بک لینک از seodanan میتوانید به سئو سایت خودتان کمک چشم گیری کنید.
نحوه ایجاد لینک های داخلی
شما می توانید به روش های مختلفی یک لینک داخلی ایجاد کنید. دو نوع رایج از لینکهای داخلی عبارتند از:
لینکهای ناوبری (مثلاً منو، خرده نان، لینک های دسته بندی) آنها بخشی از ساختار سایت هستند و به حرکت در وب سایت کمک می کنند.
لینک های متنی (مثلاً یک پست که به پست دیگری با موضوع مشابه لینک داده می شود) آنها به صورت دستی برای کمک به کاربران برای کشف صفحات مرتبط جدید در وب سایت شما ایجاد می شوند.
نکات استراتژی لینک داخلی
حالا بیایید نگاهی به نکاتی در مورد نحوه اجرای یک استراتژی لینک داخلی موثر به وب سایت خود بیندازیم.
هر صفحه ای را حداکثر 3 کلیک دور از صفحه اصلی قرار دهید
کاربر وب سایت شما باید بتواند هر گونه اطلاعاتی را با بیش از سه کلیک ماوس از صفحه اصلی پیدا کند.
پیروی از این قانون مفید به شما کمک می کند تا ناوبری ساختاریافته و یک وب سایت با لینک خوب ایجاد کنید.
به مهمترین صفحات خود به شدت لینک دهید.
یک راه خوب برای سیگنال دادن به موتورهای جستجو مبنی بر اینکه صفحات مهم هستند (به معنی با ارزش ترین صفحات برای شما و بازدیدکنندگان شما) این است که مطمئن شوید که بیشترین لینک های داخلی را دارند که به آنها اشاره می کند.
مثلا یکی از صفحات مهم ما خرید بک لینک است،شما باید در صفحه های مربوط به آن صفحه مهم لینک بدید که ارزش ایجاد کنه در اصل صفحه فرزند که صفحه بلاگ ما هست به صفحه مادر که محصول یا آموزش هست لینک داده شود.
لینک به صفحات مرتبط
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، صفحات از طریق لینک های داخلی، اعتبار را به صفحات دیگر منتقل می کنند، اما این نباید تنها چیزی باشد که تعیین می کند به کجا لینک دهید.
شما می خواهید مطمئن شوید که هر لینک داخلی عبارت است از:
– لینک مربوط به آن صفحه
– مرتبط با محتوای پیرامون آن،
– وقتی بازدیدکنندگان روی آن کلیک میکنند، تجربه بهبود مییابد.
متن های لنگر توصیفی بنویسید
هنگام ایجاد متن لنگر خود ، می خواهید توصیفی باشد. بنابراین، چیزی مانند “نحوه دریافت بک لینک” بسیار بهتر از “اینجا کلیک کنید” خواهد بود.
مورد دوم چیزی در مورد لینک یا محتوای صفحه بعدی به ما نمی گوید در حالی که متن لنگر توصیفی حاوی اطلاعات مهمی در مورد محتوای صفحه لینک شده است.
با لینک داخلی، لازم نیست بیش از حد نگران متن لنگر با تطابق دقیق باشید.
در یکی از پاتوق های گوگل وب مستر، شخصی پرسید که آیا تعداد زیادی لینک داخلی با متن لنگر یکسان می تواند منجر به کاهش رتبه شود یا خیر.
Matt Cutts از گوگل پاسخ داد: “معمولاً، لینک داخلی وب سایت هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.”
لینک داخلی را بخشی از روال انتشار خود قرار دهید
در حالی که مراحل بالا عمدتاً بر لینک های داخلی در محتوای موجود شما متمرکز است، این استراتژی سئو نباید یک فکر بعدی باشد.
هر بار که صفحه جدیدی در وب سایت خود ایجاد می کنید، محصول جدیدی را به فروشگاه خود اضافه می کنید یا یک پست وبلاگ جدید می نویسید، مطمئن شوید که لینک داخلی در نظر گرفته شده است.
در اینجا مواردی وجود دارد که باید به چک لیست سئو داخلی خود اضافه کنید :
– هنگام ایجاد یک صفحه جدید، حداقل دو لینک داخلی را وارد کنید.
– محتوای مرتبط قدیمیتر را پیدا کنید و به صفحه جدیدی که ایجاد کردهاید، لینک دهید.
این نیز تمرین خوبی است زیرا شما را مجبور میکند تا محتوای قدیمیتر را مجدداً مشاهده کنید و آن را بهروز نگه دارید (حتی اگر فقط با افزودن لینک ها باشد).
هاب محتوا ایجاد کنید
علاوه بر ایجاد یک زیرساخت قوی برای سایت شما، هاب های محتوا می توانند به شما کمک کنند تا محتوای خود را به صورت موضعی به یکدیگر لینک دهید.
هاب محتوا مجموعه ای از صفحات با لینک خوب است که همگی به موضوع خاصی مرتبط هستند. دو نوع محتوا وجود دارد:
– صفحه ستون : یک نمای کلی از موضوع گسترده ارائه می دهد که معمولاً یک کلمه کلیدی گسترده را هدف قرار می دهد
- صفحات خوشه ای پست های مرتبطی که موضوعات فرعی درون موضوع را با جزئیات پوشش می دهند
در اینجا تصویری از ساختار وبسایتی که از مدل مرکز محتوا استفاده میکند، به شرح زیر است
یکی از راههای عالی برای لینک دادن محتوای خود، پیروی از مدل مرکز محتوا است
این نه تنها به افراد کمک میکند تا محتوایی را در مورد یک موضوع بررسی کنند (و درک عمیقتری از آن به دست آورند)، بلکه اعتبار موضوعی کل مرکز را نیز تقویت میکند.
حداقل یک بار در سال یک ممیزی لینک داخلی انجام دهید.
آخرین اما نه کم اهمیت، زمانی را برای ممیزی لینک داخلی سالانه یا فصلی برنامه ریزی کنید. هرچه محتوای بیشتری ایجاد کنید، باید این کار را بیشتر انجام دهید.
حسابرسی شما باید شامل وظایف زیر باشد:
– لینک های داخلی خراب را برطرف کنید.
– پیوندهایی را که به URL های هدایت شده اشاره می کنند، بگیرید و آنها را به منبع جدید نشان دهید.
– صفحات یتیم را طوری اصلاح کنید که حداقل یک لینک به معماری سایت داشته باشند.
– اطمینان حاصل کنید که هر صفحه سه کلیک یا کمتر از صفحه اصلی فاصله دارد.
– محتوای قدیمیتر را مرور کنید و ببینید آیا میتوان لینک داخلی جدیدی ایجاد کرد یا خیر.
– تمام انکر تکست های استفاده شده را مرور کنید و بر اساس آن به روز رسانی کنید.
– برای پیمایش آسان تر، محتوای مرتبط را در یک مرکز محتوا ساختار دهید.